POTRES NA SVJETSKOJ EKONOMSKOJ SCENI: Zbog ovoga je slavni proizvođač sportske opreme prekinuo suradnju sa najvećim svjetskim trgovcem…

Potrošači će ići gdje god oni odu, a ne može se baš svaki brend time pohvaliti

  • Ekonomija

  • 14. Nov. 2019  

  • 0

Jedan od najvećih proizvođača sportske odjeće i obuće Nike odlučio je prekinuti suradnju s Amazonom.

Partnerstvo je bilo dio Amazonove strategije privlačenja velikih modnih brendova, a iako je godinama odbijao, 2017. sportski je div pristao prodavati svoje artikle na stranici jedne od najvećih američkih kompanija u zamjenu za strožu kontrolu kopija te ograničavanja neautorizirane prodaje. To se, naime, činilo kao najbolji način kontrole nad proizvodima s Nikeovim znakom koji su ionako godinama prodavani putem te stranice.

No, brojni neautorizirani trgovci i dalje su putem Amazonove online stranice prodavali Nikeove artikle, ali pod novim imenima, te su službeni proizvodi imali manje komentara i ocjena te su stoga bili lošije pozicionirani na stranici. Time su direktori kompanije, naravno, bili izrazito nezadovoljni te su odlučili prekinuti suradnju.

Uz to, riječ je i o velikoj promjeni Nikeove maloprodajne strategije. Njen dio bilo je i zapošljavanje Johna Donahoea, bivšeg izvršnog direktora eBaya, na istu poziciju, što je bio jasan znak da se kompanija agresivno okreće internetskoj trgovini. Doduše, bez Amazonove pomoći.

- Kao dio našeg fokusa na razvoj korisničkog iskustva putem direktnije i osobnije veze odlučili smo prekinuti suradnju s Amazonom – priopćila je kompanija koja je fokusirana na jačanje prodaje u vlastitim dućanima, aplikacijama i na svojoj web stranici.

Istovremeno, Amazonova se internetska stranica našla pod valom kritika zbog povećanog broja prodaja koju ostvaruje treća strana, odnosno neautorizirani prodavači. No, prema Bloombergovim izvorima, budući da je kompanija Jeffa Bezosa već neko vrijeme bila svjesna da Nike namjerava otići, oni su zapravo regrutirali takve prodavače kako bi brend i dalje bio prisutan na stranici.

Ipak, činjenica jest da oni danas čine većinu prodavača te kompanije. Usporedbe radi, prije deset godina oni su bilježili 30 posto prodaje na Amazonu, dok je lani ta brojka iznosila 60 posto.

Ono što se sad postavlja kao pitanje jest hoće li i drugi Amazonovi partneri slijediti Nike, što ne bi iznenadilo budući da su mnogi brendovi već izrazili svoje frustracije zbog kopija na stranici. Uz to, mnogi se boje i da dajući Amazonu kontrolu nad cijenama svojih proizvoda, oni gube na vrijednosti. Ipak, rijetki si mogu priuštiti odlazak.

- Nike ima ogroman utjecaj i njegovi su proizvodi veoma traženi pa si može priuštiti birati gdje će distribuirati svoje artikle. Potrošači će ići gdje god Nike ode, a ne može se baš svaki brend time pohvaliti - smatra Neil Saunders, analitičar GlobalData Retaila.

loading...

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...