OD DVOCILINDRAŠA DO W16: Ovo je prestižna lista najsnažnijih motora na svijetu

Najsnažniji motor sa 2 cilindra pogoni jedan FIAT-ov model, dok je najmoćniji agregat sa 16 cilindara rezerviran sa Bugattijev hipersportski automobil.

  • Auto

  • 15. Apr. 2018  

  • 0

ako mnogi analitičari predviđaju da su motorima s unutarnjim sagorijevanjem odbrojani dani i da svijet ulazi u eru električnih automobila, SUS agregati i dalje su uvjerljivo najzastupljeniji među svim tipovima pogonskih jedinica, a ponuda i raznolikost ovih motora nikada nije bila veća.

Od najmanjih, dvocilindraša, pa do monstruoznih agregata sa 12 i 16 cilindara – proizvođači danas imaju na raspolaganju veliki izbor benzinskih i dizel motora za svoje modele.

Sajt Motor1.com istraživao je koji su najsnažniji motori u serijskim modelima trenutno dostupnim na tržištu, a pogonske jedinice razvrstao je u kategorije na osnovu broja cilindara.

Motori sa 2 cilindra

Najjači dvocilindraš je FIAT-ov 0.9 litarski TwinAir turbo benzinac koji se ugrađuje u model 500.

Ovaj motor proizvodi impresivnih 105 ks (77 kW).

Iako postoje motocikli sa još snažnijim agregatima sa 2 cilindra, ovoga puta predmet interesiranja su samo automobilske pogonske jedinice, a tu je FIAT šampion.

Motori sa 3 cilindra

U ovom momentu, najsnažniji motor sa 3 cilindra na tržištu je Fordov turbo benzinski 1.0 EcoBoost sa 136 ks (100 kW).

Međutim, ovaj agregat neće dugo držati lidersku poziciju, s obzirom da uskoro stiže 1.5 litarska jedinica sa čak 200 ks (147 kW), koja će pokretati Fiestu ST.

Kada je riječ o modelima sa hibridnim pogonom, lider je trocilindarski 1.5 litarski TwinPower turbo-benzinac snage 231 ks (170 kW), koji se uz elektromotor od 131 ks (96 kW) ugrađuje u sportski BMW i8.

Motori sa 4 cilindra

U ovoj klasi lidersku poziciju drži Mercedes-AMG sa 2.0 litarskim turbo benzincem od 381 ks (280 kW) koji pogoni modele A45, GLA45 i CLA45.

Motori sa 5 cilindara

Očekivano, u ovoj kategoriji vladar je Audi, koji je poznat po svojim petocilindrašima.

Njegov 2.5 litarski benzinac koji se ugrađuje u modele kao što su Audi RS3 i Audi TT RS razvija 400 konjskih snaga ili 294 kW.

Motori sa 6 cilindara

Trenutno najjači motor sa 6 cilindara, koji pogoni neki serijski model na tržištu, je "bokser" benzinac iz Porschea 911 GT2 RS.

U pitanju je 3.8 litarski bi-turbo agregat koji ima čak 700 "konja" (515 kW).

Motori sa 8 cilindara

Pogonske jedinice V8 konfiguracije veoma su rasprostranjene kod superportskih automobila i nalazimo ih u brojnim modelima, kao što su Chevrolet Corvette, Ferrari 488, McLaren 720S i mnogi drugi.

Svi oni imaju impresivnu izlaznu snagu, ali trenutni šampion u ovoj klasi je 5.0 litarski V8 bi-turbo iz odlazećeg modela Koenigsegg Agera RS, koji isporučuje fantastičnih 1.379 ks (1.014 kW).

Međutim, uskoro bi trebalo doći do smjene na vrhu u ovoj kategoriji, jer američki Hennessey započinje proizvodnju modela Venom F5 čiji 7.4 bi-turbo V8 nudi još impresivnijih 1.622 ks (1.193 kW).

Motori sa 10 cilindara

Aktuelni vladar među desetocilindrašima je atmosferski 5.2 V10 koji pogoni Lamborghini Huracan Performante. Ovaj agregat isporučuje 640 konjskih snaga (470 kW).

Naravno, razlog zašto je snaga ovog motora upola manja od najjačeg osmocilndraša, (iako ima 2 cilindra više), je taj što je riječ o atmosfercu, dok je spomenuti V8 opremljen sa 2 turbo punjača.

Motori sa 12 cilindara

Lider među pogonskim jedinicama sa 12 cilindara je Ferrarijev atmosferski 6.5 litarski V12 koji u modelu 812 Superfast razvija 800 ks (588 kW).

Uz pomoć ovog motora, Ferrari 812 Superfast od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 2,9 s.

Motori sa 16 cilindara

Konkurencija među šesnaestocilindrašima je najmanja, a titula najjačeg pripada 8.0 litarskom W16 motoru sa 4 turba, koji pokreće Bugatti Chiron.

Ovaj agregat proizvodi 1.500 ks (1.103 kW), pri 6.700 obrtaja.

(B92/SB)

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...