ADNAN ŠTETA O JAVNOM GRADSKOM PREVOZU U SARAJEVU: "Cilj je da trolejbuski i tramvajski saobraćaj radi 0-24h"

Prošlog ljeta su krenule pripreme za gradnju prve transvezle koja bi značajno trebala poboljšati transport ljudi i roba te rasteretiti grad od gužve.

  • Ekonomija

  • 11. Apr. 2023  11. Apr. 2023

  • 1

Adnan Šteta, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo govorio je za N1 o novinama u saobraćaju: kakav je napredak gradnje tunela Kobilja glava na prvoj transverzali, kako napreduju radovi na izgradnji pruge Ilidža-Hrasnica kao i o planovima i ciljevima za generalni saobraćaj u Kantonu Sarajevo.

Prošlog ljeta su krenule pripreme za gradnju prve transvezle koja bi značajno trebala poboljšati transport ljudi i roba te rasteretiti grad od gužve.

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo, Adnan Šteta ističe da su se susreli sa mnogim izazovima prilikom gradnje uključujući terenske probleme obzirom da se tunel “radi ispod kuća” kao i pravnoimovinska pitanja koja su na mnogim mjestima duž planiranog puta ostale neriješena.

Šta je sa trolejbusima?

“Često je pod fokusom sama gradnja, a gradnju ne možete raditi bez dozovole”, naglasio je Šteta.

Iako je cestogradnja ta koja ide jako sporo, proces pravoimovinskog odnosa dodatno usporava izgradnju. Potrebne su dozvole obzirom da dionice puta uključuju naseljena područja i privatne posjede.

“Ne želimo da uskratimo nijedno pravo građanina, međutim, ne možemo biti taoci da 20, 50, 100 kvadrata određene zemlje koči razvoj Bosne i Hercegovine”, rekao Šteta za N1.

Kako navodi, radovi teku po propisima, a očekivanja su da će završiti kao što je i planirano: dvije godine od početka radova, a to je ljeto naredne godine.

Ovaj “kapitalni projekat” koji podrazumijeva ne samo izgradnju tunela već i kilometar saobraćajnice od Šipa kao i izlaz do Hotonja, aktuelan je od kraja sedamdesetih godina.

“Čekalo se 40 godina da mi dođemo u fazu gradnje”, kazao je on i dodao “bez kvalitetne infrastrukture, protoka saobraćaja i javnog prevoza ne možemo popraviti kvalitet života ljudi ovdje”.

Izgradnjom prve transverzale bi se ubrzao saobraćaj jer bi putovanje trebalo trajati 4-5 minuta (naravno, ne u vrijeme velkih gužvi).

Sljedeći cilj ministarstva za saobraćaj jeste vraćanje trolejbuske mreže u Vogošću koja je 30 godina van funkcije.

“Tender je raspisan, dobili smo ponude i evaluacija ponuda je u završnoj fazi. U narednih mjesec dana ćemo imati izvođača”.

Šteta naglašava da je cilj ovih projekata povezati sve opštine u Kantonu Sarajevu jednim prevoznim sredstvom do centra Sarajeva.

“Sa željeznicama smo povezali i Ilijaš, tako da građani mogu koristiti samo jedan prijevoz do grada”, pojasnio je.

U grad je došlo 25 novih trolejbusa, a kako kaže ministar Šteta, u planu je raspisivanje nabavke novih 10 trolejbusa.

“Kada produžimo trolejbusku mrežu do Vogošće, trebat će nam još trolejbusa”, objasnio je.

Planovi za tramvajsku prugu

Izgradnja tramvajske pruge Ilidža-Hrasnica kreće ovog ljeta i rok je 18 mjeseci od početka radova. Za ovaj projekat su dobili građevinsku dozvolu.

“Tu smo odabrali izvođača, u naredne dvije sedmice bit će prvi radni sastanci sa izvođačem, a nakon toga ide potpisivanje ugovora”, kazao je on.

Radit će se i nova stajališta – deset sa jedne, deset sa druge strane.

Šteta je istakao da je rok za rekonstrukciju pruge prema gradu 2 godine. “I ja vjerujem da ćemo biti u roku”, dodao je.

“Završili smo prvu funkcionalnu jedinicu od Ilidže do Čengić Vile, sada radimo drugu od Čengić Vile do tehničke škole, a plan završetka radova je kraj augusta”, rekao je on.

Šteta je istakao da se uređuju i sve raskrsnice oko pruge, pravit će se parkovi i saditi drveće.

Međutim, novih stajališta neće biti. Ugovor o dva stajališta koja su rekonstruisana je prekinut 2020. godine kada je ugovor istekao, a nije se dalje produžio. Nova stajališta su do tri puta skuplja od ugovorenih 2018. godine, a finansija za njih još uvijek nema.

“Stajališta će biti tema, ali ne sa nekim prevelikim ulaganjima”, dodao je.

Ipak, na već postojećim stajalištima zamijenit će se stakla, stavit će se korpe za smeće  kao i nove klupe.

“Imamo naručenih 15 novih tramvaja. U planu je nabavka 8-9 dodatnih tramvaja, a cilj je da 2025. godine imamo 50 tramvaja – 25 novih i 25 već postojećih….Danas ih imamo samo 16”, rekao je Šteta.

Cilj ministarstva je da tramvaj vozi svake 2-3 minute i da trolejbuski i tramvajski saobraćaj rade 24h.

Za sarajevsku prugu je rekao da je “jedna od najljepših pruga u ovom dijelu Evrope”.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 1

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...