IMA SE, MOŽE SE: Državljani BiH u Hrvatskoj imaju registrirano 638 jahti i brodica, dok u Crnoj Gori posjeduju...

"Hrvatska kao država koristi izuzetno povoljne uslove za nju, jer su narodi u BiH posvađani zbog politike."

  • Ekonomija

  • 03. Jul. 2020  03. Jul. 2020

  • 2

Državljani BiH u Hrvatskoj imaju registrirano 638 jahti i brodica, dok u Crnoj Gori posjeduju dvije jahte, a stručnjaci iz ove oblasti ističu da BiH nema uspostavljene marine ili luke za ova plovila pa sav prihod od njihovog smještaja odlazi komšijama.

Ivana Škarić, portparol Ministarstva mora, prometa i infrastrukture u Hrvatskoj, kaže da u Hrvatskoj postoji nekoliko državljana BiH koji posjeduju jahte u ovoj zemlji.

"U Hrvatskoj šest vlasnika iz BiH posjeduje jahtu, dok brodice u Hrvatskoj posjeduju 632 vlasnika iz BiH", rekla je Škarić za "Nezavisne".

Škarić je dodala i da nisu ovlašteni davati podatke o vlasnicima ovih plovila.

U Odjeljenju registra jahti u Upravi pomorske sigurnosti Crne Gore kažu da su u njihovom registru upisana dva državljanina BiH koja posjeduju jahtu u ovoj zemlji.

Izet Bajrambašić, predsjednik Pomorskog društva u BiH, koje djeluje kao udruženje građana, kaže da je glavni razlog što naši građani imaju registrovane brodice i jahte u Hrvatskoj taj što u BiH nema uspostavljena luka ili marina.

"Mi u Neumu ne možemo da uspostavimo marinu ili luku te bilo šta drugo, čak ne možemo uspostaviti ni granični pomorski prijelaz, jer lokalna zajednica u Neumu neće da za to da urbanističku saglasnost", rekao je Bajrambašić.

On kaže da bi uspostavljanjem marine u Neumu bilo i više građana koji bi registrovali svoja plovila u Neumu.

"Od toga bi veliku korist imali i Neum i BiH, jer bismo na taj način mi mogli naplaćivati takse, registracije i tako dalje. U Neumu ima nešto malo registrovanih brodica, ali to je izuzetno malo te, što se tiče jahti i većih plovila, od kojih pristižu veći prihodi i zarade za državu, njih nema", kaže Bajrambašić.

Ističe da u BiH nema izgrađene marine zbog odnosa Hrvatske prema moru BiH.

"Hrvatska je svojim pomorskim zakonima proglasila suverenitet na pomorskoj teritoriji BiH, uglavnom je politika razlog zbog čega se ne može uspostaviti marina te se u Neumu, jednostavno, ne slažu s takvom gradnjom", ističe Bajrambašić za "Nezavisne".

Ševal Kovačević, član Pomorskog društva BiH, ističe da Hrvatska kao država koristi izuzetno povoljne uslove za nju, jer su narodi u BiH posvađani zbog politike tako da naša obala leži nizašta pa smo ostali bez ičega te, dodaje, i naši državljani masovno svoje jahte i brodice registruju u Hrvatskoj.

"Imamo jednu komplikovanu situaciju, nikada nije ni ratifikovana granica u Neumu zbog politike. Urađena je i jedna studija koju je platila španska vlada za ispitivanje obale u neumskom kanalu, gdje su dati svi preduslovi da se može napraviti jedna marina za brodice do 15 metara, ali je to prije desetak godina zaustavila hrvatska politika. Što se tiče drugog dijela Malostonskog zaljeva, gdje BiH ima polovinu, tu bi mogla biti napravljena luka, gradnja nije problem, jer postoje investicioni fondovi koji bi to finansirali, međutim mi grcamo u politici", naglasio je Kovačević.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 2

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...