KARDIOLOZI ZVONE NA UZBUNU: Ukoliko želite imati zdravo srce i izbjeći srčane udare odmah u prehranu uvrstite ovo…

Kardiovaskularne bolesti u stalnom su porastu i na najvišem su mjestu po smrtnosti u svijetu

  • Zdravlje

  • 17. Jun. 2019  

  • 0

Stoga trebamo hitno početi više brinuti o zdravlju srca. Kako bi sačuvali zdravo srce potrebna nam je hrana s mnogo nutrijenata, koja održava zdrave razine kolesterola.

Obavezno treba izbaciti, ili barem drastično smanjiti, unos hrane koja podiže razine ''lošeg'' kolesterola (LDL-a). Najbolje je kloniti se svih ulja i proizvoda poput margarina, te koristiti samo hladno prešana ulja. Istina je da su takva ulja skuplja, no prehrana koja neće naštetiti srcu svakako uključuje manje količine ulja i pripremu hrane na vrlo malo masnoće.

Ovo je hrana koju kardiolozi ne prestaju isticati, a može spasiti i očuvati zdravlje srca i krvnih žila.

Zob i ječam

Ove namirnice sadrže posebne vrste razgradivih vlakana, to jest beta glukan, koji ima mnoge dobrobiti za zdravlje srca. Beta glukan sprječava apsorpciju kolesterola u tijelo, pa ako imate problema s kolesterolom obavezno uključite zob u doručak ili večeru

Zeleno lisnato povrće

Salate, špinat, kelj, blitva, kupus i ostalo slično povrće bogato je vitaminima A, C, E i K, te sadrži mnogo antioksidansa koji tjeraju toksine iz tijela. No ovo povrće najvrjednije je za zdravlje srca zbog obilja važnih minerala poput kalcija, magnezija i kalija. Ovo povrće trebalo bi  se nalaziti na meniju svaki dan.


Sjemenke i orašasti plodovi

Ove namirnice bogate su vrijednim mineralima a mogu se jesti na mnogo načina. Od sjemenka su izvrsne chia, konopljine, suncokretove i bundevine, koje su izvrstan dodatak salatama.

 Avokado

Riječ je o bogatom izvoru mono-zasićenih masnih kiselina koji održavaju ''loš'' kolesterol pod kontrolom i podiže razine dobrog kolesterola.

Maslinovo ulje

Zamjena rafiniranih ulja za ekstradjevičansko maslinovo ulje može drastično smanjiti rizike od bolesti srca i mozga, raka dojke i nekih drugih oblika raka, te dokazano produžava život.

Legumi

Legumi, koji uključuju sve vrste grahorica, slanutak i leću, odlični su za zdravlje srca. Oni također balansiraju razine dobrog i lošeg kolesterola zbog visokog udjela razgradivih vlakana. Prepuni su željeza, mangana, B vitamina, magnezija, cinka i fosfora, a imaju vrlo nizak glikemijski indeks što znači da imaju manji utjecaj na razine šećera u krvi.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...