TESTIRAJTE SVOJE SRCE: Možete li dotaknute vrhove nožnih prstiju, jer ako ne možete to je znak da…!?

Da bi vaše srce moglo dobro obavljati svoju funkciju, svakako trebate smanjiti broj sati provedenih za računalom ili ispred televizora, a što više se kretati jer srce jednostavno voli aktivnost

  • Zdravlje

  • 23. Jan. 2018  

  • 0

 

Naravno, uz to je jako važna i zdrava prehrana bazirana na obilju svježeg voća i povrća, integralnih žitarica te zdravih ulja.

 

Želite li znati u kakvom je stanju vaše srce, napravite mali test fleksibilnosti svog tijela.


Test fleksibilnosti
 

Sjednite na pod, ispružite noge te izravnajte koljena. Potom uđite u pretklon ravne kralježnice i pokušajte dotaknuti vrhove nožnih prstiju. 

Ako to bez problema možete učiniti, istraživanja pokazuju da je vaše srce zdravo!

Ne samo da ste fleksibilni vi, nego su fleksibilne i vaše krvne žile, što je dobra vijest.

No, ako trebate saviti koljena da biste dosegnuli nožne prste, to ne mora biti znak samo krutih mišića stražnje lože, nego može ukazivati i na loše stanje vašeg srca.

 


Prijeti vam veći rizik od srčanog udara i ateroskleroze


Ovaj jednostavan pretklon prema naprijed, koji je u jogi poznat kao paschimottanasana, osim što pokazuje u kojoj su mjeri vaši mišići fleksibilni, ukazuje i na stanje vaših krvnih žila. Ako one nisu fleksibilne, i zdravlje vašeg srca je ugroženo.   

 

Prema provedenim studijama, nijedna osoba starija od 40 godina koja boluje od srčanih bolesti ne može dotaknuti vrhove nožnih prstiju!

 

Istraživanje je također pokazalo da nefleksibilnim osobama starijima od 40 godina prijeti veći rizik od ateroskleroze te od srčanog i moždanog udara.  


Skloniji ste opasnom visokom krvnom tlaku


Zdrave krvne žile, koje su elastične i fleksibilne, podržavaju niži krvni tlak, dok otvrdnule i krute žile stvaraju podlogu za visoki krvni tlak i za krvne ugruške.

Otvrdnule krvne žile stvaraju dodatni pritisak na srce koje mora snažnije pumpati kako bi potaknulo protok krvi kroz krute i sužene krvne žile.

 

Također, nove studije su pokazale da su među nefleksibilnim sredovječnim i starijim osobama učestalije povišene vrijednosti sistoličkog tlaka nego kod fleksibilnih starijih osoba.


Imate povećan rizik i od moždanog udara 


Ako se pitate kakve veze ima fleksibilnost sa zdravljem srca i krvnih žila, stručnjaci to objašnjavaju na sljedeći način: istezanje mišića dovodi do fiziološke lančane reakcije u tijelu koja usporava otvrdnjavanje krvnih žila, a to u konačnici smanjuje rizik od moždanog udara.

Osim toga, istezanje ili popularni stretching potiče proizvodnju elastina i kolagena koji pridonose fleksibilnosti ne samo vaših mišića nego i arterija.

 

Istraživanja su također pokazala da su sredovječne i starije osobe poboljšale fleksibilnost vratnih krvnih žila karotida nakon što su u svakodnevicu uvele jednostavne vježbe istezanja. 

To se direktno odražava i na vaše moždane funkcije, jer karotide krvlju opskrbljuju vaš mozak. Suženje karotidne arterije može dovesti i do moždanog udara. 


Vježbajte jogu


Kako biste postali fleksibilniji i zaštitili svoje srce, izvodite jednostavnu jogijsku vježbu - paschimottanasanu.

Sjednite na pod ravnih nogu i stopala zategnite prema sebi. S udahom izdužite kralježnicu pa s izdahom polako iz zdjelice (ne iz struka) uđite u pretklon. Ruke ispružite ispred sebe pa uhvatite stopala sa strane ili nožne palčeve. 

 

Ako ne možete dosegnuti nožne prste, za početak lagano savijte koljena pa se opet ravne kralježnice spustite u pretklon. 

 

Izvodite ovu vježbu svaki dan sve dok polako ne uspijete ravnih koljena dohvatiti nožne prste. 

Osim što će poboljšati svoju fleksibilnost, ova će asana izvrsno umiriti vaš um. 

Uz pomoć joge s vremenom ćete postati fleksibilniji, što znači i da će vaše krvne žile i srce biti zdraviji, a visoki krvni tlak postat će prošlost!


(SB / Alternativa)

 

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...