"SB" O NiPOTIZMU, KARIJERIZMU I DILETANTIZMU (I): Zašto je Konaković, pred samo "rušenje" Vlade USK, u Krajinu poslao svoju direktoricu u "Autocestama FBiH"?   

Vjerovatno ni Ogrešević, kao ni građani Krajine ne zna da su elaborati koje je preuzeo urađeni prema idejnom projektu, umjesto prema glavnom projektu.  

  • Politika

  • 06. Okt. 2025  07. Okt. 2025

Piše: DINO BAJRAMOVIĆ 

Nakon više nego katastrofalnog izvještaja Ureda za reviziju institucija FBIH o poslovanju JP "Autoceste FBiH" d.o.o. Mostar u kojem, između ostalog, piše da je iz preduzeća "isparilo" 500.000,00 KM bez traga, da je 30 osoba zaposleno bez konkursne procedure, hitno da hitnije ne može biti, zastupnica u Parlamentu FBIH iz stranke Narod i pravda, Suada Halilović, uputila je krajem septembra Javnom preduzeću Autoceste FBIH, 17 "udarnih" pitanja, jer, kako kaže, "građani imaju pravo znati istinu o Koridoru Vc i Autocestama FBiH".

Naravno da imaju, nema tu ništa sporno, ali je sporno što znatiželjna SU postavlja pitanja kao da je njena stranka opozicija i ne partipicira u vlasti, i kao da upravo njena stranka, odnosno stranka Narod i pravda nema svog izvršnog direktora u upravi preduzeća i to direktora pravnog sektora, koji vodi ekonomski stručnjak o kojem smo veći pisali - gospođica Mirnesa Agić.

Loše kadroviranje i odnos prema zaposlenicima, koji od straha za vlastiti posao šute, doveli su taj pravni sektor u stanje očaja, glavna je teza u tom tekstu.

KOME (NE) CVJETAJU RUŽE

Dakle, zastupnica Halilović se nije trebala baviti populizmom, nego je trebala ova pitanja uputiti direktno svojoj stranačkoj kolegici Mirnesi Agić, kako bi joj ona, kao član uprave preduzeća detaljno objasnila postojeću situaciju u preduzeću, jer ko bi mogao biti bolje upoznat o stanju u firmi od člana uprave iste.

I ne pita Suada Halilović niti joj pada na pamet kako je zaposleno 30 ljudi bez konkursa što je ustanovio Ured za reviziju institucija FBiH, jer se o kadrovskim pitanjima brine direktor pravnog sektora NiP-a. Naravno, ne pita zastupnica Suada Halilović ni kako je njena stranačka kolegica zapošljavala svoje stranačke kolege, ali i bližu rodbinu tokom svog mandata, i šta su joj u krvnom srodstvu zaposlenici Amina Muslić i Arnel Hodžić, i da li joj je stranački kolega Samir Selimović i brojni drugi koje je direktorica Agić zaposlila. Možda Suada misli da to ne treba pitati, jer za stranku Narod i pravda je nepoznat pojam nepotizma i stranačkog uhljebljavanja.

U tekstu iz jula ove godine spomenuli smo da je glavna referenca Mirnese Agić, a ujedno i odlučujuća pri napredovanju u "Autocestama FBiH", bila ta što je u krvnom srodstvu sa Kemalom Ademovićem, potpredsjednikom NiP-a i članom Kolegija Doma naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, i to u jako bliskom srodstvu - drugo koljeno.  

Kemal Ademović (Foto: Slobodna Bosna)

Možda se slučajno, u pitanju pod brojem 11, zastupnica Halilović pita "da li je bilo problema u ispunjavanju uslova kreditora (dokumentacija, imovinsko - pravni odnosi)". Suada možda ne zna, a zapravo ništa ne zna, da su upravo imovinsko - pravni odnosi u domenu Sektora za pravne poslove na čijem čelu je njena stranačka kolegica. Baš u dijelu u vezi sa imovinsko - pravnim odnosima u izvještaju Ureda za reviziju na strani br. 17 piše: "…i nezadovoljavajuće dinamike postupaka eksproprijacije izvršen je rebalans plana ulaganja u eksproprijaciju zemljišta".

