RAZMOTAJTE KABLOVE I POTRAŽITE UTIČNICE: Evropski parlament izglasao zabranu prodaje novih auta na benzin i dizel od 2035.

Zastupnici su podržali prošlogodišnji prijedlog Evropske komisije za stopostotno smanjenje emisija ugljičnog dioksida novih automobila do 2035. i od te godine onemogućila bi se prodaja vozila na fosilna goriva u Uniji. Prijedlozi nekih zastupnika da se cilj smanji na 90 posto do 2035. odbijeni su.

  • Auto

  • 08. Jun. 2022  08. Jun. 2022

  • 0

Zastupnici u Evropskom parlamentu danas su većinom glasova podržali zabranu prodaje novih vozila na benzin i dizel od 2035. kako bi se ubrzao prijelaz Evrope na električna vozila. Glasovanje je u skladu s ključnim planovima Europske unije da do 2030. godine smanji ukupnu emisiju za 55 posto, u usporedbi s razinama iz 1990. godine, što je cilj koji zahtijeva brže smanjenje emisija u industriji, energetici i prijevozu.

Zastupnici su podržali prošlogodišnji prijedlog Evropske komisije za stopostotno smanjenje emisija ugljičnog dioksida novih automobila do 2035. i od te godine onemogućila bi se prodaja vozila na fosilna goriva u Uniji. Prijedlozi nekih zastupnika da se cilj smanji na 90 posto do 2035. odbijeni su.

Zakon još uvijek nije konačan

Zakon još nije konačan. Današnje glasovanje tek potvrđuje poziciju parlamenta za nadolazeće pregovore s državama članicama oko konačnog zakona.

Namjera je ubrzati prijelaz Europe na električna vozila i ohrabriti proizvođače automobila da više ulažu u elektrifikaciju, što je dodatno potaknuto drugim zakonom koji će od država članica zahtijevati da postave milione stanica za punjenje električnih vozila.

„Kupovati i voziti automobile s nultom emisijom postat će jeftinije za potrošače”, rekao je Jan Huitema, glavni pregovarač parlamenta zadužen za tu politiku.

Forda i Volva podržali plan, njemačka industrija protiv

Proizvođači poput Forda i Volva javno su podržali plan EU-a kojim bi se obustavila prodaja vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem do 2035. a drugi, uključujući i Volkswagen, nastoje prestati prodavati takva vozila u Europi do tog datuma.

No, elektronička pošta, koju je Reuters vidio, pokazuje da su interesne skupine iz automobilske industrije, uključujući i Njemačko udruženje automobilske industrije VDA, lobirale za odbacivanje cilja do 2035. Te su skupine poručile da takav plan kažnjava alternativna goriva s niskim razinama emisije ugljika i da je prerano za takvo obvezivanje zbog neizvjesnog uvođenja infrastrukture za punjenje.

„Naši stavovi su transparenti. Naša je misija razviti najbolja rješenja sa svima uključenima”, rekao je glasnogovornik VDA-a.

Prodaja smanjena usred nestašice poluvodiča

Električni automobili i plug-in hibridna vozila činila su 18 posto novih osobnih automobila prodanih u Uniji prošle godine, no sveukupna prodaja automobila smanjena je usred nestašice poluvodiča, podaci su Europskog udruženja proizvođača automobila.

Četvrtinu emisija stakleničkih plinova koji su odgovorni za zagrijavanje planeta, u Europi potječu od prijevoza, a razina stakleničkih plinova u tom sektoru posljednjih godina je porasla što otežava napore da se izbjegnu opasne razine klimatskih promjena.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...