OD SADA SVE SE MIJENJA: Njemačka prelomila, nema više premija za benzince i dizelaše…

Vlasti i proizvođači automobila u Njemačkoj sve više se okreću ekologiji, digitalizaciji i autonomnoj vožnji.

  • Auto

  • 10. Sep. 2020  10. Sep. 2020

  • 0

To je pokušaj da se na drukčije temelje postavi najvažnija njemačka branša u kojoj radi blizu milion ljudi.

Bavarski premijer Markus Söder smatra da njegove kolege na vodećim funkcijama nisu još shvatile koliko je stvar ozbiljna. Kaže, blagostanje Bavarske i Njemačke u velikoj mjeri ovisi o automobilima. Trenutno su auto-kuće prepune, poručuju iz Münchena.

No ideja Söderove Kršćansko-socijalne unije (CSU), koja vlada u Bavarskoj i sudjeluje u Saveznoj vladi, nije naišla na oduševljenje. Naime, CSU je tražio da država u sljedećem razdoblju isplaćuje premije i za kupovinu automobila s klasičnim motorom, kako bi potakla potrošnju.

Do sada takve subvencije dobivaju jedino kupci automobila na električni pogon. U paketu pomoći zbog koronavirusa odnedavno je premija povećana na najviše 9.000 eura za automobile koji stoje do 40.000 eura. Od tih 9.000 dvije trećine daje država, a jednu trećinu proizvođač.

U utorak je održan takozvani „automobilski summit" i u završnoj izjavi ideja iz Bavarske nije ni spomenuta. Subvencioniranju prljavih motora na dizel i benzin protive se prije svega socijaldemokrati koji su također dio vlade Angele Merkel.

Ugrožena radna mjesta

Na sastanku u utorak sudjelovali su kancelarka Merkel, neki ministri, premijeri „automobilskih" pokrajina Bavarske (gdje je sjedište BMW-a), Donje Saske (Volkswagen) i Baden-Württemberga (Daimler), kao i šefovi proizvođača automobila i sindikalci.

Ali nije dogovoreno ništa konkretno. Stvorene su radne grupe koje će ispitati gdje država treba poduprijeti automobilsku branšu kako bi ova bila pripremljena na budućnost prometa – električni automobili, proizvodnja baterija, autonomna vožnja – kao i kako se može spriječiti bankrot dobavljača autoindustrije u doba pandemijske krize.

U augustu ove godine je u Njemačkoj registrirano čak 20 posto manje novih automobila nego u istom mjesecu prošle godine. Pri tome je pandemija koronavirusom samo dio problema.

Već godinama je tema kako pripremiti automobilsku branšu na tektonske promjene i sačuvati ugled njemačkih automobilskih marki na svjetskom tržištu. U Njemačkoj oko 800.000 ljudi radi izravno u proizvodnji automobila i dijelova, a ta branša je tradicionalno najjači izvozni adut koji čini oko 17 posto ukupnog izvoza roba.

Cilj politike i proizvođača je da Njemačka preuzme vodeću ulogu u autonomnoj vožnji – onoj u kojoj vozilom ne upravlja vozač već kompjuter opremljen senzorima. U pripremi je i zakon koji bi omogućio da Njemačka najkasnije kroz dvije godine postane prva država u kojoj se teretna vozila kreću autonomno i gdje je to dozvoljeno u cijeloj zemlji.

Raspravlja se i o jačanju mreže stanica za punjenje električnih automobila. Do sada, kako se žali udruženje vozača ADAC, svaki operater naplaćuje struju za automobile različito, pa bi valjalo doći do zajedničkog sustava.

(SB / Agencije)

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...