"SVE JE DO VLASNIKA PUMPI": Federalni ministar Nermin Džindić objasnio zašto su cijene goriva različite

Odluka o limitiranju marže se kreće od 0-25 pfeninga i sad je do vlasnika pumpe koliku će maržu primijeniti. S druge strane, mi smo zavisni od tri pravca snabdijevanja: iz Srbije, Hrvatske i našeg kopnenog terminala u luci Ploče.

  • Ekonomija

  • 07. Apr. 2022  07. Apr. 2022

  • 0

Rat u Ukrajini mnogi nazivaju energetskim. Zbog istog u problemu se našla gotovo čitava Evropa, samim tim i Bosna i Hercegovina. Kako će BiH i njeni građani prebroditi tu krizu za N1 odgovarao je federalni ministar energije, rudarstva i industrije Nermin Džindić.

Prva posljedica rata u Ukrajini kod nas je bio skok cijena goriva. Šta je sa rezervama? Koliko ih FBiH ima?

Vlada Federacije BiH limitirala je profitnu maržu na cijenu energenata i analize su pokazale da je to najbolji potez kako održati tržište slobodnim, a imati i najbolje cijene energenata u regiji, kao što to mi imamo. Građani se pitaju zašto su na pumpama različite cijene goriva?

Odluka o limitiranju marže se kreće od 0-25 pfeninga i sad je do vlasnika pumpe koliku će maržu primijeniti. S druge strane, mi smo zavisni od tri pravca snabdijevanja: iz Srbije, Hrvatske i našeg kopnenog terminala u luci Ploče.

Koliki su kapaciteti za skladištenje rezervi goriva u FBiH?

Federacija na nivou jedne godine troši oko 800 miliona litara goriva kad izuzmemo rudnike, a dnevno troši 2,1 milion litara energenata. U našim terminalima u Pločama i Živinicama, te u komercijalnim rezervama, imamo između 150-180 miliona litara rezervi. Govorim o ukupnim rezervama. Obaveza prem evropskim direktivama je da Bosna i Hercegovina ima 90-dnevne rezerve i vrlo smo blizu tome zahtjevu i zato uskoro počinju radovi na terminalima u Blažuju i Bihaću, a zatim naredne godine kreće se sa remontom terminala u Mostaru.

Da li je istina da je Operator terminali Federacije za 17 godina uspio obnoviti tek 3% prijeratnih kapaciteta za skladištenje nafte?

Prijeratni kapaciteti nisu potrebni cijelo privredi Bosne i Hercegovine, a kamoli Federaciji. Trebam podsjetiti da u trenutku kada sam postao ministar imali smo potpunu blokadu i nismo imali riješeno niti jedno imovinsko-pravno pitanje kada se radi o terminalima da se upišu u naše vlasništvo. Mi smo to uspjeli sa terminalima Živinice, Bihać i Mostar. Obnovili smo dva terminala, a sada krećemo u obnovu najvećeg terminala u Blažuju.

Kako je ovo preduzeće Operator terminali Federacije od osam ljudi danas naraslo na preko 100 zaposlenih?

Milsim da je to tačan podatak. To je apsolutno potreban broj zaposlenih.

Građani se plaše i najave poskupljenja struje, nakon obećanja rudarima da će im biti povećane plate. Ima li opravdanja za takav strah?

Što se tiče cijene električne energije, ponavljam da neće biti povećanja cijena do kraja 2022 godine. Isto tako do kraja 2022. neće biti povećanja cijena za privredu. Jučer sam dobio zahtjev od Energoinvesta za povećanje cijene plina za 21,7%, to će vjerovatno biti na narednoj sjednici Vlade FBiH.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...