Regija
SABORSKI ZASTUPNIK NIKOLA GRMOJA: „Dragi Hrvati središnje Bosne, znam da se nikoga ne bojite, ali znajte da smo..."
Prije 12 min0
U zbirci je i nekoliko DS i ID-a, a među njima je posebno zanimljiv primjerak s brojem šasije 32, koji je ujedno i 14. prodani primjerak i najstariji još uvijek živući primjerak. Proizveden je 1955. godine.
Auto
13. Jul. 2025 13. Jul. 2025
0
Francuski entuzijast i veliki zaljubljenik u Citroën stvorio je više nego respektabilnu kolekciju automobila.
Tokom četrdeset godina Henri Fradet strpljivo je i predano sastavljao spektakularnu kolekciju s oko 125 Citroënovih modela proizvedenih nakon Drugog svjetskog rata. Zbirka je smještena u okviru muzeja nazvanog CitroMuseum, koji se nalazi u mjestu Castellane, gradiću na jugu Francuske.
Fradet preferira vozila s malom kilometražom i u originalnom, nerestauriranom stanju, a kako bi pronašao najbolje sačuvane primjerke, putovao je diljem Francuske, a ponekad i preko granice.
Muzej je podijeljen u tri zasebna dijela. Prvi dio posvećen je modelu Traction Avant i različitim varijantama modela DS/ID. Drugi dio fokusira se na 2CV i njegove brojne izvedenice. Treći - i ujedno najnoviji - odjel obuhvaća vozila proizvedena između 1970-ih i 1990-ih godina.
Fradet se nije zadovoljio time da jednostavno parkira automobile u skladište i nazove to muzejom. Svaki dio sadrži pravu riznicu Citroënovih memorabilija, uključujući originalne dokumente iz odjela za istraživanje i razvoj, makete automobila i stare reklame i natpise ovlaštenih zastupnika.
Iako je Traction Avant lansiran još 1934. godine, model se nastavio proizvoditi i nakon Drugog svjetskog rata, sve do 1957. godine. Primjerak s 40.000 prijeđenih kilometara i pokretan 2,9-litarskim šesterocilindričnim motorom u muzej je stigao 2016. godine.
U zbirci je i nekoliko DS i ID-a, a među njima je posebno zanimljiv primjerak s brojem šasije 32, koji je ujedno i 14. prodani primjerak i najstariji još uvijek živući primjerak. Proizveden je 1955. godine.
2CV je danas jedan od najpopularnijih oldtimera. Vjernu sljedbu ima i u Hrvatskoj koja se može pohvaliti brojnim primjercima, dijelom zahvaljujući i domaćoj proizvodnji. U muzeju ih izlaže desetak, od najstarijeg primjerka iz 1954. godine do legendarnog Charlestona koji smo mogli viđati i na našim cestama. Izloženo je i šest primjeraka modela AMI, s posebno upečatljivim AMI 6 koji i nije bio toliko čest na našim cestama. Iz tog vremena posebno je zanimljiv M35 pogonjen Wankelovim motorom od 59 KS.
Među najbrojnije modele u muzeju ulaze oni kojima se i danas divimo kad ih susretnemo na cesti. Uz GS to je svakako CX, automobil koji nije potrebno posebno predstavljati. Kao ni njegova duhovnog nasljednika, model XM, koji mnogi smatraju zadnjim velikim ekstravagantnim Citroënom.
Muzej uz nekoliko prototipa izlaže i kontroverzni LNA, prvi model koji je nastao pod Peugeotom, a ostao je sasvim u sjeni nasljednika, modela Visa. Konačno, priču završavaju modeli kao što su AX, BX i električni Saxo.
(Index.hr)
Regija
SABORSKI ZASTUPNIK NIKOLA GRMOJA: „Dragi Hrvati središnje Bosne, znam da se nikoga ne bojite, ali znajte da smo..."
Prije 12 min0
Politika
VUKANOVIĆ NA TRAGU NOVOG SKANDALA: O čemu je savjetnica Milorada Dodika tajno pregovarala s visokim dužnosnikom EU...
Prije 25 min0
Hronika
5,6 STEPENI PO RICHTERU: Snažan zemljotres rano jutros pogodio sjeverni dio...
Prije 38 min0
Regija
LIKVIDACIJA U CRNOJ GORI: U pucnjavi ubijen Ivan Milačić, ranjen Strahinja Raonić, policija na licu mjesta...
Prije 50 min0
Auto
OZBILJAN UDARAC KONKURENCIJI: Ovo je nova luksuzna elektična Kia, košta samo 17.000 eura...
19. Jul. 20250
Auto
KAD MOJE UŠI ČUJU AUTO NA STRUJU: Sve je više poznatih svjetskih proizvođača koji misle da je...
18. Jul. 20250
Auto
PROCURULE PRVE SNIMKE: Ovo je novi Teslin model sa šest sjedala, a cijena...
18. Jul. 20250
Auto
KOMPANIJA "TESLA" SREZALA CIJENU U KANADI: Za tamošnje kupce ovo je rijetka pobjeda...
17. Jul. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.