MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Svaki kvar na vozilu ima svoj zvuk, ukoliko čujete ovakvo lupkanje, u OZBILJNIM STE PROBLEMIMA

Običnom je vozaču najvažnije da ako čuje bilo što čudno, odmah ide u servis

  • Auto

  • 26. Sep. 2018  

  • 0

Automobil se često oglašava neobičnim šumovima - kao da vas želi upozoriti na nepravilnost u radu ili kvar nekog sklopa. Važno je po šumu prepoznati kvar, jer ako se on otkrije u početnoj fazi trošak u pravilu nije velik. Što znače karakteristični zvukovi?

  • Zviždanje u 'leru' ukazuje na oštećenje klinastog remena. Oštećeni je remen najbolje odmah izmijeniti, jer vas njegovo pucanje može prouzročiti ozbiljan kvar motora.

  • Ako je zvuk dubljih tonova (tuljenje), te se pojačava se s povećanjem broja okretaja, radi se o potrošenom ležaju alternatora ili crpke vode. Bitno je odmah obaviti popravak, jer se može oštetiti osovina i rotor, a crpka vode može i trenutno otkazati, te prouzročiti veliku štetu.

  • Ako u vožnji čujete tuljenje ili struganje koje se mijenja s brzinom vožnje i zakretanjem upravljača, a prestaje kad se automobil zaustavi, radi se o ležaju prednjih kotača. Istrošeni se ležajevi trebaju odmah izmijeniti, jer njihova zračnost povećava dinamičko opterećenje ovjesa i može oštetiti spone.

  • Ako se pri puštanju papučice spojke automobil počne tresti, kao da će se sve raspasti, uzrok je u neravnomjerno potrošenim lamelama, potisnoj ploči ili tarnoj površini zamašnjaka. Ne odugovlačite s popravkom, jer će se troškovi znatno povećati.

  • Pucketanje kod skretanja ukazuje na oštećenje homokinetičkog zgloba. On najčešće strada zbog nepravodobne izmjene oštećene manšete, koja zadržava mazivo i sprječava onečišćenja kliznih površina s kuglicama.

  • Ako pri kočenju začujete metalno struganje, odmah provjerite istrošenost kočionih obloga te ih po potrebi izmijenite. Nemojte odugovlačiti ni trenutka, jer se može uništiti disk, a kod nekih automobila (Zastava ili starijih Fiata) istrošena disk-pločica može ispasti iz ležišta uz nesagledive posljedice.

  • Pucanje i detonacije iz auspuha ukazuju na probleme s paljenjem. Provjerite dtsnje i zazor na svjećicama te ih po potrebi izmijenitr te ih po potrebi izmijenite. Uzrok može biti i u nepodešenom kutu pretpaljenja, a ponekad se sve dešava zbog izgorjelog kondenzatora.

  • Ako u praznom hodu vaš motor pojačano metalno lupa, a ima ugrađeni fazni lanac za pogon bregastih vratila, problem je u njemu (istrošenju ili istegnuću). U blažim slučajevima dovoljno je izmijeniti lanac, a u težem treba izmijeniti cijeli set, s lančanicima i napinjačem

  • Zvuk 'tak-tak-tak...' ukazuje na poremećen zazor ventila, a on se, ovisno o konstrukciji motora, podešava vijcima na podizačima ili umetanjem odgovarajućih podložaka.

  • Kliktanje motora nastaje zbog neodgovarajućeg goriva, odnosno njegove preniske oktanske vrijednosti.

  • Ako čujete lupanje kod prolaska preko neravnina, najvjerojatnije su otkazali kuglasti zglobovi, selen zglobovi ili amortizeri, koje uvijek treba mijenjati u paru (što se izmijeni na lijevoj strani treba i na desnoj, i obrnuto)

(SB / Autoportal)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...