Ekonomija
IZ AUTOCESTA FBiH OBJASNILI: "Za tri godine Sarajevo će biti spojeno sa Savom, a za pet s dolinom Neretve"
21. Maj 20231
Proces izgradnje autoceste od južnog dijela Mostara prema sjeveru od ključnog je značaja za Federaciju BiH, odnosno cjelokupnu trasu Koridora 5C, zbog nekoliko razloga, počevši od ekonomskih, pa do građevinskih.
Ekonomija
07. Maj 2023
0
Uoperativnom uredu JP Autoceste FBiH održan je sastanak na temu dinamika izrade projektne dokumentacije za izgradnju dionica izlaz iz tunela Prenj – Mostar sjever i Ovčari – ulaz u tunel Prenj, u sklopu Koridora 5C.
Ovom prilikom prezentirani su idejni projekati koji se nalaze u završnoj fazi. (Tunel Prenj u dužini od preko 10 kilometara je najsloženiji projekt na Koridoru 5C).
Proces izgradnje autoceste od južnog dijela Mostara prema sjeveru od ključnog je značaja za Federaciju BiH, odnosno cjelokupnu trasu Koridora 5C, zbog nekoliko razloga, počevši od ekonomskih, pa do građevinskih.
Obje ove dionice nalaze se u Hercegovačko-neretvanskom kantonu. Projekati su od velikog značaja za razvoj lokalnih zajednica koji će omogućiti brže, sigurnije i udobnije saobraćanje.
Prema planiranoj dinamici, po završetku izrade glavnih projekata, JP Autoceste FBiH će početkom 2024. godine raspisati tendere za odabir izvođača za ove dionice.
Izlaz iz tunela Prenj – Mostar sjever
Trasa počinje nakon izlaska iz tunela Prenj i nastavlja se u smjeru Mostara gdje završava sa petljom Mostar sjever. Ukupna dužina dionice je 12,34 km. Visinska razlika od početka do kraja je oko 439 m.
Projekt se nalazi na području s izrazito nepovoljnim geomorfološkim uvjetima. Teren je brdovit s vrlo strmim padinama gdje je 40 % dionice projektovano na mostovima /vijaduktima i tunelima. Pored glavne trase isprojektovan je i prateći uslužni objekat – odmorište, pet servisnih cesta kao i odlagalište inertnog materijala.
Na čitavoj dionici projektovano je šest tunela (tri tunela po osovini), šest mostova (tri mosta po osovini) kao i šest potpornih konstrukcija. Najduži je vijadukt M10 – Seočka draga sa dužinom od 474 metara dok je najduži tunel Orlov kuk, lijeve tunelske cijevi dužine 2197 metara. Maksimalni nagib na dionici iznosi 4,4%.
Izrada projektne dokumentacije finansira se grant sredstvima Evropske komisije, a za projektanta je izabrana IPSA Institut d.o.o. Sarajevo.
Ovčari – ulaz u tunel Prenj
Trasa počinje petljom Ovčari neposredno prije grada Konjica i prelaskom magistralne ceste M-17 nastavlja se kroz dva tunela prema naselju Bijela i dalje prema planini i tunelu Prenj. Ukupna dužina dionice je 10,32 km.
Ovo je jedna od najtežih dionica autoceste na Koridoru 5C.
Projekt se nalazi na području s izrazito nepovoljnim geomorfološkim uvjetima. Teren je brdovit sa vrlo visokim usponima gdje je ukupna dužina otvorene trase 6,8 km sa maksimalnim usponom od 6 posto. Na dionici je ukupno projektovano pet vijadukata od kojih je najduži vijadukt broj 5 sa dužinom lijeve osovine 590 metara i desne osovine 610 metara. Projektovana su i dva tunela ukupnih dužina tunelskih cijevi 1853 metra lijevog kolovoza i 1740 metara desnog kolovoza.
Na dionici Ovčari-ulaz u tunel Prenj predviđena su dva čvorišta, i to čvorište Ovčari na početku dionice i čvorište Konjic jug, zajedno sa predviđena dva naplatna mjesta. Pored toga projektovano je i jedno odmorište Konjic jug.
Pored ovoga predviđena je izrada dokumentacije za južni priključak grada Konjic na magistralnu cestu M-17 u ukupnoj dužini od L=3,54km sa dva mosta M1 L=380m i M2 L=70m i tunelom dužine L=820m.
Izrada projektne dokumentacije finansira se grant sredstvima Evropske komisije, a za projektanta je izabrana kompanija AIK d.o.o. Banovići.
Ekonomija
IZ AUTOCESTA FBiH OBJASNILI: "Za tri godine Sarajevo će biti spojeno sa Savom, a za pet s dolinom Neretve"
21. Maj 20231
Ekonomija
PROBNO TESTIRANJE: Prvi kamioni prešli preko vijadukta Marijanovića draga (FOTO)
17. Jan. 20230
Ekonomija
OVAKO IZGLEDA NOVA DIONICA KORIDORA 5C: Zbogom prijevoju Ivan (FOTO+VIDEO)
24. Sep. 20221
Ekonomija
UPITNO HOĆE LI RADOVI BITI GOTOVI DO 2028. GODINE: Nedostatak radne snage utječe na dinamiku izgradnje koridora Vc
15. Sep. 20220
Politika
"SUDIJA" BI MOGAO ODSVIRATI KRAJ: "Trojka nije vlast, ona samo su/djeluje u vlasti za potrebe Dodika i Čovića"
Prije 4 min0
Politika
SRBI U FEDERACIJI BiH SE OGRADILI OD DODIKA: Njegove namjere o "mirnom razlazu" Federacije i RS su krajnje nerazumne, to bi moglo dovesti do...
Prije 9 min0
Ekonomija
ZVANIČNO: Uspostavljena direktna aviolinija Skoplje-Sarajevo
Prije 18 min0
Politika
OMEROVIĆ OŠTRO ODGOVORIO SOFTIĆU: "Koja vam ideologija - politička ili vjerska - dozvoljava da podržavate ljude povezane s kriminalnim organizacijama?"
Prije 19 min0
Ekonomija
IZ BOSNE U SVIJET: Veliki dan za bh. kompaniju, krenuo izvoz, potpisan dugoročni ugovor
01. Okt. 20230
Ekonomija
PENZIONERI ČASTE POŠTARE: Evo kad počinje isplata mirovina u Federaciji BiH i koliko iznosi najniža penzija...
Prije 4h0
Ekonomija
WIZZ AIR NASTAVLJA S UKIDANJEM LETOVA IZ BIH: Na redu su linije prema...
01. Okt. 20231
Ekonomija
JEFTINI LETOVI SU SAMO TRIK: Usporedne cijene karata Ryanaira i Wizz Aira otkrivaju sve...
01. Okt. 20230
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.