AKO NISTE ZNALI, DANIS TANOVIĆ JE SNIMIO NOVI FILM: Pokupio je salve NEGATIVNIH KRITIKA uglednih američkih i evropskih medija

U zadnje vrijeme rijetko smo imali priliku čuti za našeg proslavljenog režisera Danisa Tanovića. Naime, Tanović je radio na svom posljednjem filmskom ostvarenju u britansko-američkoj koprodukciji čiju objavu od sredine marta je zaglušila sveprisutna korona. Međutim, objava ovog filma nije promakla pažljivim filmskim kritičarima uglednih američkih i evropskih medija.

• 08. Maj 2020  08. Maj 2020

• 0

Film „The Postcard Killings“ Tanović je režirao prema scenariju Andrew Stern i Ellen Brown Furman koji su adaptirali koautorski roman „The Postcard Killers“ američkog pisca Jamesa Pattersona i švedske autorice Lize Marklund.

Patterson je prodao više od 300 miliona primjeraka svojih djela, i prvi autor koji je prodao milion primjeraka elektronske verzije svoje knjige. Godine 2016. našao se na Forbesovoj listi najplaćenijih autora treću godinu za redom, sa prihodom od 95 miliona dolara. Njegov ukupni prihod tokom desetljeća procjenjuje se na 700 miliona dolara.

Pattersonov roman „The Postcard Killers“ objavljen je u januaru 2010. u Švedskoj, a engleska verzija ovog djela objavljena je u augustu iste godine. Već krajem augusta bio je prvi na New York Timesovoj listi najprodavanijih knjiga.

Prvobitno, nakon više godina rada na adaptaciji romana, za režisera je izabran Janusz Kaminski, međutim, posao je na kraju pripao našem Danisu Tanoviću. I tu su, sudeći prema kritikama, nastali problemi. Ipak, film tek treba da se suoči sa mišljenjem publike, čiji ukus je vrlo često drugačiji od strogih stavova kritičara.

Radnja filma prati njujorškog detektiva dok istražuje smrt njegove kćerke koja je ubijena prilikom boravka na medenom mjesecu u Londonu. Kada slične sudbine zadese i druge parove širom evropskih centara, on uz pomoć evropskih kolega nastoji riješiti misterije zastrašujućih zločina koje prate misteriozne poruke. Glavne uloge među etabliranom glumačkom postavom igraju Jeffrey Dean Morgan, Famke Janssen i Cush Jumbo.

Dennis Harvey, filmski kritičar portala „Variety.com“ na početku svoje kritike ističe da se radi o groznom i neinspirativnom trileru. Harvey podsjeća da je bilo mnogo adaptacija romana Jamesa Pattersona ali da nijedan nije „ostao zasebno u sjećanju“. Ovaj kritičar smatra da film predstavlja Tanovićev neispirativan odlazak na njemu nesvojstven komercijalni teren na engleskom jeziku.

Po Harveyu film djeluje nezainteresovano za naglašavanje akcije, straha ili uzbuđenja. Nedostaje mu atmosfere, a određeni svijetli pogledi na lokacije djeluju prigodnije za turističku promociju. Film se završava, zaključuje Harvey, naznakom koja obećava nastavak koji niko ne zahtjeva, iako bi djelo Pattersona i Marklund moglo biti savršeno korisno za pokretanje detektivske serije.

Noel Murray, filmski kritičar „Los Angelos Times“ smatra da se radi o prosječnom filmu te da, uprkos Tanovićevom naporu da oslika zločine i njihove posljedice kao „estetizirane apstrakcije“, postoji nešto deprimirajuće banalno u načinu na koji se ubistva i istraga odigravaju.

Za Murraya je film „The Postcard Killings“ nespretan križanac ozbiljne umjetnosti i treša i može biti ocijenjen „nedovoljnim“.

Ni Rex Reed, kritičar uglednog britanskog „Observera“, nije bio blag prema novom filmu Danisa Tanovića. Na početku analize ocjenjuje ga kao gadan i neukusan. Reed se osvrće i na režisera Tanovića za kojeg kaže da je snimio upečatljiv film 2001. godine nazvan „Ničija zemlja“, i da mu se čini kako je zaboravio „dopadljive elemente“ koji su tada iz publike i kritike izvukli velike pohvale. U novom filmu, piše Reed, odlučio se za nepodnošljive razgovore i nezirecivu krvavost. Za glavnog glumca Jeffereya Deana Morgana kaže da se njegova gruba privlačnost protračila u jednodimenzionalnoj ulozi Jacoba Kanona.

„Problem je što nema zabave“, naglašava Reed i dodaje da „slagalicu od mnoštva uvrnutih dijelova igra velika, loše režirana postava“.

Frank Schech za „Hollywood reporter“ piše da je film jednostavno gega i da mu nedostaje trajne tenzije potrebne da gledaoci prevaziđu jezive zavjere. Za Schecha je to posebno iznenađujuće ako se uzmu u obzir prijašnje zasluge režisera Tanovića, uljučujući izuzetno dopadljivu Ničiju zemlju koja je dobila Oskara. On smatra da je Tanović posljedni primjer talentovanog stranog režisera koji se nasukao pokušavajući da navigira u opasnosti komercijalnog američkog filmskog stvaranja.

Schech zaključuje da se „filmaši nadaju kako će samo Pattersonovo ime biti dovoljno da privuče posjetioce kina“, te smatra da je ovaj film samo jedan „loš napor“.

(S. B.)