MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Istine i zablude o zimskim gumama i pogonu na sva 4 točka

Zimski su uvjeti vožnje već počeli, a pored snijega i poledice, vrlo je opasna, čak i opasnija hladna vlažna cesta

  • Auto

  • 01. Dec. 2018  

  • 0

U takvim uvjetima mnogi pretjeraju, misleći da nije još opasno, pa brzinu ne prilagode uvjetima.

Tada put do nesreće i tragedije postaje kratak. U više navrata davali smo spasonosne savjete za zimske uvjete vožnje, od kojih je najvažnije korištenje zimskih guma! Njihova je prednost po dva osnova: 

Prvo, imaju prilagođenu geometriju gazne plohe, s dubokim uzdužnim, poprečnim i kosim utorima te lamelarnu strukturu, koja poboljšava 'hvatanje' na podlogu te drugo, izrađene su od mekanog materijala, u gaznom sloju i od 'ljepljive' silike,koja poboljšava prianjanje ('grip'). 

Mnogi ne znaju da ljetne gume, s neprilagođenim materijalom gazne plohe, koji pri niskim temperaturama postaje tvrd i neelastičan, sposobnost prianjanja gube već ispod +7 Celzijevih stupnjeva! Pogotovo ako je asfalt, usto, vlažan.

Dakle, korištenje zimskih guma zimi važnije je od svih ostalih mjera zajedno. Teško to dopire do svih vlasnika automobila, posebice onih koji voze SUV-ove, crossovere i obične aute s pogonom 4x4 (preko sva četiri kotača, dakle integralnim). 

'Logika' im je sljedeća: s integralnim pogonom kotači bolje prianjaju, pa se u zimskim uvjetima može voziti i bez zimskih guma. To je opasna, pogibeljna zabluda, evo i zašto:

1. Brzinska granica proklizavanja, s pogonom 4x4 u usporedbi s 2x4, malo se povećava, pa vozač stječe pogrešan, neutemeljen osjećaj da kotači dobro prianjaju na sklizak kolnik.

2. Ali, kad vozilo potom prokliže, čini to naglo, bez upozorenja, preko svih kotača te se pri toj povećanoj brzini potpuno gubi kontrola upravljanja i dinamička stabilnost, a vozač, čak i 'profesionalac', potpuno je bespomoćan.

Za razliku od vozila s pogonom 2x4, kod kojih najprije dolazi do upozoravajućeg proklizavanja preko prednjih ili stražnjih kotača (ovisno o uvjetima i pogonskoj koncepciji), kod vozila s pogonom 4x4 nema nikakvih prethodnih upozorenja, što opasnu situaciju čini pogibeljnom.

Usto se s ljetnim gumama opasno produžava zaustavni put, često i dvostruko pa se znatno povećava rizik naleta na drugo vozilo, motociklista, pješaka... 

Možda niste znali, ali vozna svojstva automobila s pogonom 2x4 i zimskim gumama u zimskim su uvjetima neusporedivo bolja nego istog s pogonom 4x4 i ljetnim gumama!

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...