TUPI UGAO POLITIČKOG TROUGLA: Kako su Hrvati na istu foru dva puta izradili Milorada Dodika!?

U devetom mjesecu, prije dvije godine Dodik je dobio "čvrsto" obećanje da će izgradnja mosta kod Gradiške krenuti u augustu 2018. godine, a prije nekoliko dana dobio je novo, identično obećanje da će izgradnja mosta kod Gradiške početi 2020. godine

  • Mini market

  • 18. Jul. 2019  18. Jul. 2019

  • 5

U devetom mjesecu 2017. godine, Dom naroda BiH, glasovima HDZ-a i SNSD-a, preglasao je delegate SDA i usvojio „kontra deklaraciju“ o izgradnji Pelješkog mosta kojom je devalvirana ranija deklaracija usvojena na sjednici Zastupničkog doma a kojom se izražava protivljenje izgradnji Pelješkoga mosta prije rješavanja graničnog spora između Hrvatske i BiH.

Godinu dana kasnije, zagrebački Jutarnji list otkrio je da je Pelješki most bio i dio svojevrsne “trgovine” između Hrvatske i Republike Srpske. Naime, predsjednik RS Milorad Dodik je naredio članovima svoje stranke u BiH parlamentu da zajedno sa zastupnicima HDZ-a glasaju protiv blokade gradnje mosta Pelješac, nakon što je iz Zagreba dobio čvrsto obećanje da će Hrvatska najkasnije do augusta 2018. godine početi izgradnju mosta na Savi kod Gradiške. No zbog problema s financiranjem cijela se priča s hrvatske strane oduljila, a u RS su sve nervozniji jer Hrvatske ceste, iako je dato čvrsto obećanje, još nisu raspisale natječaj za izvođača radova.

Prema pisanju zagrebačkog Jutarnjeg lista, koji se poziva na izvore u hrvatskom ministarstvu transporta, projekt gradnje mosta Gradiška preko rijeke Save između Hrvatske i Bosne i Hercegovine prva je finansijska “žrtva” mosta Pelješac. Navodno su Hrvatske ceste i Ministarstvo prometa planirali gradnju mosta financirati sredstvima iz Operativnog programa konkurentnost i kohezija za razdoblje od 2014. do 2020, za šta je EU namijenila 330 miliona eura. No, kako je sav taj novac otišao na sufinanciranje gradnje mosta Pelješac, za sve ostale projekte u cestogradnji nije ostalo novca te će se izgradnja mosta kod Graške navodno finansirati kreditom EBRD-a.

S obzirom na takav razvoj situacije, prema saznanjima Jutarnjeg lista, Hrvatske ceste će se zadužiti na inozemnom tržištu, najvjerojatnije kod EIB-a ili EBRD-a, uz državne garancije. Tek kad Vlada izda državne grancije, Hrvatske ceste će raspisati natječaj za izvođača radova, tvrdi Jutarnji list.

Prošlo je od toga još skoro godinu dana, ali pomaka sa izgradnjom mosta kod Gradiške nema. Hrvatska nije uspjela osigurati kredit, a čini se da se oko toga nije previše ni trudila, uostalom kao i tokom posljednjiih 10 godina otkako je potpisan sporazum između BiH i Hrvatske o gradnji mosta kod Gradiške.

Cijela se priča ponovo aktuelizirala prije desetak dana kada su dva člana Predsjedništva BiH, Željko Komšić i Šefik Džaferović, tražili da se kao posebna tačka dnevnog reda uvrsti izgradnja Pelješkog mosta. Dodik je signalizirao lideru HDZ-a, Draganu Čoviću, i onda je brže bolje smišljen novi plan: dogovoreno je da Dodik glasa protiv, a da zauzvrat Hrvatska i BiH potpišu novi sporazum o izgradnji mosta kod Gradiške, koji je zapravo identičan onom ranije potpisanom 2011. godine. Dodik je potegao vitalni nacionalni interes, a zauzvrat je dobio novo obećanje Hrvatske o izgradnji mosta kod Gradiške.

loading...

Komentari - Ukupno 5

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...