CRNA STATISTIKA: Pogledajte koliko je osoba poginulo na cestama širom Bosne i Hercegovine tokom 2017. godine

Najviše saobraćajnih nesreća dogodilo se u Kantonu Sarajevo, gotovo 10.500, zatim u Zeničko-dobojskom kantonu 4.250 i Srednjobosanskom 3.260

  • Hronika

  • 04. Feb. 2018  04. Feb. 2018

  • 0

Na bosanskohercegovačkim putevima u protekloj 2017. godini dogodilo se više od 37.600 saobraćajnih nesreća u kojima je, prema podacima nadležnih institucija, smrtno stradalo 295 osoba, a oko 10.000 ih je povrijeđeno.

 

Uprkos velikom broju saobraćajnih nesreća, u prošloj godini je zabilježen pozitivan trend kada je riječ o smanjenju broja poginulih lica u saobraćaju, ali ti mali pomaci, prema mišljenju stručnjaka, većinom su rezultat rada lokalnih vlasti, ali ne i entitetskih ili državnih.

 

Prema riječima Mirzeta Sarajlića, stalnog sudskog vještaka saobraćajne struke, jedan od razloga pozitivnog trenda u smislu smanjenja broja poginulih u saobraćajnim nesrećama u BiH je uvođenje uredbe o ograničenju uvoza polovnih motornih vozila na vozila sa ekološkom normom EURO4 i više, što je u velikoj mjeri doprinijelo podmlađivanju voznog parka vozila registovanih u Bosni i Hercegovini.

 

"Također izgradnja mreže autocesta u velikoj mjeri doprinosi povećanju stepena saobraćajne sigurnosti, naročito ako se autoceste grade na trasama saobraćajnica koje su okarakterisane kao generatori saobraćajnih nezgoda a to su definitivno magistralni pravci u Bosni i Hercegovini.

 

Ukoliko uzmemo u obzir kontinuirano povećanje broja registrovanih motornih vozila i BiH, možemo kazati da ipak bilježimo pozitivan trend u odnosu na prošlu kalendarsku godinu", rekao je za Anadolu Agency (AA) Sarajlić.

 

Kratkoročni efekti represivnih mjera

 

Smatra da BiH još uvijek nema jasnu viziju i strategiju upravljanja sigurnošću saobraćaja te da su mali pomaci u smislu smanjenja poginulih u saobraćajnim nesrećama većinom rezultat entuzijazma i rada lokalnih vlasti od onih opštinskih pa do kantonalnih.

 

"Međutim, rezultat mora biti mnogo bolji a može se postići samo sinergijom napora svih uključenih u

saobraćajni sistem kroz saradnju organa nadzora i vozača, prevoznika i drugih učesnika u saobraćaju a pod patronatom nadležnog federalnog ili državnog ministarstva", rekao je Sarajlić.

 

Smatra da pooštrene kaznene odredbe Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH nisu rezultirale pomenutim pozitivnim trendovima.

 

"Praksa je pokazala da represivne mjere donose pojedine kratkoročne efekte na smanjenje nesretnih događaja u saobraćaju, međutim dugoročno gledano moraju postojati i preventivne mjere koje donose dugoročan rezultat i u konačnici se približavaju rješenju problema, a to su strategije i akcioni planovi predvođeni entuzijazmom i željom za postizanje cilja osoba uključenih u realizaciju istih.

 

Čini se da Bosni i Hercegovini kada je u pitanju saobraćaj upravo to i fali. Moderne zemlje imaju sisteme upravljanja saobraćajnom sigurnošću gdje tačno mogu projicirati broj saobraćajnih nezgoda u budućnosti, no kada biste nekoga u Bosni i Hercegovini pitali da li može pretpostaviti koliko će ljudi izgubiti život u saobraćajnim nezgodama u 2018. sigurno bismo dobili veliki disbalans u odgovorima i to nam je pokazatelj da, jednostavno, ne upravljamo sigurnošću u saobraćaju", smatra Sarajlić.

 

Vlasti u BiH kao nijemi posmatrač

 

Sudski vještak saobraćajne struke smatra da je jako malo projekata koji su osmišljeni i podržani od bh. vlasti kada je u pitanju sigurnost u saobraćaju.

 

"Vlasti u BiH djeluju kao jedan nijemi posmatrač događaja u saobraćaju. Jako je malo projekata koji su osmišljeni i podržani od vlasti, a čiji cilj je podizanje svijesti o važnosti poštivanja saobraćajnih pravila i propisa.

 

Najbolji primjer za to u posljednje vrijeme jesu izgrađeni kružni tokovi gdje prije same izgradnje istih nije postojala edukacija vozača, pješaka i ostalih učesnika u saobraćaju o pravilima kretanja u kružnom toku", naveo je Sarajlić.

 

 

Da bi se poboljšalo stanje sigurnosti u saobraćaju u Bosni i Hercegovini po njegovom mišljenju potrebno je osnovati stručno tijelo za sigurnost saobraćaja na državnom nivou, "koje će se sastojati prvenstveno iz reda mlađih i dokazanih saobraćajnih eksperata potpomognutih iskustvom starijih kolega koje će izraditi strategiju smanjenja broja poginulih i povrijeđenih i saobraćajnim nezgodama i koje će svojim radom polagati račun građanima".

 

Također smatra da je potrebno uraditi budžetiranje stručnog tijela i kontinuirano pratiti rezultate njihovog rada koji će se ugledati u smanjenju broja saobraćajnih nesreća sa teškim posljedicama.

 

"Jedino kvalitetnim idejama i mjerljivim parametrima možemo postići poboljšanja u svakom segmentu pa i u segmentu saobraćaja. Ukoliko budemo nastavili biti posmatrači događanja zasigurno nećemo postići pozitivne rezultate", poručio je Sarajlić.

 

Smanjenje broja poginule djece

 

U izvještajnom periodu 2017. godine na području FBiH evidentirano je 27.689 saobraćajnih nesreća, što je manje za 1.685 (ili 5,74 posto) u odnosu na isti period prošle godine, te smanjenje broja povrijeđenih i poginulih lica. 

 

Od ukupnog broja saobraćajnih nesreća u FBiH 170 je završilo s smrtnim posljedicama, a 6.809 s povrijeđenim osobama.

 

Najviše saobraćajnih nesreća dogodilo se u Kantonu Sarajevo, gotovo 10.500, zatim u Zeničko-dobojskom kantonu 4.250 i Srednjebosanskom 3.260.

 

U saobraćajnim nesrećama u FBiH prošle godine najviše su stradali vozači, njih 91, zatim putnici (44) te pješaci (35). U istom periodu evidentirano je smanjenje broja poginule djece za 25 posto u odnosu na godinu ranije.

 

U 2017. godini na teritoriji entiteta Republike Srpske dogodilo se 9.637 saobraćajnih nezgoda, što je za 1,5 posto manje nego u 2016. godini. U ovom periodu na području RS 114 osobe su smrtno stradale, s povrijeđeno je 3.187 osoba, od kojih 647 teže.

 

S obzirom na mjesto događanja, najveći broj saobraćajnih nesreća u RS-u se dogodio na magistralnom putu i ulicama u naselju.

 

Na području Brčko Distrikta BiH prošle godine zabilježene su 302 saobraćajne nesreće u kojima je stradalo 11 osoba, potvrdili su za AA iz policije.

 

Najčešći uzroci saobraćajnih nesreća na putevima BiH su vožnja neprilagođenom brzinom, konzumiranje alkohola i nepoštivanje prvenstva prolaza.

 

(AA/N1/SB)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...