"NA POS'O ODMAH": S kojim SLOGANIMA političke partije iz RS idu na izbore

Komunikolog Mladen Bubonjić iz Banja Luke ističe da je vidljivo da se opet potežu nacionalna pitanja, i da nacionalizam igra glavnu ulogu kada je riječ o političkom marketingu

  • Politika

  • 23. Avg. 2022  

  • 0

Slogani s kojim će političke partije iz bh. entiteta RS od 2. septembra, kada zvanično počinje predizborna kampanja, pokušati da privuku simpatije građana već su poznati, a kod većine njih, kao i prethodnih godina, ističe se riječ Srpska.

"Na pos’o odmah", "Republika Srpska mora da se brani", "Jer volimo Srpsku", "Srpska iznad svega", "Srpska su ljudi", "Živjećeš bolje", "Za bolju Srpsku", "Treći put DNS".

Iako se na osnovu slogana teško može razaznati kojoj političkoj stranci pripada koji slogani, u političkim partijama misle potpuno drugačije, piše Srpskainfo.

Obrazloženja

Tako SNSD na izbore izlazi sa sloganom “Jer volimo Srpsku”, a lider te stranke Milorad Dodik je poručio da će “biti patriota, zalagati se za očuvanje ekonomskog sistema i stabilnosti u Srpskoj”.

"U ovoj trci koju trčimo jedino je važna RS. Ne smijemo da bježimo od toga da kažemo gdje god odemo da volimo RS", rekao je Dodik prilikom predstavljanja slogana.

Slogan najveće opozicione stranke – SDS glasi "Živjećeš bolje", a lider te partije, Mirko Šarović, poručuje da je direktno usmjeren biraču.

"Oni koji nam se pridruže živjeće bolje. U RS se danas živi loše. Svaki čovjek, svaka porodica u RS želi da živi bolje. Sa SDS naš narod može da živi bolje. U RS se može živjeti bolje", rekao je Šarović.

"RS mora da se brani", slogan je PDP za predstojeće izbore. Iz ove stranke su poručili da je "Banja Luka odbranjena", a da su sada svi spremni da brane cijelu RS od SNSD, kriminala, korupcije i svega onoga što sadašnja vlast nosi sa sobom.

"I zato RS mora da se brani", poručeno je sa skupa PDP tokom predstavljanja izbornog slogana.

Poruke

Ujedinjena Srpska na izbore izlazi sa sloganom "Srpska su ljudi".

"Smatramo da bez ljudi ništa ne vrijedi i radićemo da u RS bude više ljudi kako bi ona opstala. Potpis naše kampanje je 'Jedino Srpska', jer smatramo da je svaka druga politika, politička partija koja nije srpska, i svaka druga opcija koja nije srpska – pogubna za RS", rekao je lider US, Nenad Stevandić.

Jedan od rijetkih slogana iz kojeg nije teško pogoditi kojoj stranci pripada je "Treći put – DNS".

Lider te stranke, Nenad Nešić, poručio je da su spremni da budu ključ promjena u RS, kojoj je potreban treći put na kojem se narod neće dijeliti na “lopove” i “izdajnike” već će se sabirati i ujediniti u ljubavi prema RS.

"Treći put DNS je put bez mržnje, besmislenih svađa, podjela i nudi RS okrenutu razvoju, napretku i ljudima", istakao je Nešić.

Slogan SPS glasi "Srpska iznad svega", a iz ove stranke su poručili da on "iznad svega objedinjuje politike i programske ciljeve" ove stranke, koji su okrenuti mladima, radnicima, borcima, penzionerima i demografskoj i privrednoj obnovi RS.

"Naše politike i naš program podrazumijevaju da ništa nije važnije od interesa RS i zato smo izabrali slogan koji jasno govori za šta se borimo", naveli su u ovoj stranci.

Sličnim su se rukovodili i u Socijalističkoj partiji, koja na izbore izlazi sa sloganom "Za bolju Srpsku".

