„ŽELIM BITI KAO ON“: Vučić sam sebe poziva u TV emisije, vodi ih, uređuje i naređuje direktne prenose konvencija SNS-a

Tekst objavljen na srbijanskom portalu „Peščanik“ prenosimo u integralnoj verziji

  • Društvo

  • 02. Okt. 2018  02. Okt. 2018

  • 0

Piše: Zlatko Minić

U ovonedeljnoj epizodi šou programa „Želim da izgledam, pričam i mislim kao Vučić“ pobedila je Olivera Zekić, članica Saveta Regulatornog tela za elektronske medije (REM). To je ispravilo nepravdu koja joj je bila naneta kada joj je izmakla nagrada Asocijacije frizerskih akademija za najbolju upotrebu plagijata u studijama o uticaju dužine kose na pamet Vučićevih poslušnika.

O čemu je reč i čime je Olivera Zekić zaslužila ovo visoko priznanje? Da nije poručila da lično preuzima odgovornost za sve što kaže, napiše i poruči Željko Mitrović, jer zna da je napad na Željka napad na javno informisanje i da će se boriti za svaku sekundu Pinkovog programa?

Evo činjenica: TV Pink je po ko zna koji put direktno prenosio govor Aleksandra Vučića. Neko bi pomislio da je reč o predsedniku SNS-a, s obzirom da se dotični performans dešavao na sednici Glavnog odbora SNS-a, ali smo iz naknande interpretacije (autor O. Zekić) saznali da se sa opozicijom, naprednjacima i narodom svađao predsednik Srbije. To, međutim, pokazala je istorija (ponovo kroz usta O. Zekić) nije ni bilo bitno.

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) podnelo je REM-u prijavu protiv Pinka, navodeći da je direktnim prenosom stranačkog skupa ova TV stanica prekršila odredbe Zakona o elektronskim medijima, gde se navodi da je zabranjeno političko oglašavanje van predizborne kampanje.

I dok se čeka da REM odluči o prijavi, oglasila sa O. Zekić i u izjavi za Danas pojasnila:

- REM prijavu nije dobio, a o njoj će raspravljati kad i ako stigne, u redovnoj proceduri,

- to što treba da stigne je „prijava“ i O. Zekić je neće nazvati „političkim pamfletom NUNS-a“, odnosno „takozvanog nezavisnog udruženja“,

- O. Zekić neće da prejudicira ili utiče na odluku Saveta REM-a, ali je sigurna da ceo Savet zna da u ovom slučaju nije reč o političkom oglašavanju već o informisanju javnosti,

- informisanje javnosti - to je praćenje aktivnosti predsednika Srbije, i ako predsednik govori na sednici Glavnog odbora stranke čiji je predsednik, pa nećemo valjda narod da uskratimo za aktivnost predsednika Srbije samo zbog toga što se žrtvuje i obavlja ove dve zahtevne predsedničke dužnosti istovremeno.

Neću se na ovom mestu upuštati u analizu odredbe zakona koja obavezuje medije da „poštuju zabranu političkog oglašavanja van predizborne kampanje“. I bez izjašnjavanja Pinka, O. Zekić je sigurna da u ovom slučaju nije bilo oglašavanja već je Pink stajao na braniku javnog interesa, takoreći probijao medijsku blokadu.

I tako je O. Zekić postigla najviše domete u kategoriji „želim biti kao ON“. A „skinula ga je“, svaka čast, bolje nego Mićko Slobu i Biljana Ristić Miljana Miljanića. O. Zekić neće da prejudicira ni svoju odluku, ni ostalih članova Saveta REM-a, ali poručuje da je svima jasno da je ovaj „neuki“ pamflet takozvanog NUNS-a promašio temu jer nije reč o onom što oni tvrde, već o javnom interesu.

A kad smo već kod takozvanog NUNS-a, bivša saradnica lidera vračarskih socijalista Baneta Ivakovića neće da se bavi njima „nepismenima“, ali mora da podseti da im nije smetalo kada su „svojevremeno“ u programima „mnogih pružalaca medijskih usluga“ išli prenosi Glavnih odbora Demokratske i drugih NUNS-ovih „omiljenih stranaka“.

Pa o tome neće da govori, kao što neće da govori ni o NUNS-ovom „licemerju i dvostrukim aršinima“. Samo će im poručiti da sledeći put nađu nekog stručnog da im tumači zakone, „mada iz svega ovoga vidi da im poznavanje pravnih akata uopšte nije ni osnova, ni motiv za ovakav postupak“.

Za članove Saveta REM-a O. Zekić pojašnjava da je oglašavanje u stvari emitovanje reklamnih poruka.

A gde je NUNS našao EPP, „to valjda samo oni znaju“. Jer O. Zekić zna da Pinku nije plaćeno da prenosi Glavni odbor SNS-a. Bar ne direktno.

A što se REM-a i članova Saveta kojima je „sve jasno“ tiče, izgleda da im jedino nije bilo jasno kako se primenjuje drugi deo zabrane iz pomenute odredbe Zakona o elektronskim medijima i člana 6. Pravilnika o obavezama pružalaca medijskih usluga tokom predizborne kampanje, koji se odnosi na obezbeđivanje zastupljenosti stranaka, koalicija i kandidata u programima bez diskriminacije.

Transparentnost Srbija (TS) je, naime, 2017. podnela predstavku zbog direktnog prenosa konvencije predsedničkog kandidata Aleksandra Vučića na programima 4 televizije, koje nisu prenosile konvencije nijednog drugog kandidata. Predstavka je nekoliko nedelja bila vidljiva na sajtu REM-a, sa napomenom da je traženo izjašnjenje emitera. O njenoj sudbini ništa nismo saznali ni kada smo podnosili zahtev za informaciju od javnog značaja.

Na zahtev o informacijama u vezi sa postupanjem u slučaju kršenja zakona pri gostovanju kandidata za odbornika Gorana Vesića u zabavnoj emisiji „Žikina šarenica“, TS nije dobila odgovor REM-a i podnela je žalbu Povereniku. Možda je na osnovu pokušaja O. Zekić da stvori aferu „Vesićevi regleri u RTS-u“ trebalo da zaključimo da je svim članovima Saveta REM-a jasno kako se treba izjasniti i u ovom slučaju?

Na predstavku u vezi sa zabranjivanjem spotova iz 2017. TS takođe nije dobila odgovor.

I ovo su činjenice. Bez interpretacija za neuke, nepismene, kratkokose, bez „bezočnog poigravanja tonom“, bez manipulisanja plagijatima.

loading...

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...