TEŽAK UDARAC NAJPOPULARNIJEM SVJETSKOM STREAMING SERVISU: NETFLIX za samo dva mjeseca izgubio nevjerovatan broj pretplatnika...

Nova sezona hit drame postigla je fenomenalan uspjeh i možda je pomogla u zaustavljanju egzodusa Netflixovih korisnika.

  • Kultura

  • 20. Jul. 2022  20. Jul. 2022

  • 0

Nakon što je dugo vladao kao kralj streaminga, Netflix se suočava s teškom borbom da zadrži svoju krunu. Kako se broj ljudi koji su napuštali ovu uslugu ubrzavao, Netflix je izgubio gotovo milion pretplatnika između aprila i jula. Ali to nije bilo onoliko koliko se div streaminga bojao.

Upitan što je moglo zaustaviti daljnji pad broja pretplata, izvršni direktor tvrtke, Reed Hastings, rekao je: "Da postoji samo jedna stvar, mogli bismo reći 'Stranger Things'."

Nova sezona hit drame postigla je fenomenalan uspjeh i možda je pomogla u zaustavljanju egzodusa Netflixovih korisnika.

Tvrtka je u aprilu izvijestila o prvom gubitku pretplatnika od 2011., što je vijest popraćena stotinama otpuštanja radnika. Suparnici osporavaju njegovu dominaciju, dok su poskupljenja uzela danak. Gubici pretplatnika prijavljeni u utorak bili su najveći u historiji tvrtke, s najvećim brojem otkaza u tromjesečju u SAD-u i Kanadi, a slijedi ih Evropa.

Guy Bisson, izvršni direktor u Ampere Analysisu, rekao je da je "neizbježno" da će Netflix početi popuštati stisak tržišta. "Kada ste vodeći, postoji samo jedan smjer u kojem možete ići, pogotovo kada se pokrene velika količina konkurencije, a to je ono što je Netflix vidio u posljednjih nekoliko godina", rekao je.

To je velika promjena za Netflix, koji je godinama uživao u naizgled nezaustavljivom rastu, jer je revolucionirao način na koji ljudi diljem svijeta konzumiraju zabavu.

Njegov položaj globalnog behemota učvrstio se kada je 2020. izbila pandemija i ljudi, zaglavljeni kod kuće s nekoliko drugih opcija za zabavu, pohrlili su uz čudovišne hitove poput Squid Game i The Crown.  Ali dok se vraćaju predpandemijske navike, Netflix se bori da privuče nove registracije - i održi lojalnost postojećih članova, pogotovo jer kriza troškova života dovodi do stezanja remena.

Kompanija se također suočava sa oštrom konkurencijom poput Apple TV-a, HBO Maxa, Amazon Primea i Disneya+. Netflix je nekad bio onaj koji ometa, zbog čega su trgovine za iznajmljivanje videa poput Blockbustera postale suvišne. Ali onaj koji ometa brz postane onaj kojeg ometaju. Netflixov potez da poskupi svoje usluge također je odbio neke kupce.

Rast cijena još 'rizičniji'

"Standardni" paket u SAD-u - koji omogućuje ljudima u istom domu gledanje na dva uređaja istovremeno - sada košta 15,49 dolara, u odnosu na 14 dolara u januaru i samo 11 dolara u 2019.

U Ujedinjenom Kraljevstvu, osnovni i standardni paketi porasli su od januara za £1 mjesečno na £6,99 odnosno £10,99.

"U jednom trenutku, da, doći će do praga na kojem će značajan broj ljudi reći da je dosta", rekao je g. Bisson. "Zbog dodatnog izbora... poskupljenja su riskantnija strategija."

Za sada, ankete sugeriraju da Netflix uspijeva vratiti veći udio „dezertera“ od svojih rivala. Mnoga kućanstva također ga nastavljaju identificirati kao opciju streaminga koju bi zadržali kada bi bili prisiljeni imati samo jednu.

