SVE PRŠTI OD HUMORA I SEKSA; Hrvatski režiser o eksplicitnim scenama u novom filmu: "Ako glumci poput Šerbedžije i Mire Furlan vole..."!

Naredne nedjelje, već drugog dana pulskog festivala, u Areni je na programu film “Za ona dobra stara vremena” koji ima poprilične šanse u borbi na nagradu publike “Zlatna vrata Pule”

  • Kultura

  • 09. Jul. 2018  

  • 0

Njegovi su protagonisti grupica prijatelja, dvadesetineštogodišnjaci, koji najradije provode vrijeme u mjesnom kafiću i gledanju nogometnih utakmica, stalni posao ih toliko ne privlači, a uostalom većina ga ni ne može dobiti. Kada se ponekom i posreći da prođe na natječaju, to zna završiti apsurdno, pa ga unatoč diplomi zaposle kao skladištara.

Film je brz, pun humora, ima i dosta scena seksa, a dominiraju mladi glumci koje ste vjerojatno vidjeli u nekom televizijskom angažmanu ili u kazalištu, ali ne predstavljaju etablirana imena. Reklo bi se, rad debitanta koji se tek predstavlja javnosti, međutim, štos je u tome da ga je režirao 82-godišnjak s vjerojatno najbogatijom filmografijom u Hrvatskoj: dosad je snimio sate i sate TV drama, serija te kratkih i dugih filmova.

Zagreb, 040718.Mix bar ugao Meduliceve i Dezeliceve ulice.Edo Galic filmski i televizijski redatelj sa novinarom Jutarnje lista Nenadom Polimcem.Foto: Krasnodar Persun / CROPIXKrasnodar Persun / HANZA MEDIA

U pitanju je Eduard “Edo” Galić, čije ćete ime pronaći u svakom relevantnijem filmskom ili televizijskom leksikonu, a koji se posljednji put predstavio u Puli samostalnim filmskim ostvarenjem davne 1967., nedavno restauriranim “Crnim pticama” s Fabijanom Šovagovićem i debitantom Radom Šerbedžijom, i to izvan službenog programa.

Prepoznavanje pravog glumca

Zanimljiva je i okolnost da je scenarij filma “Za ona dobra stara vremena” napisao njegov sin Dominik, djelomično po autobiografskim iskustvima (on je taj koji je s diplomom s Berkleyja dobio u Agrokoru posao skladištara), i to još prije 15 godina. Odmah je odlučio tekst povjeriti svom ocu, što baš nije pomoglo skoroj realizaciji, jer je unatoč pozitivnim recenzijama procijenjeno da Galić stariji ima previše godina da bi režirao takvu priču o mladoj generaciji. Naposljetku je Dominik sam i producirao film sredstvima skupljenima od sponzora, da bi, kad je posao bio obavljen, dobio potporu Hrvatskog audiovizualnog centra.

Zanimalo me je li Edo Galić oklijevao uroniti u film kojim dominiraju mladi glumci? “Ni najmanje, mladost je nešto u što se možete jako lako uklopiti, a osim toga ja sam radio s bar deset tisuća glumaca u najrazličitijim fazama njihovih karijera.” Mustafa Nadarević (kavanski “filozof” Krcko) i osobito Miljenko Brlečić (vlasnik kafića Butra) imena su s kojima je on vrlo često surađivao, no kako je odabrao Marka Petrića i Karla Mrkšu, koji tumače glavne likove Hrvoja i Bornu?

“Moj pomoćnik Ivan Mokrović naprosto mi je dovodio glumce nove generacije koju baš nisam poznavao, isprobali smo ih bar 150-160, Dominik se nervirao što se ja nikad otprve ne odlučim za nekoga, no naučio sam da svaka odluka mora malo odležati. Osim toga, kad vam se netko čini idealnim za određenu ulogu, ispadne da on ima drugih obaveza, dođe netko novi i taj se stjecajem okolnosti pokaže još boljim. Zato nikad ne forsiram, znam da je glumačka podjela prilično fluidan proces.”

alt

Kadrovi iz filma Za ona dobra stara vremena

alt

Kadrovi iz filma Za ona dobra stara vremena

Staloženi Petrić vrlo dobro mu drži film, on je već igrao u zagrebačkom kazalištu Gavella Nikolu Teslu u predstavi Filipa Šovagovića “Tesla Anonimus”, no Mrkša je pravo otkriće, ekstrovertan i opsjednut seksom, za njegov lik svaki je novi dan posebna pustolovina. Je li bio problem režirati erotske scene s mladim glumcima? “Nikakav. Odmah na početku objasnite im što se od njih traži, jedna glumica je zbog toga odustala, došla je druga koja je bila još i bolja, a Mrkši sam naprosto prepustio da se u tim scenama ponaša kako mu odgovara. Mislim da se dobro snašao.” Ima li razlike u erotskim scenama u ovom filmu i onih u seriji “Putovanje u Vučjak” između Mire Furlan i Rade Šerbedžije, koji su ipak neusporedivo iskusniji glumci?

“Nikakve. Kad je glumac siguran u sebe, izvede to bez problema. Samo sam jednom ili dvaput imao problema s glumcima koji su oko toga imali nekakvih hemunga. No pustimo seks, meni je nešto drugo važnije. Volim raditi s glumcima koji su skloni improvizaciji, ali u okviru onoga što odgovara sceni. Takvi su bili Šerbedžija, Nadarević i pokojni Ivo Serdar. Užitak je bio s njima smišljati nešto novo, za što se prije nismo dogovorili. Međutim, za takve stvari treba vremena, u ovoj besparici nema šanse za tu vrstu slobode.”, piše Jutarnji list.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...