ODABRALI ZAPADNI SUSJEDI: Veliki test ljetnih guma, evo kako su prošli poznati proizvođači, posebno brine…

Hrvatski autoklub i njegovi partneri testirali su najčešće dimenzije ljetnih guma na cestama u toj zemlji, u dimenzijama 185/65 R15 te 215/65 R15C

  • Auto

  • 21. Feb. 2019  

  • 0

Čak 32 seta ljetnih guma, u dvije potpuno različite dimenzije i namjene, našle su se ovoga puta na testu Hrvatskog autokluba i njegovih partnera.

Tako su pod povećalo stavili 16 ljetnih modela u dimenziji 185/65 R15, koje možemo vidjeti na malim gradskim i kompaktnim automobilima, te isto toliko guma u dimenziji 215/65 R15C na kojima se voze putnički kombiji i laka dostavna vozila.

Na testu su se našle i manje poznate kompanije kao što su: Petlas (Turska), Maxxis (Tajvan), Giti (Singapur), Linglong (Kina), Apollo (Indija)…

Dobra vijest glasi da ni jedna guma nije zavrijedila neku od dvije najslabije ocjene, dok je loša vijest, da niti jedna guma nije zaslužila najbolju ocjenu na testovima.

Na kraju se samo dvije gume mogu pohvaliti ocjenom – vrlo preporučljivo, dok njih čak 14 - ima ocjenu „preporučuje se“! Nakon brojnih analiza  pobjednik je novi Bridgestoneov adut Turanza T005, koji se pokazao nenadmašivim po suhom i mokrom te tek nešto bučniji od očekivanoga. Odmah uz Japanca našao se nizozemski model Vredestein Sportrac 5, koji praktički nema slabu točku.

Preostalih 14 pneumatika iz zlatne sredine mogli bismo podijeliti u dvije jednako velike skupine. U prvoj sedmorci su gume koje tek zahvaljujući nijansama nisu dobile ocjenu vrlo preporučljivo i među njima se nalaze Michelin (predugačak put kočenja na suhom), zatim Goodyear, Firestone, Kumho, Maxxis i Toyo (slabije prianjanje na mokrom) te Continental (potrošnja iznad prosjeka). Stabilnu značku preporučuje se zaslužili su Falken, Semperit, Giti, Petlas, Hankook i Pirelli (uz slabije prijanjanje na mokrom, veći minus im je još slabije bočno držanje u zavoju na mokrom), dok je Linglong ukupno najlošije ocijenjen (vrlo dobar samo kod potrošnje goriva).

Raščlanimo li gume po segmentima, vidjet ćemo da na suhom čak 10 proizvođača ne pokazuje nikakve znakove slabosti. Štoviše, Bridgestone i Firestone, koji dolaze iz iste korporacije, zavrijedili su maksimalnu ocjenu (izvrstan), dok je tek za koplje ispod njih vrlo preporučljiva osmorka koju čine Falken, Goodyear, Maxxis, Toyo, Continental, Vredestein, Pirelli i Hankook. Michelin se nije istaknuo na suhom zbog predugačkog puta kočenja, Semperit je uz najduži put kočenja pokazao slabost i na polju sigurnosti, Kumho i Giti su patili zbog sigurnosti i upravljivosti, a Petlas i Linglong su bili još za nijansu – slabiji!

Na mokrom, pak, dosta lošiji dojam. Naime, ni jedan se proizvođač ne može pohvaliti s maksimalnom ocjenom „izvrstan“, samo četiri gume se preporučuju, dok je njih čak 12 zadovoljavajuće. Najbolji je ponovno Bridgestone, koji slijedi Vredestein s nešto slabijim rezultatom na kočenju. Michelin je bolji na kočenju, no slabiji na testu bočnog akvaplaninga, a Continental je u kišnim uvjetima u svemu solidan. Zanimljivo, gotovo cijela ta skupina od 12 slabijih guma (osim Linglonga) dobila je smanjene ukupne ocjene upravo zbog lošijih rezultata na – mokrom!

Štoviše, kineski je proizvod čak solidan na skliskoj podlozi, ali je zato očajan po pitanju životnog vijeka. U usporedbi s Michelinovim modelom Crossclimate +, koji može izdržati čak 56.173 km, automobil s montiranim Linglong Green-Max HP010 gumama može prevaliti tek 25.636 km, što je više nego dvostruko slabiji rezultat. Puno manje razlike primjećujemo na području potrošnje goriva, gdje najrastrošniji Firestone troši samo 0,3 l/100 km više od najštedljivijeg Maxxisa (usporedba unutar 6%).

HAK je predočio i rezultate većih guma i to je ono što može brinuti. Što se tiče veće dimenzije guma 215/65 R15C, ovo je bio prvi ovakav test i preliminarni rezultati nisu nimalo blistavi. Naime, ni jedan proizvođač nije zavrijedio neku od dvije najbolje ocjene, dok je najslabiju ocjenu – ne preporučuje se dobilo čak devet proizvođača (Falken, Uniroyal, Michelin, Fulda, Nexen, Sava, Semperit, Hankook i Kleber). Njih pet zadovoljava (ukupni pobjednik Apollo, zatim Goodyear, Pirelli, Nokian i Continental), a dva se djelomično preporučuju (Maxxis i Kumho).

Od ukupno 16 različitih proizvođača na ovom testu, čak 15 su dobili najslabiju ocjenu na mokrom, pri čemu je jedino Continental razočarao na suhom. Tragični rezultati na skliskoj podlozi nisu nikakvo čudo kad znamo da je na gumama kod dostavnih vozila prioritet produljeni vijek trajanja, zbog čega u sebi nemaju previše mekanih komponenti.

Pobjednik ovoga testa i, najbolja guma na mokrom, indijski je Apollo Altrust, ispred Goodyearova modela Efficient Grip Cargo. Jedino ova dva proizvoda imaju ocjene vrlo preporučljivo u sve tri ostale kategorije (po suhom, potrošnja goriva i životni vijek), dok ostali (Pirelli Carrier, Nokian cLine i Continental ContiVanContact 200) lagano kiksaju i na suhom. Gledajući samo kategoriju životnog vijeka, pobjednik Goodyear je sa svojih 58.087 km gotovo dvostruko izdržljiviji od najlošijeg Apolla, koji može prevaliti tek 31.728 km.

Po potrošnji goriva, i u ovoj dimenziji guma razlika je vrlo malena između najboljeg Nexena i najlošijeg Maxxisa (samo 0,3 l/100 km ili 4%), dok je na polju životnog vijeka Sava (81.518 km) više nego dvostruko izdržljivija od Nokiana (30.752 km).

U konačnici ovoga testa (215/65 R15C) možemo reći kako su se očekivali slabiji rezultati nego kod guma sličnih dimenzija namijenjenih klasičnim putničkim automobilima, ali ipak ne ovako slabi, pogotovo na mokrom.

(SB / HAK)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar
loading...

trenutak ...