KAKO SE ODVIJA PREDIZBORNA KAMPANJA U BiH: Društvene mreže najveće izborno bojište

Za sada nisu vidljivi znakovi pretjerane negativnosti u kampanji ni na jednoj strani. 

  • Politika

  • 08. Sep. 2024  

  • 0

Političke partije u borbi za glas više, osim tradicionalnih tribina i promotivnih bilborda, najjaču kampanju vode na društvenim mrežama jer se nadaju da će upravo u onlajn zajednici najlakše doprijeti do neopredijeljenih birača, posebno onih mlađih koje sve masovnije vrbuju i na „Tik toku”, piše Glas Srpske.

Predizborna kampanja u RS počela je 6. septembra i već taj dan je bilo jasno da političke partije odlučno kreću u bitku po glasove te da ništa neće prepustiti slučaju. 

Kako ne bi izgubile ni minut vremena u dragocjenih 30 dana, koliko će trajati kampanja, pojedine stranke su lijepljenje plakata započele u rano jutro, a vidljivo je i da su gotovo svi politički akteri, pozicioni ili opozicioni, imali gust raspored dešavanja u protekla tri dana jer su bez predaha išli sa događaja na događaje. 

Vidljivo je i da je predizborna kampanja uoči predstojećih lokalnih izbora, više nego ikada ranije, obilježena aktivnostima kandidata na društvenim mrežama. Političari su shvatili da su u virtuelnoj zajednici njihove poruke svima nadohvat ruke, ali i da takav vid promocije nudi brojne mogućnosti za kontakt s biračima koji ne prate informativne emisije i dnevnu politiku, ali zato dobar dio slobodnog vremena utroše na skrolovanje sadržaja na društvenim mrežama.      

To su glavna zapažanja političkih analitičara koji budnim okom prate sva dešavanja u predizbornoj kampanji.  

"Još je rano za iznošenje konkretnijih komentara, ali ono što je na prvu vidljivo jeste to da su društvene mreže preplavili sadržaji kandidata i političkih stranaka, kao i da su pored 'Facebooka' i 'Instagrama' političari počeli masovnije da koriste i 'Tik tok' ne bi li se približili mlađim biračima", istakao je za "Glas Srpske" politikolog Vojislav Savić. 

Prema njegovim riječima, za sada nisu vidljivi znakovi pretjerane negativnosti u kampanji ni na jednoj strani. 

"Kandidati se uglavnom trude da animiraju sve one ljude za koje su do sada procijenili da gravitiraju njihovoj zoni uticaja. Međutim, ukoliko dođe do nekih zaoštravanja u komentarima ili temama od strane određenih pojedinaca, to može dovesti do lančane reakcije i ponavljanja nekih veoma toksičnih i haotičnih kampanja kakve smo imali prilike da gledamo u prošlosti. Možemo se nadati da će se ovakav trend pozitivnog pristupa kampanji održati do kraja", naglašava Savić. 

Za politikologa Mihajla Mašića zvanični početak izborne kampanje nije donio ništa neočekivano. 

"Političari su već duže vrijeme aktivni u kampanji, a njenim ozvaničenjem vidimo samo povećanu aktivnost kako na društvenim mrežama koje su danas glavni i najznačajniji faktor u političkim procesima, tako i putem brojnih skupova i javnih tribina", kazuje Mašić.

Iako su i prije zvaničnog početka radili na terenu i već imaju jasnu sliku kako stoje stvari među biračima, Mašić navodi da će kandidati septembarske i prve dane oktobra iskoristiti za privlačenje dijela neopredijeljenih građana ili će pokušati da promijene izbor onih koji su već odlučili. 

"Za sada mi djeluje da kampanja protiče u pozitivnom smjeru, da nema incidenata i nadam se da će tako ostati do samog kraja", optimističan je Mašić. 

Uzbudljiva trka

Vojislav Savić kaže da će najzanimljivije biti u Banjaluci, Trebinju i Bijeljini, gdje očekuje prilično uzbudljivu političku trku, a samim tim i koloritne kampanje kandidata za gradonačelnike. 

- U drugim većim gradovima ne bi trebalo da bude značajnije promjene kursa kada su rezultati u pitanju, a samim tim se ne očekuje ni da će kampanje biti pretjerano intenzivne - rekao je Savić. 

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...