NERVIRA VAS ČESTA NADUTOST: Uz svakodnevno korištenje ovih šest namirnica riješit ćete gotovo sve probleme

Prije ili kasnije u životu svi osjetimo osjećaj punine i otečenosti u području trbuha

  • Zdravlje

  • 31. Jan. 2019  

  • 0

I to nije samo fizički neugodno, već može utjecati na naše raspoloženje i samopouzdanje. Uzrok tome najčešće su prirodni procesi tokom probave -  nadutost se obično dešava radi nakupljanja tekućine ili proizvodnje plina u tijelu. Međutim, ona nije uvijek uzrokovana zbog nakupljanja previše plinova – važnije je kako tijelo obrađuje te plinove.

Dobra vijest je što tu povremenu napuhnutost lako možete smanjiti pametnim izborom namirnica i promjenama načina života. Ovih šest pomoći će vam da se riješite neugodnog osjećaja nadutosti i zadržite ravan trbuh.
 

RIŽA


Neke namirnice, osobito pojedini ugljikohidrati, ili su neprobavljivi ili se mogu samo djelomično probaviti u crijevima. Upravo te namirnice mogu uzrokovati nakupljanje plinova, a time i nadutost. Prema Američkom koledžu za gastroenterologiju riža i rižino brašno dobar su nadomjestak za škrobne namirnice kao što su pšenica, zob, kukuruz i krumpir. Riža se u potpunosti probavlja u tankom crijevu, što znači da s njom imate najmanje šanse za stvaranje plinova u crijevima.

Nadutost nije uvijek povezana s plinovima.

BANANA

Krivac može biti i visoki unos soli. Sol se skriva u većini današnje prerađene hrane, a ona privlači i zadržava vodu u tijelu. Kalij, s druge strane, može pomoći kontrirati natriju u tijelu, pa je održavanje omjera natrija i kalija važno za održavanje razine vode u tijelu. Ako je vaša nadutost posljedica jučerašnje slane večere, pokušajte u svoje jutarnje zobene pahuljice dodati jednu nasjeckanu bananu kako biste popravili omjer natrija i kalija u tijelu.

JOGURT

Jogurt vam također može pomoći pobijediti nadutost, no morate odabrati onaj koji ima aktivne probiotičke kulture. Redovito konzumiranje ovakvih jogurta pomaže povećati prisutnost „dobrih“ bakterija u probavnom traktu, što olakšava učinkovitu probavu i sprječava nadimanje trbuha. Najbolji izvor je običan, nemasni jogurt. Ako vam treba malo slatkoće u jogurt umiješajte svježe voće – izbjegavajte voćne jogurte jer sadrže mnogo šećera.

METVICA

Istraživanja su pokazala da metvica (pepermint) smiruje bol i upale u želucu i crijevima. Za brzinsko olakšanje pijuckajte čaj od metvice jer će vam pomoći opustiti probavni trakt i ponovo uspostaviti normalnu peristaltiku, odnosno kontrakcije mišića.

KRASTAVAC

Ako ste već natečeni krastavac je savršena grickalica koja će vam pomoći izravnati trbuščić. Visok udio vode i mali udio vlakana ovog ukusnog povrća može uzrokovati učestalije mokrenje, pa ćete se osjećati lakše i manje naduto

Istraživanje provedeno 2009. godine pokazalo je da sirova papaja sadrži bijelu, mliječnu supstancu nazvanu papain (proteolitički enzim koji pomaže probavu proteina), a kad je zrela ova voćka odlična je kao umjereno snažan laksativ koji pomaže ubrzati rad crijeva. I iako ovo baš i nije najpopularnije ili najdostupnije voće kod nas – ako naletite negdje na nju – isprobajte je, napravite od nje frape za doručak.

Zapamtite – hrana na različita tijela utječe na različite načine. Ako se često osjećate naduto pokušajte voditi dnevnik prehrane kako biste što lakše prepoznali koja vam hrana smeta i koju morate izbjegavati. Povremena nadutost sasvim je normalna, no ako je stalno prisutna i kronična, može biti simptom ozbiljnijih zdravstvenih problema, pa se u tom slučaju posavjetujte s liječnikom.

(SB / Zena)

loading...

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...