LUKSUZ VLADE RS-a: 20 godina ne mogu riješiti problem izbjegličkih centara, a ministru Čordašu za obilazak izbjeglica potrebna limuzina od čak...

Revizori su utvrdili da je broj vozila sa kojima raspolaže Vlada RS i njene institucije daleko veći nego što bi trebalo da budu, da su troškovi po pređenom kilometru znatno varirali između institucija, a da upotrebu službenih vozila karakteriše visok udio pređenih kilometara u neslužbene svrhe

  • Mini market

  • 01. Feb. 2018  01. Feb. 2018

  • 1

Kupovina skupocjenih službenih vozila za potrebe ministara u Republici Srpskoj nastavlja se i ove godine.

Ministarstvo za izbjeglice i raseljena lica RS više od dvije decenije poslije rata ne može da riješi kolektivne izbjegličke centre ali zato u martu ove godine planira da raspiše tender za nabavku četvorotočkaša za kojeg je spremno da izdvoji 70.000 KM sa uračunatim porezom na dodatu vrijednost.

U planu javnih nabavki prvi na listi stoji upravo automobil koji će biti plaćen 59.820 KM bez PDV-a, kao i informacija da će u vlasništvu Ministarstva biti nakon što bude sproveden otvoreni postupak.

I dok se 70.000 KM izdvaja za nabavku automobila, u Republici Srpskoj, 23 godine nakon rata, postoji još sedam kolektivnih izbjegličkih centara u kojima živi 700 izbjeglih i raseljenih.

Iako je najavljeno da bi mogli da budu raspušteni još krajem prošle godine, a korisnici smješteni pod sigurniji krov nad glavom, to se nije dogodilo.

Ministarski komfor košta pa je Ministarstvo prosvjete i kulture RS, na čijem čelu je Dane Malešević, kako je Capital pisao, krajem juna prošle godine raspisalo tender za nabavku automobila vrijednog 113.000 maraka, koji je morao da ima specijalnu luksuznu opremu od senzora, zatamnjenih šajbi do sportskih sjedišta.

Ugovor o kupoprodaji Audija A6 TDI Quattro S-Tronic potpisan je sa „Brčko Gasom“, firmom bivšeg narodnog poslanika SNSD-a Đorđa Kojića. Automobil je proizveden prošle godie i vrijedan je 96.495 KM, a kada se na to doda 16.404 KM PDV-a dobije se cifra kojom je ministar platio ugodnu vožnju.

Takođe, Ministarstvo trgovine i turizma RS prošle godine kupilo je više vozila čija je ukupna vrijednost oko 200.000 KM.

U Ministarstvu su naveli da su na osnovu posljednjeg tendera kupili jedno teretno vozilo vrijedno 48.326 KM i jedan putnički automobil vrijedan 46.374 KM, a koji su namijenjeni za Ugostiteljski servis za potrebe republičkih organa RS i objekata.

Prije ovog, kako navode, ministar trgovine i turizma RS Predrag Gluhaković je tokom juna kupio tri automobila za 114.262 KM.

Trend nabavke novih automobila pratio i resor ministra uprave i lokalne samouprave Lejle Rešić koja je u planu imala vozilo od 64.500 KM bez PDV-a ili 75.465 KM s uračunatim porezom.

Novi automobil, vrijedan oko 80.000 KM, u septembru prošle godine stigao je i u vozni park Ministarstva rada i boračko-invalidske zaštite RS.

Ministar rada i boračko-invalidske zaštite RS Milenko Savanović kazao je tada da su, od četiri vozila koja Ministarstvo ima, dva neupotrebljiva.

„Ja imam dva vozila koja su neupotrebljiva jer su stara i prešla su mnogo kilometara, tako da njihovo održavanje košta više nego oni. Zbog toga nam je potreban novi automobil, jer je za ovaj resor, što direktno što indirektno, vezano gotovo 700.000 ljudi. Ovaj put smo išli na nešto skromnije vozilo, uvažavajući stav javnosti“, rekao je Savanović.

Kazao je i da će „audi“ koji je prešao gotovo milion kilometara vjerovatno pokloniti Muzeju RS koji će dalje biti zadužen za održavanje. Pored ovog, kako je rekao, ministarstvo ima i „škodu oktaviju“ koja je prešla 700.000 kilometra i ona je van upotrebe.

„Imamo ‘škodu superb’ koju ja koristim i ‘škodu rapid’. Nisam opterećen luksuznim vozilima, ali moramo imati u vidu i bezbednost“, kazao je Savanović.

Vozni park Vlade RS-a, kako je Capital prošle godine istraživao, snabdjeven je najmodernijim i najluksuznijim automobilima, a samo sedam ministarstva raspolaže sa čak 95 automobila. Vlada tada nije odgovorila na pitanja koliko sva ministarstva i ostale službe imaju vozila, kolika je njihova vrijednost, koliko iznose troškovi održavanja i da li su ove godine planirali nabavku novih automobila.

Glavna služba za reviziju pretprošle godine je u izvještaju o reviziji učinka, pod nazivom „Ekonomičnost i efikasnost upotrebe službenih vozila Vlade RS“, navela brojne propuste pri korišćenju službenih automobila u Vladi i njenim institucijama.

U istom izvještaju navedeno je i da sedam ministarstava raspolaže sa 95 automobila, a revizori su utvrdili da je korišćenje tih vozila u neslužbene svrhe ustaljena praksa.

Revizori su utvrdili da je broj vozila sa kojima raspolaže Vlada RS i njene institucije daleko veći nego što bi trebalo da budu, da su troškovi po pređenom kilometru znatno varirali između institucija, a da upotrebu službenih vozila karakteriše visok udio pređenih kilometara u neslužbene svrhe.

Potrošnja goriva u velikom broju slučajeva bila je veća od normirane, a pri tome nijedno lice koje je koristilo službeno vozilo nije nadoknadilo štetu onda kada je potrošnja premašivala normiranu.

Vlast u RS nastavlja da obnavlja vozne parkove, ali prema Zakonu o Fondu solidarnosti za dijagnostiku i liječenje oboljenja, stanja i povreda djece u inostranstvu, dužni su da pet posto od cijene nabavke uplate na račun novoformiranog Fonda. Ovo važi za sva kupljena službena vozila, osim za ona koja nabavljaju Ministarstvo unutrašnjih poslova RS i zdavstvene ustanove.

(Capital.ba)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 1

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...