Vijesti
"SB" NA MJESTU DOGAĐAJA: Tegeltija i Von der Leyen otvorili novoizgrađeni tunel Ivan na Koridoru Vc (FOTO)
28. Okt. 20223
Ekipa "Dana" među prvima je prošla tek probijenom prvom od dvije cijevi novog tunela ispod Ivana. Do kraja ovog mjeseca trebala bi biti probijena i druga cijev, do kraja maja, ako zima ne uspori radove, bit će gotova i dionica od Tarčina pa će se autoputem A-1 u komadu moći ići od Bradine do iza Zenice...
Ekonomija
29. Jul. 2021 29. Jul. 2021
0
“Musa, odakle je bolji ulaz u lijevu cijev tunela? Sa mnom je ekipa novinara, žele obići tunel.”
“S južne strane.”
“Trebaju li čizme?”
“Trebaju.”
Dio je to razgovora Ermina Handžara i njegovog kolege dok su čekali polazak prema gradilištu kako bi obišli radove na lijevoj cijevi tunela Ivan, koja je na dionici Tarčin – Ivan kroz planinski prijelaz Ivan-sedlo probijena početkom jula. Proboj tunela Ivan izvršila je kompanija "Euro-Asfalt" d.o.o. Sarajevo.
Handžar, koji je šef projekta u ime JP "Autoceste FBiH" zadužen za poddionicu Tarčin – Ivan, govori da je probijanje tunela započelo početkom prošle godine, a da je ugovor startao u novembru 2019, nakon čega su uslijedili pripremni radovi.
Handžar: Nije bilo kašnjenja
Radi se o dvocijevnom tunelu u kojem svaka cijev služi za jedan smjer saobraćaja. Handžar objašnjava da je poddionica podijeljena na LOT 1, koji uključuje dio od Tarčina do ulaza u tunel Ivan, dok je LOT 2 sam tunel Ivan.
“Lijeva tunelska cijev duga je 1.760 metara, a desna 1.720 metara. Budući da se trasa na ovom dijelu autoceste nalazi u desnoj krivini, samim tim je malo duža lijeva cijev. Cijevi su spojene poprečnim vezama za pješake, kojih ima pet, i jednom vezom za interventna vozila u slučaju nezgode”, precizira Handžar.
Dok iza sebe ostavljamo prve metre tek prokopanog tunela, radovi se izvode na svakom koraku.
“Kao što vidite, ovdje su već završene te prve faze radova - iskop i osiguranje samog iskopa kroz primarnu podgradu. Tunel se izvodi novom austrijskom metodom. Suština je da se pravovremeno osigura iskopani prostor kako bi se obezbijedilo sadejstvo samog okolnog terena s novom primarnom konstrukcijom. Znači, vrlo je važno obezbijediti adekvatan korak da se u nekim fazama iskopa i adekvatno i pravovremeno podgradi”, objašnjava Handžar.
Tako se napreduje dok se ne dođe do cilja - do proboja.
“U lijevoj cijevi već smo krenuli s ovim završnim fazama radova, kao što je postavljanje hidroizolacije, sekundarne finalne obloge koju vi kao korisnici autoceste i vidite u konačnici”, kaže Handžar.
Ističe dobru dinamiku radova s obzirom na to da nije bilo kašnjenja. Inicijalni rok za završetak posla je 30 mjeseci.
“Nekako od početka je napravljen dobar ambijent. Radilo se, pratile su se dinamike koje smo predefinisali i nije bilo nekih iskakanja. Štaviše, što se tiče ovih prvih faza iskopa i podgrade, nešto smo i prije završili. Sad nam je, da bismo u konačnici pustili na vrijeme čitavu poddionicu, a samim tim i ovaj tunel, zadatak da završimo ove radove, da stavimo akcent na postavljanje hidroizolacije i sekundarne obloge”, govori Handžar.
Da se radi punom parom, svjedoči informacija da se krajem augusta očekuje i proboj desne tunelske cijevi. Ostalo je da se prokopa još oko 180 metara. U konačnici, očekuje se da poddionica Tarčin – Ivan, ukupne dužine 6,9 kilometara, u prometu bude početkom ljeta 2022. godine, piše "Oslobođenje".
Mravinjak: Fascinantan pogled od Tarčina prema ulazu u Ivan
“Krajem augusta očekuje se da bude probijena i desna cijev. Dakle, grubi radovi - iskop i osiguranje iskopa kroz primarnu podgradu. Kasnije se pravi dinamika da se stigne zadani rok, a to je kraj maja iduće godine. Da bi taj rok bio ispoštovan, morat će se malo drugačije organizovati, dodati još resursa”, ističe Handžar.
Sam tunel, kaže, možda nije problem, više je kritična otvorena trasa na kojoj radovi zavise od vremenskih uslova.
“Ako zima bude blaga, bit će u maju sigurno. Ukoliko bude sa malo više padavina i niskim temperaturama, nećemo forsirati nauštrb kvaliteta,nego će se raditi kada budu stečeni svi uslovi za to. Ali, u svakom slučaju, početak ljeta je neki od samog starta planirani rok da se ova poddinica pusti u promet”, govori Handžar.
Vijesti
"SB" NA MJESTU DOGAĐAJA: Tegeltija i Von der Leyen otvorili novoizgrađeni tunel Ivan na Koridoru Vc (FOTO)
28. Okt. 20223
Ekonomija
JOŠ KRAĆE DO MORA: Danas otvaranje tunela Ivan, novi video otkriva izgled milionske investicije na Koridoru 5C...
28. Okt. 20221
Auto
U TOKU GRAĐEVINSKI RADOVI: Besplatno autoputem od Bradine do Vlakova dok traje sanacija magistralnog puta
23. Sep. 20223
Ekonomija
PROJEKAT VRIJEDAN 67,5 MILIONA EURA: Od narednog mjeseca brže do mora...
11. Avg. 20220
Evropa
OBJAVLJENE NOVE RATNE KARTE / PROBOJ RUSA NA ISTOKU: "Pandorina kutija je otvorena" (FOTO)
Prije 27 min0
Hronika
HOROR U DALMACIJI: Autobus sletio u provaliju kod Makarske, srećom...
Prije 28 min0
Svijet
SADA JE POSTALO I ZVANIČNO: Biden potpisao zakon odobravajući ključnu vojnu pomoć Ukrajini
Prije 39 min0
Društvo
MENACHEM ROSENSAFT: "UN mora usvojiti rezoluciju i priznati srebrenički genocid"
Prije 45 min0
Ekonomija
NEVJEROVATNO: Kompanija koja u Bosni i Hercegovini želi graditi projekt od milijardu KM nema prihoda, ima jednog zaposlenog...
22. Apr. 20242
Ekonomija
LOVA DO KROVA: Raste poslovno carstvo Adnana Smailbegovića, broj zaposlenih porastao na...
Prije 10h0
Ekonomija
VELIKA NJEMAČKA INVESTICIJA U DODIKOVOM RODNOM KRAJU: Na otvaranje fabrike stigao politički vrh Republike Srpske... (FOTO)
23. Apr. 20241
Ekonomija
UKOLIKO PLANIRATE NA LJETOVANJE U TURSKU ILI EGIPAT OVO TREBATE ZNATI: Ove zemlje je pametno izbjegavati, postoji opasnost od…
22. Apr. 20240
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.