USPORENO IZLAGANJE, BOJA, OBLIKA I POKRETA: U Sarajevu otvorena izložba Rikarda Larme “Svjetlopis” (FOTO)

Jedna od najpoznatijih fotografija Rikarda Larme iz perioda agresije na BiH jeste čuvena fotografija sarajevske Vijećnice u plamenu. Motiv Vijećnice je prisutan i na izložbi „Svjetlopis”...

  • Kultura

  • 15. Avg. 2024  15. Avg. 2024

  • 0

U Umjetničkoj galeriji BiH otvorena je izložba fotografa Rikarda Larme “Svjetlopis”.

Slikanje svjetlom je Larmin omiljeni izraz za fotografiju koji ga je inspirisao da proširi i ojača ovu definiciju fotografije kao jednu od vodećih formi moderne umjetnosti.

„Jedinstvena i nepredvidiva slika stvara se svakim pojedinim snimkom. Ako je moja dokumentarna, life, umjetnička ili istorijska fotografija uspjela zabilježiti jedinstven trenutak, koji se nikada ne može ponoviti ni u vremenu ni u prostoru, to čini i ova i ova vrste kreativne fotografije. Ali sadržaj ovih fotografija je miran, nenasilan, neagresivan. To je usporeno izlaganje boja, oblika i pokreta. To je slikanje svjetlom“, riječi su fotografa Rikarda Larme.

Njegova poslovna i umjetnička karijera traje više od pola vijeka.

Foto: Slobodna Bosna

Foto: Slobodna Bosna

„Zaljubljenost i opčinjenost fotografijom započela je još u osnovnoj školi. Traje to i danas“, kazao je prilikom otvaranja izložbe Mensur Čolaković, producent i dugogodišnji filmski radnik.

On je podsjetio na široku lepezu djelovanja fotografa Larme koji danas živi i radi na relaciji SAD i Bosna i Hercegovina.  

Profesionalni rad Rikarda Larme kao fotoreportera počinje u printanim medijima, gdje je snimao aktuelne događaje, i manifestacije. Radio je u Oslobođenju, a njegov rad je već tada bio vrlo zapažen. 

„Njegov umjetnički opus traje paraleno sa profesionalnim radom u medijima. U ratu Larma ostaje u Sarajevu, gdje ga najveća svjetska informativna agencija Associated Press (AP) odmah angažuje. Bitno je napomenuti da su njegove fotografije najobjavljivanije iz Sarajeva u ratu po skoro svim značajnim svjetskim medijima“, podsjetio je Čolaković. 

Prepoznavši vrhunske standarde Larmine ratne, dokumentarne fotografije, jedan od najprestižnijih svjetskih magazina Newsweek, koji i danas egzistira u printanim izdanjima, na svojoj naslovnici 1994. godine objavljuje Larminu fotografiju

Jedna od najpoznatijih fotografija iz tog perioda je ona čuvena fotografija sarajevske Vijećnice u plamenu.

Motiv Vijećnice je prisutan i na izložbi „Svjetlopis”, ovaj put Larmina "Vijećnica" se dignula iz pepela kao feniks.

Foto: Slobodna Bosna

Čolaković podsjeća da Larmine fotografije nisu obrađivane, da su rađene posebnom tehnikom i bez photo shopa. To je Larmin umjetnički rad. 

Rikard Larma kroz svoje umjetničke fotografije interpretira jedne od najznačajnijih dijelova bh. kulturnog nasljeđa.

Podsjetio nas je na simbol ljiljan koji u srednjovjekovnoj Bosni ima mnogo dužu tradiciju, kao i kralja  Tvrtka. Pored kralja Tvrtka i Vijećnice, posjetitelje izložbe „Svjetlopis” koja se može pogledati do 23. augusta, dočekat će i drugi motivi - bosanski ćilim, sebilj, stećak i druge bh. znamenitosti, ali i jedan ciklus ratnih fotografija.  

Foto: Slobodna Bosna

Rikard Larma dugogodišnji je član Foto saveza BiH, današnje Asocijacije za Umjetničku fotografiju, dugogodišnji je član ULUPUBiH-a.

S.G.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...