NUTRICIONISTI OTKRIVAJU TAJNU: Ukoliko želite brzo smršaviti, ovim ugljikohidratima ne smijete ni PRIMIRISATI

Ugljikohidrati uglavnom su na lošem glasu, no to je potpuno neopravdano. Samo treba znati koje smijete, a koje ne smijete jesti, ukoliko želite smršaviti

  • Zdravlje

  • 14. Maj 2019  

  • 1

Tvrdnja da su svi ugljikohidrati štetni je mit. Oni su općenito vrlo potrebni organizmu jer se pretvaraju u energiju koja nam je potrebna za svakodnevne zadatke. Osim toga, oni čak mogu pomoći kod hormonalne ravnoteže a korisni su i za metabolizam šećera.

Jako je važno znati da nisu svi ugljikohidrati isti, pa će se isto tako različito ponašati u organizmu. Dok su jedni dobri i pridonose zdravlju, drugi su vrlo nezdravi i narušavaju zdravlje. U nastavku doznajte koji 5 vrsta ugljikohidrata smijete jesti, a koje bi trebali izbjegavati.

''Dobri'' ugljikohidrati


Kruh i tjestenina od cjelovitih žitarica

Proizvodi od cjelovitih žitarica sadrže vlakna i nisu toliko industrijski prerađeni kao proizvodi od bijelog brašna. Također su mnogo zasitniji pa treba pojesti manju količinu kako bi se osjećali sito i imali dovoljno energije za cijeli dan. Ovi proizvodi sadrže vitamin B koji je važan za dobro funkcioniranje metabolizma i održavanje energije. Zbog svega toga proizvodi od cjelovitih žitarica neće debljati kao proizvodi od bijelog brašna.

Mahunarke

Ovo povrće sadrži znatnu količinu ugljikohidrata, ali onih ''dobrih''. Mahunarke su također dobre za zdrav metabolizam, a obiluju folnom kiselinom, kalijem, magnezijem i vlaknima. Zbog toga mogu regulirati razinu šećera u krvi i pomažu u održavanju zdrave probave.


Voće
Iako vam možda voće uopće ne pada na pamet kada se spominju ugljikohidrati, ono ih isto sadrži zbog svog šećera. Kod konzumacije ugljikohidrata je važno uzimati ih skupa s ostalim nutrijentima, pa je voće savršen izbor jer također puno vitamina, minerala i antioksidansa.

Tikve

Sve vrste tikava bogate su ugljikohidratima, ali i vlaknima te ostalim važnim nutrijentima poput betakarotena, vitamina A i vitamina C. Butternut tikvu možete čak koristiti kao zdravu zamjenu za špagete od bijelog brašna. Samo je treba prerezati na pola, ispeći u pećnici, te odvojiti njeno vlaknasto meso kako bi se dobili ''špageti'' od tikve. 

Cjelovite i proklijale žitarice

Da bi bile zdrave, to jest obilate dobrim ugljikohidratima, žitarice moraju biti neprerađene.

Ovo uključuje žitarice poput smeđe i divlje riže, kvinoje, ječma, amaranta, heljde i prosa. Proklijale žitarice još su jedan vrlo zanimljiv izbor zdravih ugljikohidrata. One su najzdraviji oblik žitarica i obiluju svim nutrijentima koji su potrebni tijelu. Proklijale žitarice općenito se smatraju ''super hranom'' i ubrajaju se među najzdraviju hranu na svijetu. Odlične su kao salata, a mogu se dodavati i jelima u woku, juhama i sendvičima.

''Loši'' ugljikohidrati



Bijeli kruh i tjestenina

Bijelo brašno je industrijski obrađeno, te se u tom procesu gubi većina vlakna, vitamina i minerala. Zbog toga se jako brzo probavlja te tako ubrzano diže razine šećera u krvi. Tako proizvodi od bijelog brašna znatno povećavaju rizik od pretilosti, dijabetesa, raka i srčanih bolesti. 

Bijela riža

Bijela riža ne služi ničemu drugom nego jeftinom popunjavanju tanjura. U njoj gotovo da i nema nutrijenata i vlakana, te je organizam vrlo brzo pretvara u šećere. Ustvari, problem je gotovo isti kao i kod proizvoda od bijelog brašna, ali je iz nekog razloga riža na puno boljem glasu nego ti proizvodi.

Čips

Čips jako brzo podiže razine šećera u krvi i vodi većem riziku od raznih kroničnih bolesti.

Žitne pahuljice

Žitne pahuljice smatraju se odličnim i zdravim izbor za doručak, no to je uglavnom krivo. One su najčešće prepune šećera i drugih zaslađivača, dok im istovremeno nedostaje vlakana. Zato nisu zasitne i većina ljudi ima naviku odjednom pojesti dvostruku preporučenu dnevnu dozu. Domaća zobena kaša s voćem jedan je od najboljih izbora za zdravi doručak, dok su kupljene žitne pahuljice vrlo daleko od toga.

Nemasne grickalice

Ovakve bi se grickalice trebale izbjegavati po svaku cijenu jer sadrže loše ugljikohidrate, dok istovremeno ne sadrže vlakna ni druge nutrijente. Pošto ne sadrže ni masti, ovakve grickalice neće zasititi nego će nas navesti da ih pojedemo mnogo više od preporučene dnevne doze.

(SB / Zena)

loading...

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 1

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...