MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Rješavate se svog polovnjaka?; Uz ovih 10 savjeta prodat ćete polovni automobil za samo 24 SATA

Kada se odlučite na prodaju svojeg dugogodišnjeg automobila, prva i najvažnija stvar je odluka, koji oblik prodaje vam najviše odgovara

  • Auto

  • 02. Okt. 2018  

  • 0

Ako se odlučite na opciju, kojom biste prodali svoj automobil trgovcima rabljenih, računajte kako nećete proći najbolje financijski, ali to ima i svojih prednosti - nećete imati toliko posla u pronalaženju kupaca, ali i mogućih neugodnosti s istima.

Također, nešto manje ćete imati posla s papirologijom. Još jedna prednost je što se oslobađate odgovornosti za bilo kakve skrivene nedostatke, koji bi mogli izaći na vidjelo kod novog vlasnika.

U nastavku donosimo najvažnije elemente na koje bi trebali obratit pozornost prilikom prodaje:

Budite pouzdani i definirani

Prije svega, budite iskreni kada ste kod trgovca rabljenih vozila. Zapamtite, od vas sve kreće, pa bi i vrednovanje tako moglo bolje proći.


Ako ste kojim slučajem u fazi, gdje sami putem oglasa prodajete vozilo, zadržite određenu distancu od kupca. No, nikako nemojte biti hladni, vodite normalnu komunikaciju, napravite atmosferu koja će biti ugodna i vama i kupcu koji je došao pogledati vozilo.


Također, zaboravite na marketinške fore iz reklama, gdje stavljate iznos od npr. 9.999 KM. Oglas ne navodite nekim senzacionalističkim naslovima, možete privući pažnju, ali isto tako možete ostaviti krivi dojam među potencijalnim kupcima.

Provjerite pravopis i gramatiku

Ako niste najbolji u pravopisu, zamolite nekoga bliskog tko može provjerit vašu gramatiku.

Možda vam se to čini banalnim, ali kupac može steći krivu sliku o vama, ali i vašem automobilu. Zapitajte se samo da li biste vi kupili automobil od nekoga tko svojim nastupom preko oglasa, a kasnije i putem telefona ostavlja loš dojam. Ako je čovjek takav, lako se može reći da ni automobil nije ništa bolji. Sve se danas gleda.

Dakle, sve počinje od prvih rečenica u oglasu. Ne moraju one biti 100% savršeno složene, ali takve pogreške čine snažan psihološki utjecaj i daju dojam nepouzdanosti.


Primjera radi, u Velikoj Britaniji je provedeno istraživanje koje govori kako 40% ljudi rangira druge prije svega pravopisom i gramatikom, to se prije gleda nego odjeća ili „hollywoodski“ osmijeh. Dok je prema drugoj anketi provedenoj od strane Global Lingo, 60% Britanaca nikada ne bi kupilo proizvod preko e-trgovine, gdje postoje pogreške u pisanju.

Utvrdite stvarno stanje vlastitog automobila

Prije nego što oglasite vozilo, otiđite do servisne radionice i pregledajte automobil, po potrebi otklonite moguće nedostatke. Takva kontrola nije skupa, a daje vam vjetar u leđa prilikom prodaje, prije svega možete biti uvjerljiviji u tvrdnjama kako doista prodajete pouzdan automobil. Odmah dok ispunjavate rubriku opisa u oglasu, jednostavno i kratko opišite stanje automobila i ne skrivajte ništa. Možda ćete zbog nekog nedostatka i navedenog problema izgubiti dio publike, ali zasigurno će vam se javiti ljudi koji shvaćaju problematiku, te samim time ulaze u krug ozbiljnih kupaca.

Zadnja cijena, ispod nje ne idem ni marke

Možda i najgori trenutak u prodaji, dobar odnos na relaciji prodavatelj-kupac najedanput se zaboravlja i kreću pogađanja. Budite odrješiti i dajte odmah do znanja, je li automobil s fiksnom cijenom ili bi ipak mogli malo popustiti.


Teško se pripremiti kada se krenu spominjati brojke, zato je bitno da u svojoj glavi imate neki iznos ispod kojeg ne bi išli.

Usporedite svoj automobil sa sličnim automobilima na internetu i zadržite cijenu u realističnom rasponu. Podignite svoju prodajnu cijenu samo malo, kako biste imali mjesta za pregovore kasnije, ali utvrdite svoju konačnu cijenu za sebe i ne idite niže.

