AKO STE IMALI DILEMU: Tri razloga zašto reći „ne“ konzumaciji mesa

Ako tražite razlog da prestanete jesti meso, novo istraživanje može vam u tome pomoći, jer je pokazalo da prehrana bazirana na povrću mnogo više koristi ljudskom organizmu.

  • Zdravlje

  • 08. Jul. 2018  08. Jul. 2018

  • 1

Melodi Ding, sa Univerziteta Sydney objašnjava da vegetarijanci imaju zdravstvene koristi zbog održavanja optimalne težine, nepušenja i izbjegavanja rizika od nastajanja raka koji je u vezi sa prehranom koja sadrži mesne prerađevine.

Novo istraživanje, koje je predstavljeno na skupu “Nutrition 2018”, u organizaciji Američke asocijacije za ishranu u Bostonu, pokazalo je da je izbacivanje mesa, a pogotovo mesnih prerađevina, iz prehrane dobra opcija. Predstavljamo samo neke od prednosti.

Zdravije srce

Naučnici iz Nizozemske istraživali su skoro 6.000 ljudi i utvrdili su da su oni koji su jeli proteine biljnog podrijetla imali manji rizik za nastanak bolesti srca, u usporedbi s onima koji su proteine dobivali iz mesa.

Američka asocijacija za srce objašnjava da pretjerani unos proteina životinjskog podrijetla može predstavljati problem zbog sadržaja visoko zasićenih masti koje povišuju kolesterol.

Profesor Douglas Padon-Jones, nutricionist sa Univerziteta Texas savjetuje kombiniranje izvora proteina biljnog i životinjskog podrijetla, dodavanje jogurta, sojinog mlijeka, pasulja, jaja, tofua i ribe.

Istraživanje, koje je rađeno u Brazilu na 4.000 ljudi, pokazalo je da se odraslim osobama koje su jele biljne proteine 60 posto manje stvarale naslage na arterijama.

Foto Thinkstock/demaerre

Sama odluka o izboru vegetarijanske prehrane nije dovoljna jer kvalitet takve hrane čini veliku razliku. Opsežno istraživanje koje je rađeno na skoro 30.000 Amerikanaca povezalo je izbor visokokvalitetne hrane bazirane na biljkama sa 30 posto nižim stopom smrtnosti.

Visok kvalitet hrane životinjskog podrijetla imao je malo uticaja na mortalitet. Ovo je posebno vidljivo kod ljudi s kroničnim zdravstvenim problemima.

Foto: Thinkstock

Manji rizik za razvoj dijabetesa

Znanstvenici sa Univerziteta George Washington istraživali su ishranu Azijata koji žive u Americi. Istraživanje je pokazalo da su vegetarijanci imali manji rizik nastanka dijabetesa.

Indeks tjelesne mase im je bio niži, manje su im bile i vrijednosti glukoze, imali su uži struk, manje abdominalnih masti i niži kolesterol.

Nutricionist s Harvarda Frank Nu došao je do sličnog zaključka. Promjena prehrane i uzimanje više povrća, voća, cijelih žitarica, orašastih plodova, sjemenki, a manje hrane bazirane na životinjskim namirnicama, posebno crvenog i prerađenog mesa, može smanjiti rizik od dobivanaja dijabetesa tipa II.

Manje masnih naslaga

Vegetarijanstvo ne znači automatski da se hranite zdravo. Izbor hrane utječe na puno aspekata zdravlja. Znanstvenici s Harvarda analizirali su težinu više od 125.000 odraslih osoba tijekom četiri godine.

Ishrana koja je bazirana na visokokvalitetnoj hrani, kao cijelih žitarica, voća, povrća i orašastih plodova nije utjecala na gojenje.

S druge strane, nezdrava hrana bazirana također na biljkama, uz slatkiše, rafinirane žitarice i prženu hranu dovest će do gomilanja viška kilograma.

loading...

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 1

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...