Za pobjedu bitno nešto drugo

Šef Centra za edukaciju SNS i stručnjak za politički marketing iz Beograda, Milan Stevanović Piksel, ističe da slogani nisu toliko bitni za vođenje kampanje.

"Dobar slogan je onaj koji se ponovi hiljadama puta i onda ispadne dobar. Slogani koji će se vidjeti u RS u predizbornoj kampanji su standardni slogani. Ne vidim tu neku veliku razliku", kaže Stevanović za Srpskainfo.

alt

Milan Stevanović Piksel

Dodaje da nijedan slogan nikada nije pobijedio niti mnogo pomogao u kampanji.

Stevanović ističe da bi slogan trebao da bude kondenzovana poruka te stranke, kako bi građani na neki način mogli da prepoznaju kojoj stranci taj slogan pripada.

"Znači, da bude konzistentan s porukom u kampanji. U poruci se nalaze razlozi zašto glasati za tu stranku. Često mi se dešavalo da dođe neko i kaže 'imam genijalan slogan'. Ne, to ne može da pobijedi. Pobjeđuje veliki rad, upornost, dobra poruka i terenski rad, a ne slogan", zaključuje Stevanović.

Manjak ideja

Na pitanje šta se može iščitati iz slogana političkih partija, komunikolog Mladen Bubonjić iz Banja Luke ističe za Srpskainfo da je vidljivo da se opet potežu nacionalna pitanja, i da nacionalizam igra glavnu ulogu kada je riječ o političkom marketingu, odnosno porukama koje se šalju od strane političkih stranaka.

"Ništa novo, sve je isto kao i ranijih godina", kaže Bubonjić.

alt

Mladen Bubonjić

Dodaje da stranke, za razliku od prošlih lokalnih izbora gdje su slogani više odgovarali opštim izborima, ovaj put "nisu miješale babe i žabe".

"Tako da su bar tu 'pogodili'", ističe Bubonjić.

On kaže da se s druge strane još jednom potvrđuje ono što je i ranije govorio, da je primjetna oseka političkih ideja, što se reflektuje i u oblasti političkog marketinga i uopšte političke komunikacije.

"Možemo da vidimo reciklažu i prepakivanje ideja, neke slogane koji sugerišu na neke prethodne, čak ne iz istih političkih opcija. Ovo je samo još jedna potvrda da je sve manje ideja u političkom marketingu", navodi Bubonjić.

Osim što će na osnovu slogana političkih stranaka birači u Srpskoj teško moći da shvate kako i na koji način političari misle da riješe njihove probleme, Srpskainfo je ranije pisala kako je vidljivo da se manje-više u krug vrte jedni te isti slogani, koji su isti ili slični kao oni koje koriste političke partije u Srbiji.

"Bez dileme – Srpska prije svega"; "Okupljanje za Srpsku"; "Srpska po mjeri svih građana"; "Naprijed Srpska"; "Srpska zauvijek"; "Snaga Srpske"; "Srpska mora bolje" … – samo su neki od slogana korišteni proteklih godina u RS. Isti ili slični slogani korišteni su i u Srbiji, samo što je umjesto "Srpska" na njima stajalo "Srbija".

Autentičan slogan

Nebojša Vukanović, lider liste "Za pravdu i red", za izbore je izabrao slogan po kojem je već duže vrijeme prepoznatljiv u Srpskoj – "Na pos’o, odmah". Skoro da nema građanina u Bosni i Hercegovini koji kada čuje rečenicu "na pos’o, odmah" ne pomisli na Vukanovića i sad već čuvenu scenu kada je u centru Trebinja galamio na sudiju koji je sjedio u kafiću u toku radnog vremena.

"Treba svi da radimo i da se pokrene sistem. Ovi natrpani u administraciji, koji sada leže i primaju platu, treba da počnu raditi u interesu naroda. S druge strane, treba zaposliti narod i mlade koji nemaju posla i idu napolje. Svakako da je slogan odabran nakon što sam snimio video s trebinjskim kadijama", poručio je Vukanović za Srpskainfo.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...