Temeljito pranje nije dovoljno, ali pomaže

Kada netko dođe pogledati vaš automobil, obično odluka o kupnji traje nekoliko sekundi. Isto tako, oglas će privući najviše pozornosti odmah nakon objavljivanja.
Neka vaš cijeli automobil temeljito očistite iznutra (po potrebi i kemijski) i izvana, uključujući kotače. Ako automobil održavate uvijek urednim, ne trebate ga laštiti do mjere kojom „skidate lak“. Stalno uredan i čist automobil odmah se prepozna, a na dojam utječete i vi sami.

Slikajte automobil iz svih kuteva

Ono što bi svi trebali znati, sigurno ne biste trebali slikati prije nego što se auto očisti ili tijekom lošeg vremena. Velika greška također je, fotkanje na suncu, kao i na parkirnom mjestu, gdje je vaš eksponat stisnut između drugih automobila. Fotografije iz vašeg obiteljskog albuma s automobilom i članovima obitelji, ni ne pomišljajte ubacivati u galeriju slika.

Odvezite automobil na ugodnu čistinu i fotkajte ga iz normalnih kuteva (prednja strana, straga, bočne fotografije s obje strane).


Idealno bi bilo da držite fotoaparat u visini prednjih svjetala.
Sve navedeno odnosi se i na unutrašnjost. Izgled i dotrajalost interijera kupce jednako zanima, kao i vanjski dio. Provjerite jeste li dobro snimili fotografije cijele instrument ploče (fotkate sa stražnjih sjedala), također je važno snimiti prednja i stražnja sjedala, prtljažnik i motor.

Pripazite na razinu svjetlosti i gdje fokus aparata na mobitelu (s kojim 99% danas slika za oglase) usmjeravate. Blijede slike nisu poželjne, kvare dojam.

Manje kvarove i nedostatke dotjerajte

Ako na brzinomjeru svjetli neka lampica upozorenja ili vam je možda pregorila pozicija u svjetlu, svakako si dajte truda i otklonite takve sitne nedostatke. Dok sami morat procjeniti koliko su vam istrošene gume i koliko su stare. Prije stavljanja u prodaju, promijenite ulje, provjerite sve tekućine i popravite sve manje nedostatke. Ako postoje određeni nedostaci koje ne želite riješiti, trebali biste barem znati točnu cijenu budućih popravaka i rezervnih dijelova kako biste bili spremni odgovoriti na ta pitanja, ali isto tako budite spremni, kako će to biti argument kupca za spuštanje cijene.

Uklonite stvari iz automobila

Fotka i prvi dojam koji ostavi vlasnik, često je i prava slika o vozilu. Prilikom probne vožnje, koja je obično finalna stavka u odluci, jako je važno da se zainteresirana strana osjeća ugodno u vozilu. A ne, da nekoliko minuta gleda gdje bi svoj mobitel ili torbicu odložio. Silne privjeske, mirisne boriće i ostale stvari uklonite, svaki detalj bi mogao utjecati na osjećaj neugode.

Isto tako, barem u tom periodu probne vožne namjestite radio stanicu koja će biti ugodna za obje strane. Ne pretjerujte s glasnoćom.

Bez tajni, budite iskreni

Javno komunicirajte s kupcem o povijesti automobila i navedite sve prethodne popravke i usluge. Ako to možete potvrditi računima ili servisnom knjižicom, tim bolje i to je vaš veliki plus. Kada napišete svoj oglas, navedite sve važne parametre, kilometražu, točan tehnički uvjet, broj prethodnih vlasnika i šasiju automobila (važan detalj koji otkriva kako ništa ne muljate, a to će potencijalnim kupcima omogućiti provjeru podataka.


Ako nešto zaboravite navesti, od oglasa se često mnogi ohlade. Kada počnete komunicirati s kupcem, obavijestite ih o vrsti plaćanja koju ste spremni prihvatiti (gotovina, zamjena).

Razmislite kada je pravo vrijeme prodaje

Prema trgovcima, više nema perioda kada je najbolje stupiti na tržište i odlučiti se na prodaju. Prije je to bilo prilično izraženo kroz pojedina razdoblja u godini. Dobri su izgledi za prodaju automobila čak i tijekom ljetnih praznika, možda jedino zima nije pretjerano poželjna. Ipak, neka pravila vrijede kao i u drugim granama trgovine. Tako se automobili sa pogonom na sve kotače, bolje prodaju u jesen i zimu, kada ceste često postanu velika avantura.


S druge strane, sportski automobili ili kabrioleti prodaju se bolje čim se ukaže prvo sunce i prvi znakovi proljeća.
No, na kraju ne zaboravite. Ako prodajete kvalitetan i očuvan primjerak automobila, on će se prodati odmah neovisno o temperaturi, bila ona na -10 ili na 35° C.

Sretno u prodaji!

(SB)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...