Ekonomija
UPUĆENO PARLAMENTU FEDERACIJE BiH: Kanton Sarajevo opet traži zaduženje od 35 miliona eura za gradski saobraćaj
25. Feb. 20240
Direktor sarajevskog preduzeća GRAS Senad Mujagić je objasnio zašto nema dovoljno tramvaja i kako se planira riješiti ovaj problem koji je posebno izražen u posljednjih nekoliko dana.
Društvo
12. Okt. 2022
0
Direktor sarajevskog preduzeća GRAS Senad Mujagić je objasnio zašto nema dovoljno tramvaja i kako se planira riješiti ovaj problem koji je posebno izražen u posljednjih nekoliko dana.
Problem je izraženiji nakon što je nedavno u promet puštena rekonstruisana tramvajska pruga od Ilidže do Čengić Vile, tj. od kada su tramvaji počeli ponovo saobraćati od Ilidže do Baščaršije. Građani dugo čekaju na dolazak tramvaja, ponekad i duže od 20 minuta. I kada vozilo dođe na stanicu dešava se da nije moguće ući u njega, jer se u njemu već nalazi veliki broj putnika.
To je slučaj uprkos tome što autobusi saobraćaju od Ilidže do Baščaršije. Razlog za to jeste i to što se mnogi odluče za prijevoz tramvajem da bi izbjegli gužve u saobraćaju motornih vozila i zbog toga što se uglavnom koriste tramvaji s dva vagona koji nisu odgovarajući trenutnom broju putnika. Navedeni problemi postojali su i prije početka rekonstrukcije pruge, ali nisu bili toliko izraženi.
Direktor GRAS-a Senad Mujagić je u izjavi za Klix.ba ukazao da od Ilidže do Baščaršije trenutno saobraća 17 tramvaja te da to nije dovoljno, odnosno da su potrebna 44 vozila. To je istakao kao razlogom zašto na spomenutoj liniji saobraćaju i autobusi.
Naglasio je da se radi na rješavanju ovih problema, i to nabavkom rezervnih dijelova iz Turske za tramvaje koje je donirao turski grad Konya, a koji imaju tri vagona i koji su najduži u odnosu na ostale GRAS-ove tramvaje. Napomenuo je da je to trenutno, privremeno rješenje do dolaska novih tramvaja. Podsjetio je da su postojeći tramvaji vrlo stari.
"To je trenutno rješenje do isporuke novih tramvaja, a koje očekujemo sljedeće godine. Prosječna starost tramvaja je 35 godina i zbog toga se često kvare. Nemamo dovoljno vozila za liniju od Ilidže do Baščaršije", izjavio je.
Podsjećamo, Kanton Sarajevo je prošle godine potpisao ugovor o kupovini 15 novih tramvaja švicarskog proizvođača Stadler, a čija je ukupna cijena 34 miliona eura. Najavljeno je da bi isporuka prvih vozila, koja će imati tri vagona, trebala početi u novembru sljedeće godine, a novac za njihovu kupovinu je osiguran kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Tramvaji se proizvode prema potrebama Kantona Sarajevo. Razmatra se dodatna kupovina novih tramvaja.
Tramvaji švicarskog Stadlera koje je kupio Kanton Sarajevo (Foto: Vlada KS)U međuvremenu se nastavlja rekonstrukcija tramvajske pruge, što košta 20 miliona eura, a novac je također osiguran kreditom EBRD-a. Nakon što je završena rekonstrukcija od Ilidže do Čengić Vile, sljedećih dana trebala bi početi rekonstrukcija od Čengić Vile do Marijin Dvora, tj. do Željezničke stanice. Tokom izvođenja radova, tramvaji će saobraćati od Ilidže do Čengić Vile, a od Čengić Vile do Baščaršije autobusi.
Izvođač radova je konzorcij kineskih kompanija China Shandong International Economic & Technical Cooperation Group Ltd. i China Railway No.10 Engineering Group. Rok za završetak radova je do septembra sljedeće godine, a radovi su počeli krajem augusta prošle godine.
Tokom sljedeće godine trebala bi početi izgradnja tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice, i to nakon što je prošli mjesec odlučeno da će ovu dionicu pruge graditi konzorcij turskih kompanija Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi A.S. i Yapiray Demiryolu Insaat Sistemleri ve Ticaret. Izgradnja će koštati više od 20 miliona eura, a i za ovaj projekat je novac osiguran kreditom EBRD-a.
Za očekivati je da će nakon realizacije spomenutih i drugih najavljenih projekata, kao što je adaptivno upravljanje saobraćajem, javni prijevoz biti znatno bolji nego što je sada.
Ekonomija
UPUĆENO PARLAMENTU FEDERACIJE BiH: Kanton Sarajevo opet traži zaduženje od 35 miliona eura za gradski saobraćaj
25. Feb. 20240
Društvo
ADNAN ŠTETA SE POHVALIO: Nastavljena isporuka novih Stadlerovih tramvaja
27. Jan. 20241
Društvo
ZAVRŠENA REKONSTRUKCIJA PRUGE: Od večeras tramvaji voze od Ilidže do Baščaršije (VIDEO)
03. Sep. 20230
Mini market
GRADONAČELNICA ODUŠEVLJENA: "Briljantni Šteta pomjera granice, svima nama pokazao je put…"
27. Avg. 20231
Regija
PREOKRET U ISTRAZI: Novinar Timesa otkriva - Svjedokinja s mjesta zločina prepoznala Legiju na fotografiji…
Prije 12 min0
Evropa
BJELORUSKI DIKTATOR ALEKSANDAR LUKAŠENKO: "Naša je stvar s Putinom kako koristiti nuklearno oružje…“
Prije 26 min1
Jeste li znali
ZABORAVLJENI BOSANAC UŠAO JE U LEGENDU: Priča o najmlađem vojniku Prvog svjetskog rata, neustrašivom junaku kojeg je život odveo daleko od rodne grude…
Prije 33 min0
Zabava
VIC DANA: Šulić razdragano skakutao oko šefa Dodika, pa mu pokušao ispričati vic…
Prije 35 min0
Društvo
KRHKO JE (NE)ZNANJE: Ministar Ramo Isak priznao sve –„Dobio sam informaciju da ćemo putem depeše dobiti informaciju šta se dešava…“
23. Apr. 20241
Društvo
NOVE IZMJENE U ŠKOLAMA: Neće više biti jedan razred, učionica ispunjena do posljednjeg mjesta
22. Apr. 20240
Društvo
MAJKE SREBRENICE ZAHVALILE PREDSJEDNICI KOSOVA: "Ovakav govor pamtiće generacije, hvala vam!" (VIDEO)
23. Apr. 20249
Društvo
OTVORENO PISMO GENERALNOJ SKUPŠTINI UN-a: Nacionalistička reakcija koju danas susrećemo na ulicama RS-a je zastrašujuća. Histeričnom retorikom i oštrim govorom mržnje podstiče se...
Prije 22h1
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.