NE IZBJEGAVAJTE GA, PREDIVAN JE: Evo zašto bi trebalo često jesti karfiol...

Često osporavan zbog svog blagog ukusa, karfiol pripremljen na pravilan način može biti jako ukusan i zdrav

  • Zdravlje

  • 24. Jul. 2016  24. Jul. 2016

  • 0

Postoji mit koji uključuje da je obojeno voće i povrće najzdravije, ali mnogi nutricionisti tvrde da je karfiol izuzetak.

Upskos svojoj bijeloj boji, karfiol je veoma svestran i jako bogat biljnim vlaknima.

Odličan je izvor vitamina C i folne kiseline, kao i izvor hranljivih vlakana i vitamina K.

Takođe, sadrži fitohemikalije i antioksidanse, prirodna jedninjenja koja smatramo glavnim akterima u prevenciji hroničnih bolesti.

Zdravstvene povoljnosti

Studije o ishrani koja sadrži karfiol su povezivane sa prevencijom od raka.

Cvijeće, lišće i stabljika karfiola su jestive.

Može biti kuhan, može se jesti sirov ili se dodavati u supe.

Istraživanja pokazuju da sastojci karfiola mogu smanjiti rizik od nastanka nekih vrsta raka, među njima i rak prostate.

Kada jedemo karfiol, njegova ljekovita svojstva koja dospiju u organizm mogu podstaći eliminaciju kancerogenih materija iz tijela, delujući praktično kao anti - rak tretman.

Antioksidativne moći

Vitamin C, vitamin K i mangan su antioksidansi koji mogu pomoći u održavanju zdravlja organizma.

Antioksidanti su molekuli koji bezbjedno reaguju u saradnji sa slobodnim radikalima kako bi zaustavili oksidativni stres koji može dovesti do oštećenja ćelija i poremećaja i time doprinijeti bolesti.

Antioksidansi poput C i K sprečavaju razne bolesti poptu raka, artritisa i bolesti srca.

Šolja kuhanog karfiola snabdijeva organizam sa 73% preporučljivog dnevnog unosa vitamina C, 19% vitamina K i 8% mangana.

Varenje

Karfiol sadrži visok procenat hranjivih vlakana, oko 11% preporučljive dnevne količine.

Može da potpomogne varenje, reguliše stolicu i ubrza metabolizam.

Trudnoća

Uzimanje karfiola tokom trudnoće je od suštinskog značaja za sprečavanje defekta neuralne cijevi kod fetusa.

Zacjeljivanje rana, zdravlje kože i kose

Vitamin C igra važnu ulogu u zacjeljivanju raznih rana.

Prema naučnim istraživanjima veoma je važan jer podstiče sintezu i razvoj kolagena.

A, kolagen je neophodan za zdravlje kože i kose.

Zdravlje srca

Naučnici su otkrili da hranjive materije kojima obiluje karfiol pomažu u zaštiti od hipertenzije, arteroskleroze, moždanog udara i infarkta.

Najzaslužniji tome je vitamin K, koji predstavlja bitan faktor kod zgrušavanja krvi, jer njegov nedostatak može izazvati krvarenje.

Bez njega mehanizmi koji zaustavljaju stvaranje kalcifikacije krvnih sudova mogu postati neaktivni.

Jake kosti

U posljednjih 20 godina, naučna istraživanja su dokazala da je vitamin K veoma važan za zdravlje kostiju.

Povećava efektivnost proteina uključenih u proces mineralizacije kosti i podstiče ravnotežu kalcija u organizmu.

Studija je takođe otkrila da žene koje su uzimale najmanje 110 mikrograma vitamina K dnevno su smanjile šanse da razbiju kuk za čak 30% od žena koje su unosile manje.

Zdravlje mozga

Kolin (vitamin B8) koji se nalazi u karfiolu usko je povezan sa verbalnim i vizuelnim sjećanjima.

Učesnici eksperimenata koji su konzumirali karfiol pokazali su bolje performanse na testovima opšteg znanja, funkcija, senzorne i perceptivne brzine.

(Stvarukusa.rs/SB)

loading...

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...