NA IVANU SE RADI PUNOM PAROM: Ovo je hercegovačko svjetlo na kraju tunela (FOTO)

Ekipa "Dana" među prvima je prošla tek probijenom prvom od dvije cijevi novog tunela ispod Ivana. Do kraja ovog mjeseca trebala bi biti probijena i druga cijev, do kraja maja, ako zima ne uspori radove, bit će gotova i dionica od Tarčina pa će se autoputem A-1 u komadu moći ići od Bradine do iza Zenice...

  • Ekonomija

  • 29. Jul. 2021  29. Jul. 2021

  • 0

“Musa, odakle je bolji ulaz u lijevu cijev tunela? Sa mnom je ekipa novinara, žele obići tunel.”

“S južne strane.”

“Trebaju li čizme?”

“Trebaju.”

Dio je to razgovora Ermina Handžara i njegovog kolege dok su čekali polazak prema gradilištu kako bi obišli radove na lijevoj cijevi tunela Ivan, koja je na dionici Tarčin – Ivan kroz planinski prijelaz Ivan-sedlo probijena početkom jula. Proboj tunela Ivan izvršila je kompanija "Euro-Asfalt" d.o.o. Sarajevo.

Nova austrijska metoda

Handžar, koji je šef projekta u ime JP "Autoceste FBiH" zadužen za poddionicu Tarčin – Ivan, govori da je probijanje tunela započelo početkom prošle godine, a da je ugovor startao u novembru 2019, nakon čega su uslijedili pripremni radovi.

image

Handžar: Nije bilo kašnjenja

 Didier Torche/OSLOBODJENJE

Radi se o dvocijevnom tunelu u kojem svaka cijev služi za jedan smjer saobraćaja. Handžar objašnjava da je poddionica podijeljena na LOT 1, koji uključuje dio od Tarčina do ulaza u tunel Ivan, dok je LOT 2 sam tunel Ivan.

“Lijeva tunelska cijev duga je 1.760 metara, a desna 1.720 metara. Budući da se trasa na ovom dijelu autoceste nalazi u desnoj krivini, samim tim je malo duža lijeva cijev. Cijevi su spojene poprečnim vezama za pješake, kojih ima pet, i jednom vezom za interventna vozila u slučaju nezgode”, precizira Handžar.

Dok iza sebe ostavljamo prve metre tek prokopanog tunela, radovi se izvode na svakom koraku.

“Kao što vidite, ovdje su već završene te prve faze radova - iskop i osiguranje samog iskopa kroz primarnu podgradu. Tunel se izvodi novom austrijskom metodom. Suština je da se pravovremeno osigura iskopani prostor kako bi se obezbijedilo sadejstvo samog okolnog terena s novom primarnom konstrukcijom. Znači, vrlo je važno obezbijediti adekvatan korak da se u nekim fazama iskopa i adekvatno i pravovremeno podgradi”, objašnjava Handžar.

Tako se napreduje dok se ne dođe do cilja - do proboja.

Još 180 metara

“U lijevoj cijevi već smo krenuli s ovim završnim fazama radova, kao što je postavljanje hidroizolacije, sekundarne finalne obloge koju vi kao korisnici autoceste i vidite u konačnici”, kaže Handžar.

Ističe dobru dinamiku radova s obzirom na to da nije bilo kašnjenja. Inicijalni rok za završetak posla je 30 mjeseci.

“Nekako od početka je napravljen dobar ambijent. Radilo se, pratile su se dinamike koje smo predefinisali i nije bilo nekih iskakanja. Štaviše, što se tiče ovih prvih faza iskopa i podgrade, nešto smo i prije završili. Sad nam je, da bismo u konačnici pustili na vrijeme čitavu poddionicu, a samim tim i ovaj tunel, zadatak da završimo ove radove, da stavimo akcent na postavljanje hidroizolacije i sekundarne obloge”, govori Handžar.

Da se radi punom parom, svjedoči informacija da se krajem augusta očekuje i proboj desne tunelske cijevi. Ostalo je da se prokopa još oko 180 metara. U konačnici, očekuje se da poddionica Tarčin – Ivan, ukupne dužine 6,9 kilometara, u prometu bude početkom ljeta 2022. godine, piše "Oslobođenje".

image

Mravinjak: Fascinantan pogled od Tarčina prema ulazu u Ivan

 Didier Torche/OSLOBODJENJE

“Krajem augusta očekuje se da bude probijena i desna cijev. Dakle, grubi radovi - iskop i osiguranje iskopa kroz primarnu podgradu. Kasnije se pravi dinamika da se stigne zadani rok, a to je kraj maja iduće godine. Da bi taj rok bio ispoštovan, morat će se malo drugačije organizovati, dodati još resursa”, ističe Handžar.

Sam tunel, kaže, možda nije problem, više je kritična otvorena trasa na kojoj radovi zavise od vremenskih uslova.

“Ako zima bude blaga, bit će u maju sigurno. Ukoliko bude sa malo više padavina i niskim temperaturama, nećemo forsirati nauštrb kvaliteta,nego će se raditi kada budu stečeni svi uslovi za to. Ali, u svakom slučaju, početak ljeta je neki od samog starta planirani rok da se ova poddinica pusti u promet”, govori Handžar.

Cijeli tekst u novom broju magazina "Dani".

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...