MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Nije jednostavno ni lako, a može biti OPASNO; Evo kako ispravno promijeniti rezervni točak!

Rezervni kotač treba biti ispravan i dobro napuhan, auto treba dogurati na tvrdu i ravnu podlogu, po mogućnosti izvan prometnice, te dobro zakočiti mjenjačem i parkirnom kočnicom

  • Auto

  • 24. Sep. 2018  

  • 0

Većina vozača barem je jednom podizala automobil dizalicom, u pravilu prilikom gumidefekta. Mnogi nisu svjesni koliko je taj zahvat odgovoran i riskantan. Na području EU-a deseci osoba godišnje ozbiljnije stradaju zbog nepažljivog rukovanja dizalicom. Još su opasniji naleti automobila, ako se 'gumidefekt' desi na asfaltu, s kojeg vozilo ne možete pomaknuti, a pritom se, na propisnoj udaljenosti, ne postavi signalni trokut.

To je opomena svima koji se bez alata i zanata, a i potrebe, vole 'igrati' mehaničara.

 

Automobil se diže ručnom dizalicom samo u nuždi, prilikom izmijene kotača. Također, rezervni kotač, nakon određenog vremena, treba staviti u opticaj, zbog čega treba provesti ovaj jednostavan, ali razmjerno težak i potencijalno opasan zahvat.

 

Prilikom mehaničarskih zahvata treba isključivo koristiti profesionalne hidrauličke dizalice. Mnogi iz hobija ili potrebe koriste ručnu dizalicu prilikom većih ili manjih popravaka, što nije ni jednostavno niti bezopasno. Posebno kod starih automobila. Ručna se dizalica učvršćuje u kanal na sredini praga, a on je kod većine starih automobila oslabljen korozijom. 

 

Zbog toga podizanje oldtimera može biti prava avantura i velika opasnost. Taj zahvat nije jednostavan ni kod novih automobila.

 

Ako se guma ispuhala u zavoju ili drugom nepreglednom i opasnom mjestu, na felgi se odvezite izvan ceste, bez obzira na rizike oštećenja gume i felge!

 

VAŽNO

 

Ako automobil ne možete ukloniti s asfalta, odmah postavite sigurnosni (signalni) trokut na udaljenosti najmanje 100 m ispred vozila (u dolaznom smjeru), na nepreglednom mjestu i više

Automobil dižite isključivo na ravnoj i tvrdoj podlozi (asfaltu i betonu)

 

Potpuno ga rasteretite, aktivirajte parkirnu kočnicu, ručni mjenjač ubacite u prvi stupanj, a automatski u P

 

 

Prednji kotači ne smiju biti zakrenuti (trebaju biti postavljeni ravno), jer se time gubi statička stabilnost

 

 

Prije dizanja provjerite stanje dizalice, oštećena ili neispravna ne smije se koristiti

 

 

Vijke na kotačima popustite prije dizanja automobila, dok su svi kotači čvrsto na podlozi

Kad stavite rezervni kotač, vijke pritegnite do, otprilike, posto potrebnog okretnog momenta, a kad skinete dizalicu, do 100 posto

 

Ni u kojem slučaju ne podvlačite se pod automobil dok je na dizalici, a kotač skinut

 

 

 

(S / AP)

 

 

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...