Auto
OVO JE BUDUĆNOST VOŽNJE: Predstavljamo Smartov električni Vision EQ koncept (FOTO)
31. Avg. 20170
Šta god napravili, u Smartu su iz godine u godinu gomilali gubitke; sada su Kinezi priskočili u pomoć...
Auto
30. Mar. 2019 30. Mar. 2019
0
Nismo morali dugo čekati na novosti vezane za Smart pred kojim je bila sudbina gora i od sudbine hrvatske brodogradnje. Daimleru je prekipjelo i odlučio je stati na kraj višegodišnjem curenju novaca iz Smarta. I baš kad su svi mislili da su Smartu dani odbrojeni, u spas je priskočio kineski kapital.
Zhejiang Geely Holding Group je postao 50-postotni vlasnik Smarta, a za buduće korisnike je bitno da će u Kini biti izgrađena nova tvornica iz koje će prvi Smart izaći 2022. godine. Time bi se tvornica na francusko-njemačkoj granici vjerojatno prenamijenila ili čak zatvorila.
U Smartu nisu mogli puno birati, a ni u Daimleru očito nisu u razgovore ušli s puno emocija. Ni očekivanja nisu velika i ne idu dalje od želje da Smart prestane gubiti novac.
"Ovo je vjerojatno posljednja šansa za Smart. Razumljivo je da Daimler nije htio ugasiti marku nakon tolikih ulaganja posljednjih godina", pojašnjava ovaj potez financijski analitičar Juergen Pieper za Automotive News.
Originalno začet još 1994. sa švicarskim proizvođačem satova Swatch ovaj je dvosjed zamišljen kao alternativa namijenjena mlađoj urbanoj klijenteli koja se nije htjela voziti gradom u velikim limuzinama.
Ideja nije zaživjela, posebno u Americi gdje su veliki potrošači preživjeli, pa čak i postali još popularniji.
Ipak, Smart je 1998. stigao na europske ceste, a deset godina kasnije i u Ameriku, no plan godišnje prodaje od 200.000 primjeraka nikada nije dosegnut.
A kao najveći problem pokazala se cijena. Naime, za urbani auto je kao dvosjed bio i ostao preskup, dok je istovremeno ipak premalen da bi bio obiteljski auto. Ubrzo je stigla i neznatno veća i jeftinija konkurencija sa stražnjim sjedalom što je Smartu dodatno otežalo plasman.
S Mitsubishijem je nastao ForFour, ali prekasno jer je SUV manija već bila krenula. Udruživanje s Renaultom na novom modelu su mnogi vidjeli kao posljednju šansu. Ni to nije upalilo pa je Smart iz mjeseca u mjesec padao u prodaji.
Prošle godine prodaja je pala 4,6% na 128.800 primjeraka, a procjene govore kako je akumulirani gubitak prešao četiri milijarde eura.
Geely je inače vrlo uspješan i kao vlasnik Volva od 2010. godine, a prošle je godine za oko devet milijardi dolara kupio gotovo 10% udjela u Daimleru. Sada je ušao u join-venture s Daimlerom na razvoju Smarta kao električnog brenda od sljedeće godine.
(Index.hr)
Estrada
„VIDIM DA PRATITE MOJ OPUS“: Okršaj na društvenim mrežama, sve je počelo kada je spomenut poznati Severinin kućni uradak…
Prije 23 min0
Politika
AMANPOUR KOD HADŽIFEJZOVIĆA NAJAVILA RASPLET: „Nema budućnosti ako je BiH podijeljena u entitete! Republika Srpska mora odgovarati…“
Prije 37 min0
Zdravlje
PRERANO I PREBRZO ĆELAVITE: Ništa ne brinite, priroda ima rješenje za opadanje kose!?
Prije 40 min0
Ekonomija
SJAJNE VIJESTI S JUGA ZEMLJE: Bh. kompanija pobijedila Kineze i dala najbolju ponudu za dionicu autoceste južno od Mostara, pogledajte kako će izgledati kada sve bude gotovo
Prije 1h0
Auto
RIMAC ODUŠEVLJEN: "To može samo Bosanac" (VIDEO)
05. Mar. 20211
Auto
VOZAČI, OPREZ: Kriminalci imaju nove metode, evo šta se danas najviše krade…
05. Mar. 20210
Auto
GIGANT IZ WOLFSBURGA NAJAVIO DRASTIČAN ZAOKRET: Volkswagen uskoro planira reći konačno zbogom benzincima i dizelašima
06. Mar. 20210
Auto
OGROMNA POSLASTICA: Ovo je najbrži jestivi auto na svijetu (VIDEO)
04. Mar. 20210
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.