ISCRPLJENI STE, NESTAJE VAM ZRAKA, LUPA VAM SRCE…: To je znak da imate ozbiljnih problema, no ne brinite, evo kako ih riješiti prirodnim putem…

Iako su danas stres i ubrzani način života glavi okidači za iscrpljenost, važno je obratiti pozornost na ovaj simptom

  • Zdravlje

  • 22. Apr. 2019  

  • 0

Nedostatak željeza u krvi najčešći je poremećaj zdravlja.

Od svih vrsta anemija najučestalija je sideropenijska anemija, odnosno anemija uslijed manjka željeza u krvi. 

Iako su nedostatku željeza u krvi danas izloženi svi, on ipak češće pogađa djecu i žene.

Djeca troše velike količine željeza u razvoju, dok žene svaki mjesec gube željezo u krvi tijekom menstruacije.


Kako prepoznati anemiju

Iscrpljenost

Iako su danas stres i ubrzani način života glavi okidači za iscrpljenost, važno je obratiti pozornost na ovaj simptom.

Ako se uz normalne napore osjećate iscrpljeno, bezvoljno i ne možete se koncentrirati, razlog je možda upravo anemija.


Obilna menstruacija

Svakog mjeseca patite od obilnih menstruacija?

Razlog tome može biti anemija. Zbog nedostatka željeza u krvi, moguće je da gubite još više krvi.

Provjerite što prije nalaz krvi i napravite pregled kod ginekologa. Možda su upravo obilne menstruacije glavni razlog anemije.


Blijedo lice

Ako ste uvijek blijedi vjerojatno nemate dovoljno željeza u krvi.

Hemoglobin je zaslužan za lijepu i zdravu boju lica. Lice bi trebalo biti blago rozo ili rumeno, a nikako blijedo.

Isto tako, provjerite i unutarnju stranu usnice. Ako je i ona blijeda, sigurno patite od nedostatka željeza u krvi.


Ubrzano lupanje srca

Ako osjetite da vam srce često preskače, ne kuca pravilno ili ubrzano kuca, vjerojatno se ne radi o srčanoj bolesti već o anemiji.

Posjetite liječnika što prije i izvadite krv.


Nedostatak zraka

Iako se trudite disati duboko i smireno, to vam ne uspijeva.

Razlog tome je mala količina kisika u krvi zbog koje imate osjećaj da ne možete udahnuti do kraja.

Ako vam se to događa sve češće, a ne patite od anksioznosti, svakako posjetite liječnika.

Ne biste se trebali uspuhati radeći uobičajene svakodnevne zadatke.


Nemirne noge

Svake noći se budite i ne možete zaspati, osjećajući kao da su vam noge nemirne i ne možete ih smiriti.

Razlog je sindrom nemirnih nogu koji se javlja kod čak 15% ljudi koji imaju problem s nedostatkom željeza u krvi.

Što je koncentracija željeza u krvi niža, to ćete sve više osjećati ovaj simptom.


Opadanje kose

Zbog nedostatka željeza organizam šalje kisik u one dijelove tijela koji su potrebni za preživljavanje.

Pošto kosa to nije, ona će opadati.


Od ostalih simptoma najčešći su:

  • nizak tlak
  • osjećaj hladnoće
  • smanjena koncentracija
  • smanjeni imunitet


Prirodnim namirnicama nadoknadite željezo u krvi


Željezo pridonosi zdravlju čovjeka, boljoj koncentraciji i pamćenju, kondiciji i razvoju.

Najvažnija je pravilna raspodjela i unos namirnica kako bi se zadovoljili svi nutrijenti pa tako i željezo.

Kod starijih osoba nedostatak željeza može biti povezan i s malignom bolešću.

Željezo je jedan od metala koji se nalazi u hrani i koji je neophodan za život čovjeka.

Čovjek svakodnevno unese do 20 mg željeza hranom od čega se u tijelo apsorbira samo do 10% željeza.

Da bi osigurali tijelu sve potrebe željeza treba poraditi na pravilnoj prehrani.

Muškarcima će biti dovoljno 1 mg željeza na dan, ženama generativne dobi do 2 mg željeza, a trudnicama do 3 mg željeza dnevno.

Željezo se apsorbira iz želuca, a njegova iskoristivost veća je natašte.


Prirodni izvori željeza

  • zeleno lisnato povrće (blitva, kelj, brokula, špinat, zelena salata, rukola)
  • mahunarke (grašak, slanutak, leća, grah)
  • integralna riža
  • zobene pahuljice
  • tofu
  • soja
  • pir
  • namaz od sezama (tahini)
  • kopriva
  • cikla
  • rajčica
  • jagode
  • šljive
  • šipak
  • grožđe
  • aronija
  • bademi
  • smokve


Patite li od nedostatka željeza u krvi osim ovih namirnica svakako ubacite i dodatke prehrani u obliku vitamina C jer on će vam pomoći da se željezo bolje apsorbira.

Ako se vaša prehrana bazira na namirnicama biljnog porijekla bitno je u prehranu svakodnevno uvrstiti i vitamin B12 jer on sudjeluje u razvoju crvenih krvnih zrnaca.

Pošto čaj i kakao otežavaju apsorpciju željeza, savjetuje se da ih konzumirate sat vremena prije ili sat vremena nakon obroka.

Izbjegavajte unos loših ugljikohidrata, pa tako bijeli šećer zamijenite smeđim.

(SB / AZV)

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...