MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Ako se spremate za kupovinu „polovnjaka“ pazite da vas ne prevare, na ove stvari posebno obratite pažnju…

Realnu kilometražu je najteže otkriti, a ona je kod polovnih vozila često vraćena, no zato vrlo lako možemo otkriti druge naizgled nevažne detalje

  • Auto

  • 16. Maj 2019  

  • 0

Kao u slučaju kad je auto bio slupan, a prodavač to želi zatajiti, uvijek iskoči neki detalj s tragom bojenja, oštećenjem koje ukazuje na limarske zahvate, neravnomjeran zazor...

Ako automobil nije preživio karambol, a imao je tešku eksploataciju, tada drugi detalji ukazuju stvarno stanje, prvenstveno što je bilo stalno u kontaktu s dijelovima ljudskog tijela - rukama, nogama, stražnjicom, leđima. 

Ne trebate provjeravati koje je boje i intenziteta dim iz ispuha, trese li motor u leru, ima li prevelike zračnosti u kuglastim zglobovima. Sve to možete pregledati u drugom koraku, ako ga uopće bude. 

Naime, prvi korak, odnosno prvi dojam često se pokazuju najvažnijim i ako u tome automobil padne na ispitu, najbolje je odustati od kupnje. 

Pogledajte i koliko ima goriva u spremniku, jer ako je auto na rezervi to ukazuje na osobu koja voli škrtariti, što nije dobro kad je održavanje auta u pitanju. 

Uz to, česta vožnja na minimumu uništava električnu pumpu, koja se hladi gorivom. Kad gorivo počne posustajati, pumpa se povećano zagrijava i više dolazi u doticaj s nečistoćama. Ponekad zbog toga stradaju i brizgaljke.

Veliku, odnosno vraćenu kilometražu najprije otkriva izlizani obruč volana. Nije dobro ni ako je sjajno uglačan, ni ako je potpuno nov. 

Ovaj posljednji slučaj posebno je simptomatičan, jer ukazuje da je bio temeljito istrošen, pa je prethodni vlasnik to odlučio prikriti. Ili još gore, da je auto možda bio ukraden, a imao je zaštitnu letvu volana. 

Lako je skinuti piljenjem volana, ali naknadno treba ugraditi novi volan.

Kod vozila koje se intenzivno eksploatira često se koristi spojka, mjenjač, a i kočnica. Zbog toga istrošenost papučica i glave ručice mjenjača često govori više od onoga što vam sugerira prodavač. 

Pohabane i poderane prostirke nisu dobar znak, ali još gore mogu biti potpuno nove, jer se njima kamuflira stanje. Budite oprezni ako automobil ima navlake sjedala - obvezno ih skinite i dobro pogledajte što se krije ispod njih. 

Pregledajte prtljažnik i površinu ispod obloga, jer nije dobro ako je auto služio za prijevoz teškog tereta. Stanje stražnjih sjedala govori koliko je auto bio opterećen.

Općenito, dotrajala unutrašnjost u pravilu pokazuje stvarno stanje, pa kad sjednete za volan automobila kojeg razmatrate za kupnju, provjerite ima li zazora u volanu, je li ručica mjenjača rasklimana i predugog hoda, kako se podešavaju sjedala, zapinju li kod pomicanja naprijed - natrag, kako funkcioniraju sve komande. 

Nije dobro ni ako se u unutrašnjosti intenzivno pušilo, jer će neugodan miris teško izvjetriti. Upadljiv nered u unutrašnjosti također je loš znak, jer neuredna je osoba neuredna i u održavanju.

Stoga, pamet u glavu, pregledajte sve!

(SB)

loading...

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...