ISPOVIJEST GLASOVITE PJEVAČICE KOJA SLAVI 25 GODINA KARIJERE: I dan danas fali mi sarajevski vedri duh, neopterećena raja, ćevapi kod Želje, tahan-halva iz “Egipta”...

Nastup u glavnoj ulozi Henriette u opereti “Madame Troubadour” Srećka Albinija u kazalištu Komedija 30. rujna ratne 1994. bio je njezin debi na kazališnim daskama

  • Kultura

  • 02. Nov. 2019  

  • 0

Proteklo je otad 25 godina i primadona kazališta Komedije Sandra Bagarić proslavit će ih u studenom u matičnom kazalištu, i to naslovnom ulogom u novoj “Grofici Marici”.

Prije pet godina 20 godina karijere proslavila je humanitarnim koncertom u Lisinskom, sa Zagrebačkom filharmonijom, suprugom Darkom Domitrovićem na klaviru, Antom Gelom na gitari te s pjevačima Martinom Tomčić, Đanijem Stipaničevim, Ervinom Baučićem i Renatom Sabljak, sve pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića, a ove godine za jubilej i premijeru “Grofice Marice” zaduženi su prije svih redatelj Ozren Prohić te ravnatelj Komedije i dirigent predstave Krešimir Batinić.

- Zašto “Grofica Marica”? Pa Emmerich Kalman moj je najdraži skladatelj, on je Verdi u operetnom repertoaru: strastven, melodramatičan, kompleksne partiture, zahtijeva jake karaktere, dramski je interpretativno najzahtjevniji skladatelj. Govorni mu dijalozi traže glumstvenost te vladanje govornom tehnikom i scenskim pokretom te su gracilnost, šarm i koketnost jako dobrodošli. Uz “Groficu Maricu” obožavam i “Kneginju čardaša” koju sam igrala u više režija u nekoliko teatara. Dakle, Kalmanove heroine su vrhunac mog repertoara. Ova “Grofica Marica” će biti moderna, svježa, cijeli ansambl zbora, baleta i orkestra sa solistima uživa u trenutnim pripremama, opereta u kazalištu Komedija ima svoju publiku i vjerujem da će ovaj naslov dugo ostati na repertoaru – govori Sandra Bagarić koja je svojih 25 godina na sceni zapravo već počela slaviti i to koncertom The Best of Opereta & Musical s orkestrom Zagrebačke filharmonije 18. listopada u Velikoj dvorani Vatroslava Lisinskog. Uz nju su nastupili i kolege iz kazališta Komedija – Đani Stipaničev, Vlatka Burić i Dražen Bratulić pod dirigentskom palicom, opet, Krešimira Batinića.

Program je bio presjek njezine karijere s djelima Straussa, Kalmana, Albinija, Lehara, Tijardovića, Domitrovića, Kabilja, Jusića.

 

- Vedre, lepršave melodije od čardaša do valcera te hrvatskih mjuzikl evergreena – kaže sopranistica koja je prije 27 godina, kao tinejdžerica, u tim užasnim, nemirnim godinama, iz ratnog Sarajeva došla u Zagreb.

Sve, ali ne i ‘kaj’

- Godine 1992. izlazim iz  Sarajeva, ostavljam dom, sigurnost, obitelj se rasipa, dolazim u Zagreb s neizvjesnošću i strahovima, ne ponovilo se... I dan danas fali mi sarajevski vedri duh, neopterećena raja, ćevapi kod Želje, tahan-halva iz “Egipta”, šetnje vrelom Bosne. U Sarajevu sam završila gimnaziju i flautu te sam paralelno polagala satove pjevanja kod prof. Lidije Nikolić. Flauta me nikad nije u potpunosti ispunjavala (premda me mama već vidjela u filharmoniji jer to je ipak sigurnije radno mjesto negoli biti pjevačica). Ali nemoguće je svirati flautu i pričati istovremeno, a znate mene, u priči sam najjača! Da nisam pjevačica, bila bih glumica... - smije se uvijek dobro raspoložena sopranistica.

Zagreb, pomalo distanciran, nekad na neugodan, a nekad na onaj “ljubim ruke milostiva” način, nerijetko s veseljem prihvaća osobe poput nje, srdačne, otvorene, optimistične. 

- Moja profa na Muzičkoj akademiji Ljiljana Molnar-Talajić majčinski me prigrlila te sam zaista imala divan studij, vrlo rano sam se počela isticati, dobivati uloge i nastupe, zarađivati. Da, svi su prihvatili moj bosanski karakter: lepršavi duh, nasmijani curetak, željan učenja, dokazivanja. Moj osmijeh mi je otvarao mnoga vrata, ugodna je to ambalaža koja bez sadržaja ne bi opstala sve ove godine i, eto, Zagreb i ja smo se zavoljeli... Prilagodljiva sam, ali “kajkanje” mi ne ide... - priznaje otvoreno.

Glas u 100 godina

Diplomirala je 1996. pjevanje na Muzičkoj akademiji u klasi Ljiljane Molnar-Talajić koja nije bila najsretnija što se odlučila za operetu i mjuzikl, a ne za operu. Naime, ima više godina, nastupila je Sandra Bagarić u Donizettijevu “Ljubavnom napitku” u splitskom HNK, no pored toga operne uloge izvodila je pretežno koncertno...

- Moja scenska majka, profa primadona Ljiljana Molnar-Talajić, prenijela mi je sve tajne ovog zanata, naučila me tehničkim tajnama, bila mi prijatelj, podrška, iskreni kritičar, strahovala je za mene i uživala u svakom mom uspjehu. Bila je osoba s najjačim karakterom i nedostaju mi naše kreativne prepirke, njen smisao za humor naprosto me oduševljavao.... Imala je glas kakav se rađa jednom u sto godina, imala sam privilegiju biti njena studentica, bila je moj životni učitelj. Moja profa je za mene rekla – “operni glas, operetni karakter”. U “Ljubavnom napitku” sam imala sreću raditi s pokojnim Điđijem Vjekoslavom Šutejom, koji me nakon “Ljubavnog napitka” uzeo u podjelu “Traviate”, ali Điđi nas je, nažalost, prerano napustio i do realizacije tog projekta nikad nije došlo.

Moj scenski otac, Vlado Štefančić, otac hrvatskog mjuzikla, odškrinuo mi je vrata kazališta Komedija i uveo me u svijet čarolije operete, imajući potpuno povjerenje dati mi na samom početku glavnu ulogu u opereti “Madame Troubadour” Srećka Albinija te sam do danas pjevala u kazalištu samo glavne uloge što je velika sreća, ali i odgovornost – govori pjevačica koja iza sebe u Komediji ima velik broj amblematskih uloga u opereti i mjuziklu. Bila je, među ostalim, Mala Floramye u “Maloj Floramye”, Nina u “Jalti, Jalti”, Petrunjela u mjuziklu “Dundo Maroje”, Hana u “Veseloj udovici”, Rosalinde i Adele u “Šišmišu”, Ana Šafranek u “Tko pjeva zlo ne misli”...

Kompletan razgovor sa Sandrom bagarić možete pročitati ovdje.

loading...

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...