MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Budite oprezni, na uzbrdici tri puta zakočite vozilo, u suprotnom mogli bi…

Često se događa da neki automobil, jer nije, ili je bio loše zakočen, sleti u more, rijeku, provaliju...

  • Auto

  • 09. Avg. 2018  

  • 0

Stoga je važno naglasiti da je zakočiti automobil ne samo pravo, nego i obveza svakog vlasnika auta. Naime, automobil koji 'odluta' s parkirnog mjesta može naletjeti na pješaka, dijete izvan ceste, drugi auto... Stoga je automobil nužno dobro zakočiti svaki put kad ga se napušta, a svaki za to ima dva odvojena sustava stacionarnog kočenja i dodatnu mogućnost.


U navedenom videu vozač je napravio niz velikih grešaka, koje stvaraju rizik da auto 'otkliže' u opasno područje (što se dogodilo) ili još goreg (nalet na dijete, pješaka ili drugo vozilo), a usto i krađe vozila, odnosno stvari iz vozila, za što je propisana kazna, a osiguranje ne isplaćuje naknadu. Naime, ostavio je ključ u kontaktnom sustavu, vjerojatno s upaljenim motorom, kad se automobil s ručnim šaltungom, poput konkretnog, ne može zakočiti prijenosnim mehanizmom (ubacivanjem u brzinu). Automobil ima tri razine/metode sprječavanja opasnog scenarija kojeg smo vidjeli na videu.

Prva razina/metoda stacionarnog kočenja je mehanizmom za prijenos snage (od motora do kotača). Kad se uključi prvi stupanj ručnog mjenjača automobil je dobro zakočen, negativnim radom kompresije ugašenog motora i otporima, a moment okretanja kotača je moment okretanja radilice pomnožen s ukupnim prijenosnim omjerom (umnoškom prijenosnih omjera prvog stupnja mjenjača i završnog reduktora u sklopu diferencijala) i uvećan za otpore. Kad se automatski mjenjač uključi u P, automobil je zakočen mehanički, zasunom (bravom) u automatiziranom prijenosnom mehanizmu.

Druga razina/metoda je potezanje ručne, odnosno uključivanje električne parkirne kočnice. Ne smije se propustiti zbog upotrebe, odnosno aktiviranja, prve razine kočenja! Dakle, nakon izlaska iz vozila, uz ostavljanje mjenjača u prvom stupnju, odnosno automatike u P te isključivanja motora i uzimanja ključa, uvijek potegnite ručnu, odnosno aktivirajte električnu parkirnu kočnicu. Naime, u slučaju dotrajalosti prijenosnog mehanizma, pogotovo na većim kosinama, mjenjač može iskočiti iz prve brzine, a automatika iz položaja P.


Redovitim korištenjem ručne kočnice, povećava se njena pouzdanost, premda mnogi misle suprotno. Naime, uklanja se kondenzirana vlaga u košuljici sajle i sloj hrđe te smanjuju otpori u zglobovima /ležajevima i rizik blokiranja

Treća razina/metoda je upravljačkim mehanizmom, zakretanjem prednjih kotača prema rubnjaku ili prvoj prepreci, odnosno suprotno od putanje koja bi, kao u prikazanom videu, automobil odvela u opasno područje. Što su kotači zakrenutiji u dobrom smjeru, auto je sigurnije zakočen, posebice ako se u tom položaju upravljač zaključa. Dakle, treba okretati volan u dobrom smjeru i kad se kotači dovoljno zakrenu, treba izvaditi kontaktni ključ, odnosno gumbom isključiti paljenje te potom okretanjem volana izazvati blokiranje (zaključavanje) upravljačkog mehanizma, piše Autoportal.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...