Sve u svemu, tvrtka je krajem juna imala otprilike 220 miliona pretplatnika - još uvijek daleko više od svoje najbliže konkurencije. No kompanija, koja je dugo navikla na dvoznamenkasti rast, bori se sa svojim najozbiljnijim usporavanjem u godinama, s prihodom u tromjesečju od aprila do juna od 7,9 milijardi dolara, što je samo 8,6% više u odnosu na prošlu godinu.

Vrijednost dionica tvrtke pala je za više od 60% do sada ove godine, budući da su ulagači ljuti na njene izglede. "Gubitak Netflixovih pretplatnika bio je očekivan, ali to ostaje bolna tačka za tvrtku koja u potpunosti ovisi o prihodima od pretplate od potrošača", rekao je analitičar Insider Intelligencea Ross Benes. "Netflix je još uvijek lider u video streamingu, ali ako ne pronađe više franšiza koje imaju širok odjek, na kraju će se boriti da ostane ispred konkurenata koji žele njegovu krunu."

Kompanija je navela da će ubrzati rast s novom uslugom podržanom oglasima i smanjenjem dijeljenja lozinki - što je prema jednoj studiji koštalo Netflix 6 milijardi dolara godišnje.

Već naplaćuje više za dijeljenje računa u nekim zemljama Srednje i Južne Amerike. Nada se da će ovaj model uspjeti ponoviti u cijelom svijetu. Međutim, tvrtka već godinama zna za probleme s dijeljenjem lozinki i do sada nije uspjela pronaći rješenje.

U svom izvještaju za dioničare, navode da su "ohrabreni ranim saznanjima i sposobnošću da potrošače pretvorimo u plaćeno dijeljenje u Latinskoj Americi".

Dodali su da očekuju da će njihova jeftinija opcija podržana reklamama biti lansirana početkom 2023., na "nekolicini tržišta gdje je potrošnja na reklamiranje značajna".

"Kao i većina naših novih inicijativa, naša je namjera pokrenuti je, slušati i učiti te brzo ponavljati kako bismo poboljšali ponudu", rekli su. Oglasna usluga ima potencijal privući postojeće kupce koji su skloni otkazati uslugu zbog poskupljenja, kao i nova kućanstva koja oklijevaju vezati se za pretplatu bez gledanja, rekao je gospodin Bisson.

Netflixu bi trebalo biti moguće zaraditi isti iznos novca - ili više - po korisniku nego što je to učinio oslanjajući se na pretplate, dodao je. "Pod pretpostavkom da to dobro shvate - a pod time mislim na cijenu... i količinu oglašavanja - onda je to potencijalno snažan strateški potez za njih", rekao je.

No, dodaje da je njegova najvažnija zadaća osigurati dobar materijal za gledanje - posao koji postaje sve teži kako pokušava doprijeti do sve šire publike.

Nove prijave u SAD-u, na primjer, dolaze od sve starije publike, s drugačijim ukusima od mlađih gledatelja. "Oni se sve više natječu za tu opću publiku, tako da širina sadržaja koji je potreban postaje puno šira i zato mislim da ljudi govore 'sada ima puno stvari koje mi se ne sviđaju'", rekao je Bisson. – To je jako velik izazov.

Netflix treba "češće hitove", smatra Eric Steinberg iz Whip Media, dodajući da Netflix ima prostora za eksperimentiranje s nevjerovatnim izdanjima kako bi zadržao svoje pretplatnike.

Tvrtka je već poduzela korake u tom smjeru puštanjem epizoda četvrte sezone Stranger Thingsa u dvije serije ove godine, ali "pritisak je veliki", rekao je.

"Oni više nemaju pješčanik za sebe. U inflacijskom okruženju kao što je ovo u kojem se mi nalazimo, kao i u odličnom programiranju (kod konkurencije), ljudi će još jednom razmisliti koliko su spremni platiti."

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...