ISHRANOM PROTIV DEPRESIJE: GAPS dijeta rješava nekoliko ozbiljnih zdravstvenih problema

Autorka ovog režima tvrdi da poseban način ishrane može da izleči anksioznost, depresiju, autizam i ADHD, kao i upalne bolesti creva i autoimune bolesti

  • Jeste li znali

  • 20. Maj 2019  20. Maj 2019

  • 0

GAPS dijeta se bazira na povezanosti zdravlja crijeva i crijevne flore sa sveukupnim zdravljem i imunološkim stanjem organizma.

Autorica ovog režima tvrdi da poseban način ishrane može da izliječi anksioznost, depresiju, autizam i ADHD, kao i upalne bolesti crijeva i autoimune bolesti.

Doktorica Natasha Campbell-McBride, specijalista za neurologiju i nutricionizam napisala je knjigu "GAPS Crijevno psihološki sindrom".

Knjiga, odnosno sam režim ishrane koji opisuje je u mnogim zemljama postao poznat kao GAPS dijeta.

Primjenjuje se u fazama, od uvodne GAPS dijete koja eliminiše veliki broj namirnica, preko postepenog vraćanja namirnica, pa do potpune GAPS dijete koja je vrlo slična Paleo i LCHF načinu prehrane

Dijeta se sastoji od šest faza ukidanja žitarica, skrobnog povrća, šećera i rafinisanih ugljenih hidrata, pa olakšava probavu.

GAPS dijeta bi trebalo da blagotvorno djeluje na crijeva, a pomaže i u sprječavanju i saniranju poteškoća u učenju, OCD-u, poremećajima ishrane i psihijatrijskim stanjima - uključujući bipolarni poremećaj i shizofreniju.

Prva i najrestriktivnija faza ishrane ograničava na konzumiranje samo domaćeg mesa ili ribe.

Može se konzumirati probiotska hrana, kao što je domaći kiseli kupus, fermentisano povrće i domaći jogurt ili kefir (pod uslovom da nema neželjenih reakcija na mliječne proizvode).

Čaj od đumbira ili kamilice s malo meda takođe se može konzumirati između obroka.

Sljedećih pet faza omogućuju dodavanje više namirnica, s naglaskom na ne-skrobno povrće, jaja (sirova ili slabo kuhana), meso, ribu i zdrave masti, uključujući orašaste plodove, avokado i hladno-cijeđeno maslinovo ulje.

Svima koji se odluče na ovu dijetu se savjetuje da slijede ovakav plan ishrane najmanje dvije godine, što znači da se u tom periodu potpuno izbjegava rafinisani šećer i skrob, uključujući žitarice, krompir i sve što sadrži te namirnice. Dopuštene su umjerene količine voćnih plodova, kao i med.

Sve u svemu, ishrana se sastoji od orašastih plodova, povrća bez skroba; plodova mora; organskog mesa, domaćih sireva, nepasterizovanih mliječnih proizvoda dobijenih od krava koje se hrane prirodnom ishranom (trava), jaja iz organske proizvodnje; nekoliko vrsta mahunarki i hladno cijeđenog ulja.

Dozvoljeno je i voće u umjerenim količinama, kao i bilje, začini, morska so, jabukovo sirće, biljni čaj i vino povremeno.

Dodaci ishrani se takođe preporučuju, a u sklopu dijete su postavljena i pravila kako i kada jesti, odnosno izbjegavanje mesa i voća zajedno, kao i neunošenje fermentisane hrane uz svaki obrok.

(SB/B92) 

loading...

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...