ŠULIĆEVA KAMPANJA "0 POSTO MARŽE" ZAVRŠILA S 0 POSTO REZULTATA: Potrošači obmanuti, hranu i dalje plaćaju po visokim cijenama

Osim toga, po zvaničnoj statistici, hrana je u aprilu u prosjeku skuplja za 6,4 odsto nego u četvrtom mjesecu prošle godine.

  • Ekonomija

  • 09. Jun. 2025  

  • 0

Kampanja "0 % marže“ Ministarstva trgovine i turizma u Republici Srpskoj traje do kraja juna, ali njeni efekti, po ocjeni potrošača, nisu dali najavljene rezultate.

Osim toga, po zvaničnoj statistici, hrana je u aprilu u prosjeku skuplja za 6,4 odsto nego u četvrtom mjesecu prošle godine.

Sveli na reklamu

Izvršni direktor Udruženja za zaštitu potrošača Don iz Prijedora Murisa Marić kaže da nijedno udruženje u RS nije imalo obavezu da prati efekte, niti je u to praksi moguće ispratiti na vjerodostojan način.

"Međutim, činjenica je da su na spisku proizvoda sa nula odsto maržom uglavnom oni koji se ne nalaze u svakodnevnoj potrošačkoj upotrebi domaćinstava. Podsjećam da su na tom spisku kečap, sok od paradajza, marmelada i slično. Doduše, ima mlijeko sa 1,5 odsto masnoće", dodaje Marić.

Po njenim riječima, na kraju se sve svede na reklamu trgovačkih lanaca u kojoj svi učestvujemo.

"Potrošač uđe u tu trgovinu, u očekivanju da će zaista naći nešto jefitinije što mu treba. Međutim, podaci statistički koji mjere indeks potrošačkih cijena, po evropskim standardima, pokazuju da mi i dalje imamo veliku inflaciju i da je hrana sve skuplja", ističe Marić.

Sve u svemu, kako kaže, potrošači su zbunjeni i obmanuti i plaćaju hranu i usluge po visokim cijenama.

Kampanju "0 % marže“ predstavio je ministar trgovine i turizma RS Denis Šulić početkom marta ove godine.

Iste cijene

"Proizvođači, distributeri i trgovci odrekli su se marže na 30 proizvoda, uglavnom prehrambenih koji su u prosjeku jeftiniji oko 20-30 odsto", rekao je Šulić.

U RS u toku je i kampanja „Društveno odgovorni“ u kojoj je sniženo oko 500 artikala različitih roba koji su dio kampanje.

Međutim, potrošači često svjedoče istim cijenama proizvoda koji su u ovoj kampanji i koji nisu.

Tako kilogram šećera od dva proizvođača u jednoj trgovini košta identično, iako je jedna vrsta šećera u kampanji "Društveno odgovorni“.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...