Da ne cvjetaju ruže u Javnom preduzeću „Autoceste FBiH” kada je u pitanju eksproprijacija i u tekućoj godini, pokazuje i polugodišnji izvještaj otkupa zemljišta, gdje je ostvareno svega 6,7 % od planiranog kako se može vidjeti iz tabele izvještaja, pa se hitno pristupilo izradi rebalansa plana, kako bi se prikrila katastrofalna situacija.   

Faksimil: SB

DOMEN NAUČNE FANTASTIKE, A PONEKAD I NIJE

Prekjučer je na portalu Klix.ba objavljen tekst u kojem piše da realizacije izgradnje autoceste od Tuzla do Orašja nema ni na pomolu, da je to jedan od najvažnijih kapitalnih projekata u BiH i da je rok za izradu glavnog projekta davno probijen.

Pa, kako neće biti probijen ako eksproprijacija nije izvršena?! Poljoprivredno i šumsko zemljište, koje je još uvijek u vlasništvu fizičkih lica, ne može se pretvarati u građevinsko zemljište, jer je pravo vlasništva zaštićeno Evropskom konvencijom o ljudskim pravima, koja je kao takva inkorporirana u Ustav BiH.

Dakle, bez saglasnosti vlasnika zemljišta ili provedene eksproprijacije potpuno je jasno da ne može doći do pretvorbe zemljišta, što kadrovi predsjednika NiP-a Elmedina Konakovića kao ekonomisti ne znaju, a eksperti nisu u stanju provesti.  

Iz izvještaja finansijske revizije za 2024. godinu (Faksimil: SB)

Jasno je da na brzoj cesti u Krajini nije otkupljena nijedna parcela, u tuzlanskoj regiji poneka, a ni na dionici Mostar sjever - Mostar jug, također nije bilo eksproprijacije, pa se s pravom pitamo -kako će to gradnja početi u skorije vrijeme kad je to u domenu naučne fantastike? Da, to je priča za naivno glasačko tijelo. A da ne bi odgovarala na pitanja članovima Nadzornog odbora u vezi sa ovakvom nerealizacijom, na dan održavanja sjednice direktorica Agić je „morala”, čudnim spletom okolnosti, baš posjetiti Krajinu. Tok sjednice su joj prepričali kad se vratila doma.

Interesantno je da je Elmedin Konaković 8. septembra, upravo pred samo rušenje Vlade USK poslao svoju direktoricu da elaborate eksproprijacije za izgradnju brze ceste u Krajini preda lično u ruke Nerminu Ogreševiću predsjedniku NES -a, o čemu postoje i zvanične fotografije na službenoj FB stranici Autocesta FBiH, pa se postavlja pitanje, da li je i to dio cijene koja se mora platiti za podršku zastupnika NES a u Parlamentu FBiH kako bi se osigurala neophodna većina.  

U organizaciji Privredne komore USK, od 4. do 7. septembra 2025. u Bihaću je održan 21. Međunarodni sajam ekologije - EKOBIS 2025.;  Mirnesa Agić, treća zdesna (Foto: JP "Autoceste FBiH")

Vjerovatno ni Ogrešević, kao ni građani Krajine ne zna da su elaborati koje je preuzeo sa osmijehom i neskrivenom dozom zadovoljstva, kako bi preko istih dobijao političke poene tokom izborne kampanje, urađeni prema idejnom projektu, umjesto prema glavnom projektu, te je u mnogome upitna njihova validnost za vođenje postupka eksproprijacije.

Ali, ono što nije u domenu naučne fantastike, jeste to da direktorica Agić na raspolaganju ima službeno vozilo 24/7 za korištenje po Bosni i Hercegovini. No, zna se desiti da službenim vozilom otputuje i van granica BiH, kako bi posjetila uvijek privlačnu obalu Jadrana. Uopće nije bitno što se do tih obala samo djelomično može ići autoputem, bitno je da se ide o trošku građana.

Valjda su to te promjene "iz temelja", po predizbornom sloganu NiP-a za Izbore 2022. godine.

(Nastaviće se...)   

trenutak ...