DOSKOČITE DEMENCIJI: Ovo su aktivnosti koje će usporiti slabljenje kognitivnih funkcija i učiniti da vaš mozak radi i pod stare dane

Jasan um i intelekt u starosti za mnoge djeluju kao naučna fantastika, jer se, nažalost, slabljenjem tijela, godine donose i slabljenje kognitivnih funkcija. Međutim, neurolozi su uvjereni, da ako se ispravno hranite, vodite aktivan način života i posvetite vrijeme određenim aktivnostima, imate šansu da u starosti budete umniji od drugih.

  • Zdravlje

  • 25. Apr. 2018  25. Apr. 2018

  • 0

Ovo su samo neki od hobija korisnih za razvoj mozga. Izaberite jedan ili više i posvetite im bar pola sata dnevno!

  1. Meditacija

Meditacija pomaže u smanjenju nivoa stresa, krvnog pritiska, jača imunološki sistem i poboljšava sposobnost koncentracije. Samo 10 minuta potpunog opuštanja će vam vratiti odlično raspoloženje i pomoći vašem mozgu da radi bolje.

  1. Rad u vrtu

Voćarstvo je iznenađujuće koristan hobi za mozak. Njime smanjujete nivo kortizola - hormona stresa; punite se pozitivnom energijom; ponosite se svojim dostignućima; radite fizički posao; smanjujete rizik od demencije za 36%; provodite vrijeme na svježem zraku.

  1. Kuhanje

Studije pokazuju da ljudi koji spremaju jelo kod kuće vode zdraviji život. Pored toga, imaju mogućnost da biraju maksimalno zdrave proizvode i uživaju u procesu kuhanja, što ima blagotvorno dejstvo na stanje mozga.

  1. Čitanje

Čitanje uči um da se fokusira, proširuje rječnik, razvija maštu, analitičke sposobnosti i čini mozak aktivnijim. Osim toga, čitanje je jedan od najboljih načina u borbi sa stresom (nivo stresa se smanjuje za 69%).

  1. Sviranje na muzičkom instrumentu

Sviranje na muzičkom instrumentu doprinosi kognitivnom razvoju, poboljšava koordinaciju i fine motoričke vještine. Kako kod djece, tako i kod odraslih, sviranje na muzičkom instrumentu povećava nivo IQ-a.

  1. Igranje šaha

Tokom igre, razvijaju se obe hemisfere mozga, poboljšava se pamćenje i poboljšava strateško razmišljanje.

  1. Ples

Plesanje nije samo odličan fizički trening, koji smanjuje nivo stresa i povećava nivo serotonina. Plesanje je način da se postane inteligentniji, jer za pamćenje i reprodukciju različitih kombinacija pokreta aktivno uključujete različite oblasti mozga.

  1. Timski sportovi

Igranjem u timu, dobivate mnoge prednosti: pokretljivost, nove prijatelje i komunikaciju. Studije pokazuju da nedostatak komunikacije negativno utječe, kako na stanje mozga, tako i na opće zdravstveno stanje zdrvlja. Zato, košarka, fudbal, odbojka i drugi timski sportovi bit će odličan način da korisno provedete vrijeme.

  1. Borilačke vještine

Pored očigledne prednosti - umijeća da se borite za sebe - borilačke vještine odlično razvijaju mozak, povećavaju sposobnost koncentracije, održavanja balansa, kao i postizanja jedinstva duha i tijela.

  1. Pletenje

Stručnjaci kažu da je pletenje odličan način borbe protiv zabrinutosti, anksioznosti, depresije i kroničnog bola. Prednosti rada sa rukama mogu se usporediti sa efektom meditacije. Pletenje aktivira parasimpatički nervni sistem i tupi reakcije "udari ili bježi".

  1. Pisanje

Vodite dnevnik, žurnal ili bilježnicu u kojima ćete zapisivati svoje misli, ideje, ciljeve itd. To pomaže u rješavanju velikog broja problema i služi kao neka vrsta mehanizma za ublažavanje stresa.

  1. Izučavanje jezika

Učenje stranog jezika učinit će vas pametnijim. Pored toga, možete komunicirati sa strancima, upoznati njihovu kulturu. Sve ovo pomaže u smanjenju rizika od demencije.

  1. Smijeh

Osim gore navedenog, odličan lijek za mozak i cijelo tijelo je smijeh, koji se još zove aktivna meditacija. A ujedno je odličan dodatak i uz sve drugo što radite, tako da - samo navalite.

(Buka/SB)

loading...

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...