POVODLJIVI SMO, NEKO VIŠE, A NEKO MANJE: Ali, zahvaljujući toj osobini jedan broj ljudi lijepo živi

Jesmo li primijetili kako i sami nekada nešto uradimo samo zato što je neko pored nas to isto uradio, a da nismo ni svjesni da ga oponašamo?

  • Zabava

  • 12. Jun. 2018  12. Jun. 2018

  • 0

Tako su i nastali razni stilovi u gradnji, slikarstvu, muzici, poeziji... Ugledali su se ljudi jedni na druge. Neko napravi kuću od drveta, susjed vidi, pa napravi i on. Napravi ogradu od žičane mreže, a onda isto učini i susjed. Dijete pođe trenirati rukomet, a i susjedovo se uskoro pojavi u istom klubu, i tako dalje. Nekada se to pokaže kao dobro rješenje, nekada kao promašaj, ali činjenica je da su ljudi povodljivi, da se vole ugledati na nekoga i oponašati ga. Oni koje oponašaju nekada se time ponose, a nekada se zato ljute.

 

Znam konkretne primjere gdje su pukla velika prijateljstva samo zato što se prijateljica obukla isto, što je „ukrala ideju“ i tako, po mišljenju „originala“ pokazala nepoštovanje.

 

Sve to je poznato, ali sam se opet iznenadio kad sam se nedavno uvjerio do koje mjere seže potreba da se oponaša, da se nekoga kopira, i na kako jednostavnoj stvari. Jedna kolegica mi je pričala kako je dobila novi telefon koji je bio nekog čudnog oblika i novi na tržištu pa nije mogla naći za njega zaštitnu futrolu, ni jedna nije pasala. Zato je bila primorana privremeno uzeti platnenu futrolu koju je dobila kao ambalažu kad je kupovala naočale i u nju staviti telefon. Kolegicama nije pričala ništa o tome pa su one, po svoj prilici, shvatile da je to neki novi modni trend.

 

Nakon samo nekoliko dana, jedna druga kolegica, koja je često s njom, također je došla s telefonom u sličnoj vrećici. Ko zna od čega i gdje ju je našla?! Za nepun mjesec dana, gotovo polovica kolegica je imala platnene vrećice za telefone, s tim što nisu sve bile istih boja niti su bile od istog materijala, ali su bile slične. Naravno, ta je „moda“ ostala samo u okviru društva kome je ideja bila dostupna i vidljiva. Da se pojavila na televiziji, da je iza nje stalo neko poznato lice, nije isključeno da bi obična vrećica za naočale postala modni hit.

 

Pa zar nije tako i s mnogim drugim proizvodima? Pogledajmo samo kako su se plastične sandale koje je nekada proizvodila Jugoplastika i prodavala po bagatelnoj cijeni ponovo pojavile. Ali sada iza njih stoji „ugledni dizajner“ i poznata firma i kažu, ako je vjerovati, da im je cijena oko 500 eura! I ljudi će ih kupovati jer ih je kupio i susjed, jer je to preporučio neko poznat, to je moderno, a ne zato što stvarno misle da su ove sandale najbolje rješenje. Slično se dešava i s borosanama, obućom koju su nosile uglavnom osobe koje su mnogo vremena provodile stojeći.

 

Dakle, povodljivi smo, neko više, neko manje, ali zahvaljujući toj osobini jedan broj ljudi lijepo živi. Znaju biti uvjerljivi, znaju nam „objasniti“ zašto je dobro baš to što oni misle. Ili znaju „objasniti“ zašto ono drugo nije dobro, u svakom slučaju voda ide na njihov mlin.

 

(Logicno.com/Ivo Kobaš)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.logicno.com/life-and-style/jesmo-li-povodljivi.html   

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...