U SAVJETNIKA SU KRATKE NOGE: "Avaz" kažnjen najvišom kaznom u istoriji pravosuđa; evo koliko moraju platiti firmi koju su lažno optužili za uvoz otrovnog žita!

Ustavni sud Bosne i Hercegovine prošlog mjeseca (17.jula) potvrdio je presudu Vrhovnog suda Federacije BiH kojom je tvrtka "Avaz d.o.o.", kao izdavač "Dnevnog Avaza"  kažnjena sa više od 150 hiljada KM zbog klevete koje je u tom dnevnom listu iznesena na štetu tvrtke "Tehnopek d.o.o." iz Bihaća

  • Mini market

  • 12. Avg. 2018  

Riječ je o apsolutno najvećoj novčanoj kazni koja je protiv nekog medija izrečena u povijesti pravosuđa u Bosni i Hercegovini. Tako je napokon stavljena tačka na sudski proces dug više od petnaest godina i na taj način zadovoljena pravda.

 

Sve je počelo u aprilu 2002. godine kada je "Dnevni Avaz" naslovnoj strani objavio senzacionalističku vijest, prema kojoj je "U Bihaću zadržano 100 vagona otrovne pšenice". U samom članku, čiji je autor bio novinar  Fadil Mandal, stajala je nešto drugačija formulacija prema kojoj je u Carini u Bihaću "zadržano 100 tona pšenice za koju se sumnja da je otrovana".

 

U osnovi se radilo o tome da su carinske službe u Bihaću posumnjale u kvalitet pšenice koju je firma "Tehnopek" uvezla iz Mađarske, te da su njene uzorke uputile na analizu u Sarajevu. Laboratorijska analiza u Carinarnici u Sarajevu pokazala je da su uzorci "spornog" žita ispravni i da se mogu koristiti u proizvodnji hljeba . Kako je tokom višegodišnjeg sudskog procesa ustanovljeno, "Avaz" je ovu lažnu informaciju objavio uprkos zahtjevima i molbama od strane šefa Carine u Bihaću Irfana Felića da se tekst ne objavljuje sve dok ne stignu rezultati laboratorijske analize iz Sarajeva. 

 

Unatoč  tome, novinar je tekst sa senzacionalisitčkim naslovom ipak objavio. Vlasnici "Tehnopaka" su nakon što je laboratorijska analiza ustanovila da je sa uvezenim žitom iz Mađarske sve u redu, tražili od "Avaza" da objavi demanti u kojem će se napisati potpuna istina, što uredništvo tog lista nije učinilo. Odnosno, nije učinilo odmah, nego nakon skoro mjesec dana kada su četiri firme kojima je bilo namijenjeno uvezeno žito raskinule ugovore sa "Tehnopekom" i tako mu nanijele  ogromnu poslovnu  štetu.

 

"Tehnopak" je u tužbi koju je nakon toga podnio protiv "Avaza d.o.o." kao izdavača "Dnevnog Avaza" tražio nadoknadu materijalne štete od 107.328 KM,  na koliko je procijenio materijalnu štetu, što mu je taj list nanio svojim  neistinitim i senzacionalističkim pisanjem. Ova je tužba najprije odbačena u prvostepenoj presudi Općinskog suda koji je presudio kako "Avaz" nije prekršio Zakon o kleveti, pa time nije materijalno oštetio firmu "Tehnopek".

 

Presudu Općinskog suda je, međutim, nakon žalbe "Tehnopeka", poništio Kantonalni sud koji je 17. decembra 2015. godine obavezao "Avaz d.o.o." da tužitelju isplati traženi iznos (107.328 KM) uvećan za sudske troškove od 48,380 KM. Uslijedila je "Avazova" žalba na ovu presudu putem revizije koja je upućena Vrhovnom sudu Federacije BiH koji je u aprilu 2016. godine tu reviziju odbacio kao neosnovanu.

 

Ni nakon presude Vrhovnog suda Federacije , advokat "Avaza d.o.o." Asim Crnalić ne odustaje, pa podnosi apelaciju Ustavnom sudu Bosne i Hercegovine, koji je prije 15 dana donio konačnu presudu u korist oštećene firme "Tehnopek" koja je u međuvremenu, zbog ogromne materijalne štete nanesene pisanjem "Dnevnog Avaza", prestala sa radom, a njen vlasnik odselio iz Bosne i Hercegovine.

 

Blizu 160 hiljada KM koliko je "Avaz" dužan platiti zbog objavljene klevete bit će im kakva-takva sastisfakcija za sve što su prošli tokom više od petnest godina koliko je prošlo od objavljivanja komprimitirajućeg teksta u "Avazu" .

 

Podsjetimo još da je autor klevetničkog teksta, Fadil Mandal, u međuvremenu napredovao i da je trenutno savjetnik Ismira Juska, ministra prometa i komunikacija u Vijeću ministara BiH iz reda Saveza za bolju budućnost!?

 

 

 

 

 

(SB)

 

Vezane vijesti

trenutak ...