AKO VOLITE KRUGOVE NA HAUBI, OVO MORATE ZNATI: Njemački gigant Audi kakav danas poznajemo stvorio je, ni manje ni više, nego...

Dogodilo se to 1. travnja 1958. godine, nakon nekoliko iscrpljujućih sastanaka na kojima su vodeći ljudi Daimler-Benza odvagali pluseve i minuse, ali i u pregovorima stigli do odgovarajuće cijene

  • Jeste li znali

  • 16. Apr. 2018  

  • 0

Iz Mercedesa vole s vremena na vrijeme podsjetiti na svoju bogatu povijest, ali i na malo poznate činjenice.

 

A jedna od takvih je ona o Audiju u vlasništvu Mercedesa. Točnije, radi se o Auto Unionu, udruženju tvrtki u kojima je još samo DKW egzistirao. Družina od prstena je tako prije 60 godina potpala pod Mercedes. Dogodilo se to 1. travnja 1958. godine, nakon nekoliko iscrpljujućih sastanaka na kojima su vodeći ljudi Daimler-Benza odvagali pluseve i minuse, ali i u pregovorima stigli do odgovarajuće cijene. Epilog je bio povećanje udjela vlasništva na 88%. Do kraja iduće godine Daimler-Benz je postao potpuni vlasnik Auto Uniona, a potom se krenulo u razradu poslovnog plana čiji cilj je bio podići konkurentnost uz redukciju troškova. 

 

alt

 

Postizanje optimalnog poslovnog procesa uključio je dolazak Daimlerovih tehničara predvođenih Ludwigom Krausom, šefom dizajna u Mercedesu. Naime, Auto Union je (pre) sporo napredovao, pa je poslana tehnička pomoć iz Daimlera. Izgrađena je i nova tvornica u Ingolstadtu, dok je postojeće kapacitete u Düsseldorfu iskoristio Mercedes za proizvodnju modela L319 i dizelskog motora. Posljednjih godina u ovu tvornicu koja zapošljava 6.000 radnika Daimler je uložio preko 300 milijuna eura, a danas u asortimanu ima model Sprinter. 

No, vratimo se u prošlost. Razvojni tim je 1965. godine izbacio novi četiri-cilindarski motor u sklopu modela Audi. Bio je to prvi četvero-taktni motor u gami a stigao je na modelu Audi (F103), nasljedniku DKW-a F102, ali i kopiji Mercedesovog projekta W119. Službeni podaci kažu kako je Mercedes tijekom pet godina vlasništva u Auto Union uložio preko 340 milijuna DEM.

 

Zanimljivo je da je Kraus ostao tehnički direktor u kompaniji čak i nakon što je Volkswagen preuzeo vlasništvo nad Auto Unionom. Vodio je tvrtku u razvoju modela Audi 100, ali i Audija 80 i 50. 1969. godine Auto Union se spojio s NSU Motorwerke i stvoren je Audi NSU Auto Union AG, od 1985. godine poznat kao Audi.    

 

alt

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...