PORAZ HDZ-OVE UPRAVE NA AERODROMU MOSTAR: Što više pada broj putnika, sve više raste broj zaposlenih

Unatoč dolasku nove mostarske administracije po pitanju Zračne luke Mostar ne odvija se ništa značajno.

  • Ekonomija

  • 07. Sep. 2021  

  • 2

Zračna luka Mostar najavljivala je proteklog proljeća za kolovoz i rujan ove godine charter letove iz Italije, Poljske i Irske čija bi realizacija ovisiti o zakonskim i drugim propisima vezanim za ograničenja putnika uzrokovanih pandemijom covida-19.

Prošao je kolovoza, stigao i rujan, a letovi iz Italije, Poljske i Irske ne slijeću u Mostar. Naravno da nikakve veze ograničenja vezana za covid nemaju, jer ti isti letovi bez ikakvih problema slijeću na okolne aerodrome. Tako smo prije nekoliko dana pomalo informaciju da je prije nekoliko dana 170 putnika iz irskog Corka trebalo sletjeti u Mostar, piše Dnevni.ba

Bio bi to prvi normalni ovogodišnji let, ukoliko ne računamo putovanja igrača Veleža i dolazak Red Bullovih skakača, ali ni on se nije dogodio i to zbog toga, kako je objavljeno, jer su imali kvar i odlučili sletjeti u Zadar umjesto u Mostar.

Njihovi putnici su kasnije iz Zadra našli način da stignu u Međugorje. Osim ovoga, najavljeno je još osam njih koji bi iz Irske trebali sletjeti za Mostar, a oni će, ukoliko se zaista i dogode, prema najavi dolaziti svake srijede.

Unatoč dolasku nove mostarske administracije po pitanju Zračne luke Mostar ne odvija se ništa značajno. Prije nekoliko dana u javnost je odaslana neprovjerena informacija da je navodno održana Skupština poduzeća. O detaljima tog sastanka nije ništa rečeno.

Putnika nema, ali zaposlenih ima

No, ono što se zna da se u mostarskoj Zračnoj luci kako broj putnika pada to se povećava broj zaposlenih. Tako su nedavno objavljeni podaci po kojima je u ovom poduzeću posljednji službeni let na mostarskom aerodromu viđen je u prosincu 2020. godine, a u prošloj godini kroz mostarsku Zračnu luku prošla su tek 1.678 putnika.

Primjera radi, tijekom 2019. broj putnika iznosio je 34.207, što je također dosta manje ako usporedimo poslovanje aerodroma u Tuzli ili Sarajevu. Najveći broj putnika Zračna luka Mostar imala je još 2013. godine kad je zabilježeno njih 78.205, te 2015. godine kad je zabilježeno 75.244 putnika. Nakon 2015. godine broj putnika je u konstantnom padu, i prije Covid pandemije.

S druge strane rast broja zaposlenih je u konstantnom porastu pa je tako po dostupnim podacima u 2020. godini broj uposlenih iznosio 58, dok je godinu ranije taj broj iznosio 56.

U 2016. godini kad je zabilježen veliki pad, bilo je 57 uposlenih. U 2017. godini 52, a u 2018. godini broj uposlenih je bio 55. Primjera radi, davne 2013. godine, kad je zabilježen najveći broj putnika, broj uposlenika iznosio je 44.

Neki izvori govore da je u ovom momentu u mostarskoj Zračnoj luci zaposleno više od 60 osoba, a među njima i direktor zračne Luke za kojeg se na jednoj od prvih sjednica Gradskog vijeća Mostara saznalo da je nezakonito imenovan. Od tog saznanja prošlo je oko pola godine, a saznanja o navodnoj istrazi koja se vodi zbog tog slučaja još uvijek nema.

Istovremeno, za održavanje i plaće zaposlenih na mostarskom aerodromu različite razine vlasti od gradske, županijske, federalne svake godine uplaćuju višemilijunske iznose za nikakve rezultate.

Mnogi su skloni tvrditi da se uništavanje mostarskog aerodroma u suštini radi planski, i to kako bi se pogodovalo drugim zračnim lukama, pogotovo u određenim susjednim zemljama. Takve tvrdnje iznimno je teško dokazati, međutim brojevi koje imaju druge zračne luke u BiH i u susjednim zemljama govore o tome da svi mogu funkcionirati, rasti i poslovati čak i u pandemiji a da jedino Mostar, iz misterioznih razloga, ne može.

Mostar izbrisan sa svjetske mape letova

Tako je primjerice aerodrom Banja Luka u srpnju ove godine oborio sve rekorde kada je imao najveći broj putnika tijekom jednog mjeseca u svojoj povijesti. Samo u tom mjesecu kroz Aerodrom Banjaluka prošlo je 27.829 putnika, što predstavlja povećanje od 63 posto u odnosu na period 2019. godine.

Oporavak bilježe i svi ostali aerodromi u regiji, a jedino onog mostarskog nema ni na jednoj mapi letova. Praktično je izbrisan sa svjetske mape letova, jer primjerice na specijaliziranoj stranici koja redovno objavljuje broj putnika na regionalnim aerodromima o onom mostarskom već dvije godine nije objavljena niti jedna vijest.

S druge strane, u BiH se grade nove zračne luke poput one u Bihaću i Trebinju, što znači da svi računaju iskoristiti potencijal koji ima ova vrsta prometa. Jedino se u Mostaru ništa ne miče – da li je u pitanju čista nesposobnost ili nešto drugo potpuno je svejedno. Putnika nema, a sve su prilike da ih neće ni biti.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 2

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...