SJAJNE VIJESTI ZA KUPCE POLOVNIH ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA: Proizvođači će morati garantirati kapacitet baterije, no, još važnije je...

Do sada vozači nisu mogli pristupiti pouzdanim informacijama o tome koliko će baterije električnih vozila zadržavati kapacitet tokom perioda eksploatacije, što dovodi u sumnju održivost njihove investicije.

  • Auto

  • 14. Nov. 2021  14. Nov. 2021

  • 0

To bi se moglo promijeniti zahvaljujući prijedlogu novog pravnog instrumenta za osiguranje minimalne trajnosti baterija ugrađenih u električne i priključne hibridne automobile, koji je odobrio Svjetski forum za harmonizaciju propisa o vozilima (WP.29), čiji je domaćin Ekonomska komisija UN-a za Europu (UNECE). Ovu odluku podupiru Kanada, Kina, Japan, Republika Koreja, Ujedinjeno Kraljevstvo Velike Britanije i Sjeverne Irske, Sjedinjene Američke Države i Europska unija, a cilj je regulacija degradacije baterija.

Nove odredbe, razvijene kao Globalni tehnički propis UN-a (GTR), zahtijevat će od proizvođača da potvrde da će baterije ugrađene u njihova električna vozila (EV) izgubiti manje od 20% svog početnog kapaciteta tokom 5 godina ili 100.000 km i manje od 30% tokom 8 godina ili 160.000 km.

Time bi se spriječilo korištenje nekvalitetnih baterija, čime bi se osiguralo da se u električna vozila ugrađuju samo trajne baterije. To je ključno za povećanje povjerenja potrošača i poboljšanje ekoloških performansi električnih vozila. Duže trajanje svake baterije pomoglo bi u smanjenju potreba za sirovinama potrebnim za njihovu proizvodnju i smanjenju otpada iz iskorištenih baterija.

Prema predloženoj uredbi, tačne informacije o stanju i preostalom kapacitetu baterije bit će besplatno dostupne vlasniku vozila. To će pružiti vrijedne informacije kupcima na tržištu rabljenih električnih vozila.

Svako vozilo morat će prijaviti status baterije relevantnim nacionalnim ili regionalnim tijelima, putem bežičnog prijenosa podataka ili na drugi način koji će se utvrditi ovisno o lokalnim uvjetima.

Usuglašeni prijedlog bit će stavljen na glasanje na sjednici WP.29 u martu 2022. Zemlje koje glasaju za novi zakonski tekst morat će ga prenijeti u svoje nacionalno/regionalno zakonodavstvo s posebnim vremenskim okvirom stupanja na snagu novog zakona, koji bi mogao stupiti na snagu već 2023. godine.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...