Ekonomija
POČINJE GRADNJA DIONICA VRIJEDNIH PREKO 2,5 MILIJARDI KM: U igri su i krediti od komercijalnih banaka
08. Apr. 20240
Proces izgradnje autoceste od južnog dijela Mostara prema sjeveru od ključnog je značaja za Federaciju BiH, odnosno cjelokupnu trasu Koridora 5C, zbog nekoliko razloga, počevši od ekonomskih, pa do građevinskih.
Ekonomija
07. Maj 2023
0
Uoperativnom uredu JP Autoceste FBiH održan je sastanak na temu dinamika izrade projektne dokumentacije za izgradnju dionica izlaz iz tunela Prenj – Mostar sjever i Ovčari – ulaz u tunel Prenj, u sklopu Koridora 5C.
Ovom prilikom prezentirani su idejni projekati koji se nalaze u završnoj fazi. (Tunel Prenj u dužini od preko 10 kilometara je najsloženiji projekt na Koridoru 5C).
Proces izgradnje autoceste od južnog dijela Mostara prema sjeveru od ključnog je značaja za Federaciju BiH, odnosno cjelokupnu trasu Koridora 5C, zbog nekoliko razloga, počevši od ekonomskih, pa do građevinskih.
Obje ove dionice nalaze se u Hercegovačko-neretvanskom kantonu. Projekati su od velikog značaja za razvoj lokalnih zajednica koji će omogućiti brže, sigurnije i udobnije saobraćanje.
Prema planiranoj dinamici, po završetku izrade glavnih projekata, JP Autoceste FBiH će početkom 2024. godine raspisati tendere za odabir izvođača za ove dionice.
Izlaz iz tunela Prenj – Mostar sjever
Trasa počinje nakon izlaska iz tunela Prenj i nastavlja se u smjeru Mostara gdje završava sa petljom Mostar sjever. Ukupna dužina dionice je 12,34 km. Visinska razlika od početka do kraja je oko 439 m.
Projekt se nalazi na području s izrazito nepovoljnim geomorfološkim uvjetima. Teren je brdovit s vrlo strmim padinama gdje je 40 % dionice projektovano na mostovima /vijaduktima i tunelima. Pored glavne trase isprojektovan je i prateći uslužni objekat – odmorište, pet servisnih cesta kao i odlagalište inertnog materijala.
Na čitavoj dionici projektovano je šest tunela (tri tunela po osovini), šest mostova (tri mosta po osovini) kao i šest potpornih konstrukcija. Najduži je vijadukt M10 – Seočka draga sa dužinom od 474 metara dok je najduži tunel Orlov kuk, lijeve tunelske cijevi dužine 2197 metara. Maksimalni nagib na dionici iznosi 4,4%.
Izrada projektne dokumentacije finansira se grant sredstvima Evropske komisije, a za projektanta je izabrana IPSA Institut d.o.o. Sarajevo.
Ovčari – ulaz u tunel Prenj
Trasa počinje petljom Ovčari neposredno prije grada Konjica i prelaskom magistralne ceste M-17 nastavlja se kroz dva tunela prema naselju Bijela i dalje prema planini i tunelu Prenj. Ukupna dužina dionice je 10,32 km.
Ovo je jedna od najtežih dionica autoceste na Koridoru 5C.
Projekt se nalazi na području s izrazito nepovoljnim geomorfološkim uvjetima. Teren je brdovit sa vrlo visokim usponima gdje je ukupna dužina otvorene trase 6,8 km sa maksimalnim usponom od 6 posto. Na dionici je ukupno projektovano pet vijadukata od kojih je najduži vijadukt broj 5 sa dužinom lijeve osovine 590 metara i desne osovine 610 metara. Projektovana su i dva tunela ukupnih dužina tunelskih cijevi 1853 metra lijevog kolovoza i 1740 metara desnog kolovoza.
Na dionici Ovčari-ulaz u tunel Prenj predviđena su dva čvorišta, i to čvorište Ovčari na početku dionice i čvorište Konjic jug, zajedno sa predviđena dva naplatna mjesta. Pored toga projektovano je i jedno odmorište Konjic jug.
Pored ovoga predviđena je izrada dokumentacije za južni priključak grada Konjic na magistralnu cestu M-17 u ukupnoj dužini od L=3,54km sa dva mosta M1 L=380m i M2 L=70m i tunelom dužine L=820m.
Izrada projektne dokumentacije finansira se grant sredstvima Evropske komisije, a za projektanta je izabrana kompanija AIK d.o.o. Banovići.
Ekonomija
POČINJE GRADNJA DIONICA VRIJEDNIH PREKO 2,5 MILIJARDI KM: U igri su i krediti od komercijalnih banaka
08. Apr. 20240
Ekonomija
PROJEKAT SE USPJEŠNO PRIVODI KRAJU: Objavljen impresivni video snimak veoma važne dionice na Koridoru 5C vrijedne 56 miliona maraka (VIDEO)
08. Apr. 20240
Ekonomija
DALEKO SMO MI OD EVROPE: Koliko kilometara autoputa ima Bosna i Hercegovina?
17. Mar. 20240
Ekonomija
CESTA OD STRATEŠKOG ZNAČAJA ZA BOSNU I HERCEGOVINU: Na proljeće počinje izgradnja autoceste od Mostara do Čapljine, evo kada bi trebala biti završena
01. Mar. 20241
Mini market
RAMO ISAK IMAO SVAŠTA PORUČITI DODIKU: "Pa ti ni novac s bankomata nisi u stanju podići, a glumio bi lidera"
Prije 11 min2
Vijesti
ŠTA NAJAVLJUJE MILORAD DODIK: "Odlučnost pokazana na narodnom skupu bit će ojačana odlukama Vaskršnjeg sabora"
Prije 15 min2
Žena
MODNI EKSPERTI NEOČEKIVANO SAOPĆILI: Klasične cvjetne šare nisu u trendu ovog proljeća
Prije 19 min1
Vijesti
VOJNO-POLITIČKI ANALITIČAR NEVEN KAZAZOVIĆ ZA "SB": "Zlo se akumulira, Srbija je glavna, EUFOR i NATO se pripremaju na opasne situacije"
Prije 27 min6
Ekonomija
ČUDO U SREDNJOJ BOSNI: Kreće serijska proizvodnja prvog bh. električnog vozila
16. Apr. 20240
Ekonomija
KONTROVERZNI BIZNISMEN IZ SRBIJE: Miroslav Mišković je upravo uložio 10 miliona KM u sarajevsku firmu...
18. Apr. 20242
Ekonomija
KUPUJU SVE PO REDU: Ko stoji iza hrvatske kompanije koja kupuje firme po Bosni i Hercegovini...
18. Apr. 20240
Ekonomija
OGROMNA NJEMAČKA INVESTICIJA U REPUBLICI SRPSKOJ: Njemački div pokreće proizvodnju, planira zaposliti do 1.000 ljudi
Prije 13h2
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.