KAO ISPOD ČEKIĆA: Najbolje očuvana Škoda Favorit na svijetu vratila se kući, prešla je samo….

Automobil još ima originalne plastičnu zaštitu na sjedalima.

  • Auto

  • 05. Maj 2023  

  • 0

Prije trideset godina ponosna vlasnica dovezla je novu Škodu Favorit kući iz izložbenog salona u Atini. Prešla je 34 kilometra bez problema, ali nakon što je parkirala automobil u garaži u blizini svoje kuće, jednostavno je odlučila da vožnja nije za nju. Tako je u jednoj podzemnoj garaži u atinskom predgrađu spavala možda najočuvanija Škoda Favorit na svijetu. Prije nekoliko dana automobil se vratio u zemlju u kojoj je i napravljen, u Češku. 

alt

– Neko je u Grčkoj otkrio auto u jesen 2022. i stavio ga na aukciju. Kad sam to vidio, pomislio sam da moram kupiti ovaj dio povijesti – priča vozač utrka i novi vlasnik Škode Jiří Mičánek Junior.

alt

Na aukciji je nadmašio sve svoje suparnike. U posljednjoj fazi bili su samo on i još jedan češki vozač, Boris Vaculík, koji se takmičio na reliju Dakar.

alt

– Kada smo saznali da smo ostali samo nas dvoje, nazvali smo jedan drugoga i rekli koji su naši limiti ponude. Moja je bila viša, pa smo se dogovorili da nećemo dizati cijenu – kaže Jiří kroz smijeh.

Automobil ga je koštao 24.000 eura. To je oko šest puta više nego što je koštao 1993. godine kada je proizveden, ali, naravno, treba uračunati i inflaciju. Originalne plastične presvlake nisu čak ni uklonjene sa sjedala.

alt

Dva mjeseca kasnije, Škoda Favorit je u transportnom kontejneru stigla u Frankfurt, gdje ju je novi vlasnik preuzeo. On ne planira puno voziti Škodu, cilj je da je što dulje zadrži u izvornom stanju. Tri desetljeća u javnoj garaži u Atini ostavila su ogrebotine na laku od drugih automobila, odnosno neopreznih vozača. Osobito su vidljivi na rubovima vrata.

alt

Grčki trgovac, vjerovatno na zahtjev vlasnice, opremio je automobil nekim dizajnerskim dodacima: imitacijom drvenog ukrasa na armaturnoj ploči i tada modernim naljepnicama u boji koje kopiraju linije bokova automobila. Inače, to je osnovna LX verzija. Ispod poklopca motora ima motor 1,3 litreni benzinac s 40 kW.

https://revijahak.hr/wp-content/uploads/2023/05/DSC3310_3900083c-1920x1281-1.jpg

U njega je ugrađeno elektronsko ubrizgavanje goriva marke Bosch, koje je zamijenilo originalni karburator. Jedino što je novi vlasnik napravio na motoru je, naravno, promjena akumulatora, ulja i filtera.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...