MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Vozači oprez, ako ovo zaboravite pregledati mogli biste ostati bez velikih novaca

Manšeta zadržava mazivo i sprječava prodor nečistoća i vlage u osjetljivi mehanizam zgloba i ako se nakon oštećenja odmah ne izmijeni riskira se oštećenje i uništenje homokinetičkog zgloba

  • Auto

  • 21. Jun. 2018  

  • 0

Pregled je jednostavan - treba sa samo duboko nakloniti i pogledom pod automobil utvrditi stanje gumenih 'harmonika', dok su kotači volanom zakrenuti u krajnji položaj. Veća je oštećenja (potrganu gumu) lako uočiti, a sitne se pukotine otkrivaju po tamnim tragovima curenja masti. Za detaljan je pregled preporučljivo podignuti automobil dizalicom i skinuti kotač.

 

Tada se rukom može zakrenuti glavčina sa sklopom disk-kočnice i sponama te se lako može procijeniti stanje manšete. Treba je pozorno pregledati po cijelom obodu, jer je svaka pukotina potencijalna opasnost. Ne treba zaboraviti da guma s vremenom stari i gubi elastičnost, što pogoduje nastanku pukotina i lomu. Oštećenje manšete treba otkriti u što ranijoj fazi, dok mazivo još nije iscurilo, a vlaga i prljavština nisu ušli u osjetljivi mehanizam.

 

Klonite se neprovjerenih neoriginalnih manšeta. Originalne su izrađene od kvalitetnog armiranog polimera, što im jamči dug vijek u eksploataciji. Cijena manšete manja je stavka u ukupnom trošku, te nije razumno štedjeti. Na našem su tržištu česte manšete bez ojačanja, koje proizvode razni vulkanizeri ili stižu od 'divljih” proizvođača. One su najčešće loše kvalitete i male trajnosti, te ih je preporučljivo ugraditi jedino ako se ne mogu nabaviti originalne.Pri izmjeni manšeta homokinetičkog zgloba treba staviti i nove metalne obujmice, jer su one u pravilu za jednokratnu upotrebu. Trebaju se stegnuti odmjereno, jer se pretjeranim stezanjem može oštetiti rub manšete. 

 

Manšete na mjenjaču su trajnije od manšeta homokinetičkog zgloba, pa mnogi zaborave na njih. Kod starijih je vozila njihovo stanje upitno. Ako je manšeta potrgana, gubi se hipoidno ulje, što može biti pogubno za mjenjač. Pri izmjeni manšete homokinetičkog zgloba preporučljivo je istodobno izmijeniti i manšetu na mjenjaču, jer se to može obaviti “o istom trošku”. Tada je i poželjno izmijeniti i ulje u mjenjaču, pogotovo ako to dugo niste napravili.

 

Manšete zupčaste letve još su važnije od onih na kotačima. Zupčasta se letva bez maziva troši brže, posebice ako među zupce uđe vlaga ili prašina. Tada se brzo povećava zazor između zupčanika i zupčaste letve, te se povećava rizik iznenadnog loma. To je nešto najopasnije što vam se može desiti u vožnji! Zupčasta se letva u pravilu nalazi iza motora i pregled je vrlo jednostavan. Kod nekih je automobila pri tome potrebno izvaditi rezervnu gumu. 

 

Masna ili potrgana manšeta znak je za uzbunu i zahtjeva hitan popravak. Ako manšeta izgleda ispravno, stisnite je rukom i vidite je li ispucala. Ispucalu manšetu izmijenite bez odgađanja, jer je popravak oštećenog upravljačkog mehanizma zahtjevan i skup.U izmjenu manšeta se upuštajte samo ako imate i 'alat i zanat'. Premda je manšeta jednostavna, njena izmjena nije ni laka ni jednostavna. Zato je većini vlasnika automobila pametnije - otići mehaničaru.

 

 

 

 

(SB / Autoportal)

 

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...