JOŠ IMPRESIVNIJI: Pogledajte kako Rimčeva zvijer izgleda iznutra

Rimčev novi električni automobil zasigurno je jedna od najvećih zvijezda automobilskog sajma. Ovaj izlog najnovijih tehnologija nastao je od nule, a vozač će u njemu do 100 km/h ubrzati za 1,85 sekundi 

  • Auto

  • 07. Mar. 2018  07. Mar. 2018

  • 0

Prava "elektrobomba" odjeknula ja je u srijedu u Ženevi. Rimčev novi hiperauto bio je uvjerljivo najveća senzacija sajma, a pogotovo nakon što su objavljene njegove nestvarne brojke performansi. Ubrzanje do stotke u 1,97 sekundi, maksimalna snaga 1914 "konja", okretni moment 2300 Nm...

 

 

Sve ovo napravio je tim Rimac Automobila i sve to u Svetoj Nedelji, pokraj Samobora. Cijeli automobil je napravljen iz nule. Šasija je u potpunosti izrađena iz karbonskih vlakana, ovjes je moguće softverski kontrolirati, tu je i revolucionarni sustav Torque Vectoring. Popis ide u nedogled. Novi uradak Mate Rimca izvana izgleda vrlo moćno. Agresivno i brzo, no prava se "istina" krije ispod silnog karbona.

 

Foto: Rimac automobili

 

Iz Rimca navode kako je novi C_Two uz kolosalnu snagu, uzbudljiv i iznutra. Interijer novog Rimčevog auta opremljen je trima zaslonima, koji po potrebi prikazuju apsolutno sve informacije o trenutnom stanju automobila. Također, u unutrašnjosti se ističe nekoliko prekidača, koji upotpunjuju suradnju između moderne digitalne tehnologije i klasičnih gumbi. U kokpitu tako vozač u realnom vremenu može pratiti telemetriju i stanje vozila, koja se naknadno može skinuti na pametni telefon ili prijenosno računalo.

 

Foto: Rimac automobili

 

Kao jednu od glavnih novih funkcija Mate Rimac je izdvojio tzv. sustav Driving Coach. To je konfiguracija automobila i sučelja koja vozaču poboljšava iskustvo vožnje po trkaćim stazama. Naime, taj sustav vozaču jasnim i preciznim audiovizualnim sugestijama na zaslonima "pomaže" u lakšemu savladavanju staze, najboljih točki kočenja i idealnih putanja. Reklo bi se, nešto nalik na videoigrice, no s uzbuđenjem stvarnog svijeta.

 

Ista ta tehnologija vozaču pruža sigurnosni sustav naziva ADAS (Advanced Driver Assistance System) u vožnji prometnicama. Uz pomoć raznih skenera, lasera i kamera, Rimčev C_Two predviđa rizike na cesti, automatski koči i izbjegava sudare. Usto, C2 opremljen je i sustavima praćenja mrtvog kuta i prometnih traka, kao i adaptivnim tempomatom s mogućnošću autonomne vožnje.

 

Foto: Rimac automobili

 

Svi ovi sustavi omogućeni su uz suradnju s Nvidijom, koja je Rimčev hiperauto opremila svim mogućim hardverom. No, C2 je u suštini, pravi vozački auto, spreman da usreći svakoga, od iskusnih trkača do najvećih amatera u vožnji. Iz Rimca navode kako kupnja ovog automobila nije samo kupnja proizvoda, objekta, nego i ulazak u obitelj Rimac Automobila. Svaki od 150 primjeraka u potpunosti je moguće prilagoditi željama kupca te je tvornica spremna učiniti sve kako bi C_Two bio u potpunosti individualan i prilagođen budućem vlasniku.  

 

 

Foto: Rimac automobili

 

Sve nas je zanimalo kako izgleda i koliko brzo ovaj hrvatski stroj može ići, no što je zaslužno za  zastrašujuće performanse krije se ispod lijepog, uglancanog odijela modela C_Two. Automobil ima 4 elektromotora, za svaki kotač po jedan, što mu ujedno omogućava pogon na sva četiri kotača. Motori zajedno razvijaju ukupno 1914 konjskih snaga, što Rimčevom automobilu omogućava nevjerojatno ubrzanje do sto 1,95 sekunde i maksimalnu brzinu 412 kilometara na sat. Poboljšane su i baterije koje sada omogućavaju ovom automobilu autonomiju od 650 kilometara, a  napravljene su od litija, nikla i magnezija. Nevjerojatnih 6900 ćelija od napona 720 Volta s kapacitetom od 120 kWh i pomalo nevjerojatnom snagom 1,4 MW.  

 

 

Foto: Rimac automobili

 

Sustav hlađenja sastoji se od 7 rashlađivača koji uz pomoć najsofisticiranije posebne tekućine ne dozvoljavaju pregrijavanje komponenti potrebnih za pokretanje ovog hiperautomobila. Za prijenos snage na kotače služi potpuno elektronički diferencijal.

 

 

 

 

Foto: Rimac automobili

 

Poboljšan je i kočni sustav koji sada ima mogućnost regeneriranja snage prilikom kočenja do čak 150 kW, a automobil zaustavljaju Brembo karbonsko-keramičke kočnice promjera 390 mm. Osim za bolje prianjanje podlozi zadnji automatski podesiv "spojler" služi i za zaustavljanje. Mijenjanjem svog položaja prilikom kočenja omogućava potpuno zračno kočenje koje rezultira bržim zaustavljanjem i jednostavnijim manevriranjem kroz zavoje, ali i ukupnu stabilnost vozila. Zbog velike težine baterija kompletna šasija kao i struktura načinjena je od karbon, a na mjestima su stavljeni dijelovi aluminija kako bi bio čvršći ako dođe do prometne nesreće.

 

 

 

(24sata/SB)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...