OBJAVLJENA TEORIJA O PADU AVIONA U INDIJI: Nitko nije očekivao da bi ovo moglo biti uzrok pada...

Preliminarni nalazi služe kao temelj za hitne mjere koje će se poduzeti na drugim avionima istog tipa, koji bi mogli imati slične kvarove. Interna cirkulacija rezultata istrage distribuirana je i agencijama u drugim zemljama, koje su zamoljene da dostave informacije o eventualnim sličnim incidentima koji nisu rezultirali nesrećom.

  • Svijet

  • 16. Jun. 2025  

  • 0

Istražitelji su u nedjelju pronašli drugu crnu kutiju aviona Boeing 787 kompanije Air India, koji se u četvrtak, 12. juna, srušio samo nekoliko minuta nakon polijetanja iz Ahmedabada na putu za London. Avion se srušio na kampus BJ Medical College u Meghaniju, u tragičnoj nesreći smrtno je stradalo najmanje 279 osoba, dok je preživio samo jedan putnik od ukupno 242 osobe na letu.

Visoki suradnik premijera Narendre Modija, PK Mishra, potvrdio je da je nakon snimača podataka leta (FDR), pronađenog dan ranije, iz ostataka aviona izvučen i snimač glasova iz kokpita (CVR). “Nezavisna agencija za istragu avionskih nesreća Indije (AAIB) je pokrenula detaljnu istragu, a paralelnu istragu provodi i američki Nacionalni odbor za sigurnost prometa (NTSB) zbog činjenice da je avion proizveden u SAD-u”, rekao je Mishra.

U ponedjeljak se očekuje prvi sastanak odbora koji je formirala indijska vlada za istragu nesreće. Odbor, koji vodi glavni tajnik Ministarstva unutrašnjih poslova, ima zadatak podnijeti izvješće u roku od tri mjeseca te pripremiti standardne operativne procedure za sprječavanje budućih sličnih tragedija. Odjel za istragu nesreća zrakoplova (AAIB) nastavlja s tehničkom analizom, navodi indijski NDTV.

Nevjerojatna teorija o uzroku nesreće

Ministar civilnog zrakoplovstva K. Ramaohana Naidu istaknuo je da će AAIB-ina istraga biti usmjerena na tehničke detalje, dok će višestruki odbor izraditi sveobuhvatan plan sigurnosnih mjera, uključujući političke i regulatorne aspekte. U međuvremenu, Air India je izvijestila o suradnji s ostalim tvrtkama Tata grupe, vlasnika zrakoplovne tvrtke, u pružanju potpore obiteljima žrtava.

Iako su stručnjaci naglasili da je prerano donositi zaključke o uzrocima pada, grčki medij Protothema objavio je da preliminarni izvještaj Nezavisne agencije za istragu zrakoplovnih nesreća Indije (AAIB) ukazuje na mehanički kvar na pilotovom sjedalu u trenutku polijetanja. Očekuje se da će službeni preliminarni izvještaj biti objavljen u narednim danima.

Preliminarni nalazi služe kao temelj za hitne mjere koje će se poduzeti na drugim avionima istog tipa, koji bi mogli imati slične kvarove. Interna cirkulacija rezultata istrage distribuirana je i agencijama u drugim zemljama, koje su zamoljene da dostave informacije o eventualnim sličnim incidentima koji nisu rezultirali nesrećom. Zrakoplovi tipa Boeing 787 koje koristi Air India već su prizemljeni radi hitnih provjera, s posebnim fokusom na mehanizme pilotovih sjedala, navodi grčki medij. Sve navedene informacije za sada su neslužbene.

Prema preliminarnom izvještaju, kako navodi Protothema, nesreća se dogodila kada je tijekom pokretanja za polijetanje pilotovo sjedalo neočekivano skliznulo unatrag zbog kvara u mehanizmu zaključavanja. Težina pilotova tijela, koja se naglo pomaknula unatrag, automatski je povukla poluge za upravljanje motorima u poziciju minimalnog potiska, što je drastično smanjilo snagu potrebnu za polijetanje. Kopilot je uočio kritičnu situaciju i pokušao vratiti poluge motora u poziciju maksimalnog potiska, ali nije mogao savladati fizički otpor pilotova tijela koje je zbog nenormalnog položaja blokiralo poluge i onemogućilo njihovo pomicanje.

Pregled ostataka aviona navodno je otkrio i slomljene sigurnosne klinove na pilotovom sjedalu, koje je bilo na održavanju samo 11 dana prije pada zbog problema s podešavanjem. Međutim, nije izvedena funkcionalna provjera nakon popravka.

Istraga je navodno identificirala i dodatne čimbenike koji su pogoršali situaciju. Ekstremno visoka temperatura od 43°C smanjila je performanse aviona, dok posada nije izdala naredbu za prekid polijetanja ni koristila stabilizirajući trim za lakše upravljanje. Ključni problem bio je što Boeing 787 nema sigurnosne mehanizme na polugama motora koji bi spriječili njihovo nenamjerno pomicanje, odnosno, kako navode Grci, da je avion imao sustave poput “weight-lock” zaštite, pilotova težina ne bi mogla povući poluge unatrag i nesreća se vjerojatno ne bi dogodila.

 

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...